Hoi,
Ik ben drie weken geleden bevallen van mijn eerst kindje, een wolk van een zoon. Ik dacht echt dat ik NOOIT meer een kind wilde tijdens de bevalling, die 30 uur duurde. Maar ik weet nu al dat ik het nog eens wil, en misschien nog eens. Maar ik ben ook wel bang voor een 2de bevalling. Ik had ook al 24 weeen (en 1 cm ontsluiting!!) voor ik naar het ziekenhuis werd gebracht waar ik dankzij een ruggeprik en een infuus en een vacuumpomp uiteindelijk mijn zoontje in mijn armen kon sluiten. Vanaf de ruggeprik zag ik weer het zonnig in, maar voor die tijd..... Ik wil echt nooit meer weeen die 'niets doen', zo lang achter elkaar. Zo'n 16 uur lang heb ik tamelijk rustig en sereen mijn weeen op zitten vangen en weg zitten zuchten, maar toen ik hoorde dat er helemaal NIETS gebeurde, brak ik echt in 1000 stukken.
Mijn geluksgevoel direct na de bevalling was groots, het was heerlijk en geweldig en ik ben intens gelukkig met dat kleine mannetje. Wat zuur dat er dan altijd mensen zijn die het nodig vinden om dingen te gaan zeggen als dat ik het niet helemaal zelf gedaan zou hebben, of dat ze van mij wel meer verwacht hadden dan de keuze voor een ruggeprik. Daar heb ik het wel moeilijk mee gehad.
Goed, dat was mijn ervaring van mijn eerste bevalling, waardoor ik liever nog niet denk aan een volgende....
Groet, Jolien