Bang voor tweede bevalling

Wat herkenbaar zeg. Ik las dat bij een aantal van jullie ook de ontsluiting niet wilde vorderen. Zo ook bij mij. Ik had  na anderhalve dag weeën krap 1 cm ontsluiting. Ik was helemaal uitgeput. Ik dacht dat het in dat tempo weleens een week of wat kon duren. De verloskundige zei dat ik maar wat moest slapen en dat het nog lang niet zover was. Ze zei zelfs dat ik me maar niet zo aan moest stellen, want het was mijn eerste bevalling en het hoorde er allemaal bij.  Op een gegeven moment ('s nachts) heb ik tegen mijn man gezegt dat hij de vk moest bellen want ik kon niet meer. Gelukkig was er wisseling van dienst en kreeg ik een andere vk. Zij stelde voor om naar het ziekenhuis te gaan voor pijnstilling. Tegen 9 uur werd ik met 3 cm ontsluiting overgedragen aan het ziekenhuis. Ik kreeg direct een ruggeprik (2x),  een infuus met weeën opwekkers en de vliezen werden gebroken. Het infuus werd geleidelijk aan op de hoogste stand gezet. Rond 15.00 uur had ik 5 cm. Een kwartier later had ik volledige ontsluiting en na 50 min. persen is mijn zoon geboren.

Mijn bevalling duurde dus 47 uur en dat vind ik toch wel onnodig lang.

Inmiddels is er bij ons  in het dorp een vk-praktijk gekomen en ik ben van plan om daar naar toe te gaan. Ik zal iig aankaarten dat ik niet zolang meer met niet-vorderende ontsluiting wil lopen.

Sorry voor het lange verhaal.

Hey mama van Dean,

Dat is pas echt lang, 47 uur. Hoe naar ik het ook voor jou vind, ik ben toch een beetje blij dat ik (natuurlijk) niet de enige ben. Ik wil ook nooit meer een bevalling van 30 uur, dat vond ik ook echt belachelijk lang. Vanaf het moment dat ik de ruggenprik kreeg en het infuus zijn werk deed, was bij mij ook  het meeste leed geleden. Het ergste vond ik de laatste uren thuis, toen de vk (echt geen tof mens) me zei dat er niets gebeurde en ik toch echt uitgeput raakte, na een uurtje of 20.

Zoals 'Verloskundige' hierboven al zegt, niemand hoeft er zo lang over te doen. Ik was blij om dat te lezen, dat geeft me meer vertrouwen in mezelf en ook in een volgende bevalling. En nu... nu geniet ik eerst maar eens met hele volle teugen van mijn kleine prinsje!!!

Liefs, Jolien

quote: jolien31 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-05-2007 15:04:04'));

Hey mama van Dean,

Dat is pas echt lang, 47 uur. Hoe naar ik het ook voor jou vind, ik ben toch een beetje blij dat ik (natuurlijk) niet de enige ben. Ik wil ook nooit meer een bevalling van 30 uur, dat vond ik ook echt belachelijk lang. Vanaf het moment dat ik de ruggenprik kreeg en het infuus zijn werk deed, was bij mij ook  het meeste leed geleden. Het ergste vond ik de laatste uren thuis, toen de vk (echt geen tof mens) me zei dat er niets gebeurde en ik toch echt uitgeput raakte, na een uurtje of 20.

Zoals 'Verloskundige' hierboven al zegt, niemand hoeft er zo lang over te doen. Ik was blij om dat te lezen, dat geeft me meer vertrouwen in mezelf en ook in een volgende bevalling. En nu... nu geniet ik eerst maar eens met hele volle teugen van mijn kleine prinsje!!!

Liefs, Jolien

Hey Jolien,

Ten eerste nog van harte gefeliciteerd met je zoontje. Gaat alles goed?

Mijn zoontje is van 5 oktober vorig jaar en is een super vrolijk en makkelijk mannetje.

Eerlijk gezegd was ik ook "blij" met jou verhaal. Klinkt natuurlijk een beetje raar, maar een bevalling van 30 uur is niet niks! En inderdaad; het was heerlijk dat de bevalling (heel langzaam) vorderde zonder dat ik er weet van had. De eerste ruggeprik hadden ze verkeerd gezet, maar de 2e was goed en het infuus werd alsmaar hoger gezet zonder dat ik het voelde.

Wat vervelend (op z'n zachtst gezegt) dat jou vk ook niet echt een hulp en een steun voor je was. Dat heb je op zo'n moment natuurlijk wel nodig.

Ik ben ook blij dat ik het verhaaltje van "verloskundige" heb gelezen. Het hoeft dus niet zo lang te duren.

Ik ben in ieder geval blij dat het allemaal achter de rug is en ik hoop voor ons beiden dat een eventuele volgende bevalling niet zolang meer duurt!

Veel geluk!

Groetjes,
Nelly, mama van Dean (05-10-2006)

Terug
Bovenaan