Wat herkenbaar zeg. Ik las dat bij een aantal van jullie ook de ontsluiting niet wilde vorderen. Zo ook bij mij. Ik had na anderhalve dag weeën krap 1 cm ontsluiting. Ik was helemaal uitgeput. Ik dacht dat het in dat tempo weleens een week of wat kon duren. De verloskundige zei dat ik maar wat moest slapen en dat het nog lang niet zover was. Ze zei zelfs dat ik me maar niet zo aan moest stellen, want het was mijn eerste bevalling en het hoorde er allemaal bij. Op een gegeven moment ('s nachts) heb ik tegen mijn man gezegt dat hij de vk moest bellen want ik kon niet meer. Gelukkig was er wisseling van dienst en kreeg ik een andere vk. Zij stelde voor om naar het ziekenhuis te gaan voor pijnstilling. Tegen 9 uur werd ik met 3 cm ontsluiting overgedragen aan het ziekenhuis. Ik kreeg direct een ruggeprik (2x), een infuus met weeën opwekkers en de vliezen werden gebroken. Het infuus werd geleidelijk aan op de hoogste stand gezet. Rond 15.00 uur had ik 5 cm. Een kwartier later had ik volledige ontsluiting en na 50 min. persen is mijn zoon geboren.
Mijn bevalling duurde dus 47 uur en dat vind ik toch wel onnodig lang.
Inmiddels is er bij ons in het dorp een vk-praktijk gekomen en ik ben van plan om daar naar toe te gaan. Ik zal iig aankaarten dat ik niet zolang meer met niet-vorderende ontsluiting wil lopen.
Sorry voor het lange verhaal.
Mijn bevalling duurde dus 47 uur en dat vind ik toch wel onnodig lang.
Inmiddels is er bij ons in het dorp een vk-praktijk gekomen en ik ben van plan om daar naar toe te gaan. Ik zal iig aankaarten dat ik niet zolang meer met niet-vorderende ontsluiting wil lopen.
Sorry voor het lange verhaal.