<p style="text-align: left;">Haaai dames! </p><p style="text-align: left;">Onze dochter is anderhalf en ik ben 6 weken zwanger van de tweede. Onze dochter was een huilbaby en huilde soms 10 uur achter elkaar… we werden er knettergek van en wisten ons geen raad. We hebben geen lichamelijke oorzaak kunnen vinden maar pas toen zij wat zelfstandiger werd en o.a kon zitten werd het huilen pas minder.. deze hele periode heeft bijgedragen aan de postnatale depressie waar ik in belandde, ik herinner het me als een hele nare periode. Inmiddels is het een (meestal) hele vrolijke meid met een heel pittig karakter, maar dat vinden we juist leuk. Met mij gaat het ook weer helemaal goed dus wij wilde wel graag een tweede maar kwam dit veel eerder dan verwacht. blij, heel blij!</p><p style="text-align: left;">Maaaarr, de angst bekruipt ons soms een beetje dat we deze rollercoaster nog een keer gaan meemaken… daarom ben ik een beetje opzoek naar ervaringen die me gerust stellen… wellicht schijngeruststelling want ik snap ook wel dat ieder kind anders is maar dat kan me niet zo veel schelen ? ik ga er goed op. Wat zijn jullie ervaringen met een huilbaby en een tweede? Ook een huilbaby of juist niet? Hoe hebben jullie de komst van de tweede ervaren na een huilbaby? Ik denk namelijk dat na wat wij hebben meegemaakt bij de eerste de komst van een tweede alleen maar kan meevallen al voelen veel mensen de noodzaak om me op het hart te drukken dat het echt mega zwaar is en super heftig. ik heb het idee dat wij dat al gehad hebben en dat mits het een wat rustiger kind is het alleen maar kan meevallen. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik me vergis. Ik merk dat alle fijne gevoelens die ik heb een beetje overschaduwd worden door zorgen… kan ik het wel aan? Waar beginnen we aan? Gaan we het wel redden? Ben ik, zonder dat ik het door heb, een bedrijf aan het starten?! Als jullie snappen wat ik bedoel ? ik heb nog nooit zoveel nagedacht als sinds de laatste weken! </p>