bang voor te bevallen

hoi monica, ga nu niet teveel nadenken wat pas over minstens 9 maanden kan plaatsvinden! Je vergeet dan te genieten van de periode die komen gaat, en die gaat al zo snel.

Zelf ben ik moeder van een zoontje van ruim 1 jaar, en we hebben er 10 mmanden over gedaan om zwanger van hem te worden, en ook ik was bang voor de bevalling. En weet je wat het gekke is als je op het eind van je zwangerschap komt....je wil dan maar al te graag bevallen! Lijkt wel of de hormonen in je lichaam daar voor zorgen!. En bevallen is echt minder erg dan sommige doen geloven. De eerste uren is prima te doen, maar het laatste stukje is even lastig, maar wat ook veel mensen zeggen, om het moment dat je het echt niet meer ziet zitten, en is het einde in zicht! En ook elke bevalling is anders, maar het is en blijft ook een hele bijzondere unieke ervaring, dus ik hoop dat je het een keer mee mag maken.

Succes
Sandra

Hoi,

Ik had dat ook dat ik zwanger was van mijn eerste. Bij mij kwam het pas bij de positieve test. Toen dacht ik shit het zit er in, maar hoe moet het eruit????
Ik heb tijdens mijn zwangerschap van iedereen horrorverhalen mogen aanhoren over bevallingen, maar gelukkig kwam ik al snel tot de conclusie dat het ook maar net is hoe je er zelf mee omgaat.
Als jij er zo bang voor bent dat je gaat proberen de weeen tegen te houden, dan wordt het inderdaad een horrorverhaal, maar laat je het gewoon over je heen komen dan is het zo gebeurd!

ik herken je verhaal wel een beetje hoor.... bij onze 1e wilde ik heel graag zwanger worden, maar liever niet bevallen (tja das lastig!). Erover praten met je VK, je voorbereiden op de bevalling dmv zwangerschapsyoga/gym enzo. En vooral bedenken dat al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vrouwen je al zijn voorgegaan wilde bij mij wel helpen! Iedereen die je ziet lopen is tenslotte ook geboren. Tijdens mijn bevalling heb ik het, dankzij mijn yogavoorbereiding, heel goed doorstaan. Ik bleef er super rustig onder en merkte dat mijn lichaam hierdoor heel positief reageerde. Je lichaam maakt dan zelf endorfines aan. Natuurlijk weet ik ook wel dat geen enkele bevalling hetzelfde is, maar op het moment zelf ga je er gewoon in mee.
Dus maak je niet druk, eerst maar genieten! De rest komt later.
Suc-6 Amber

Hoi Monica,

Herkenbaar hoor! Ik heb zelf een kleine meid dus ik weet wat het is om te bevallen maar het is net wat iedereen zegt: elke bevalling is anders. Laat je dus niet gek maken door horror verhalen.
Ik was niet bang om te bevallen maar ik wist absoluut niet wat me te wachten stond en dat vond ik niet prettig. Maar ik heb een zwangerschapsyoga cursus gedaan en dat heeft mij enorm geholpen. Wat ze mij heel erg geleerd heeft is: sta overal voor open en hou je nergens aan vast. Als je graag thuis wil bevallen maar het wordt toch het ziekenhuis: maak je daar niet druk over.
Als je zwanger bent zou ik dus zeker een zwangerschaps gym of yoga cursus gaan doen. Mocht je nu alvast meer willen weten dan is er ook een heel goed boek. Dat heet "Veilig bevallen" van Beatrijs Smulders. Het is natuurlijk bedoeld voor vrouwen die al zwanger zijn maar als je er wat van wil weten dan is dit wel handig.

Succes met zwanger worden en laat je niet gek maken door enge verhalen!

Groetjes,
Dile

Terug
Bovenaan