Bang voor uitscheuren door verleden

Hoi allemaal,

Ik ben 10 oktober bevallen van mijn eerste kindje en bevallen is ook niet een van mijn favoriete bezigheden, maar alles is bij mij toch aardig goed gekomen. Ik heb een knip gehad,  met een botte schaar (erg grappig zo'n pisnijdige gyn.) maar hierdoor had ik maar 4 uitwendige hechtingen.  De knip was nodig omdat mijn dochter zo snel mogelijk moest komen, ze lag namelijk in stuit. Ik kreeg eerst een verdoving met een prik en heb het niet eens gevoeld.  Ik heb hier geen litteken aan overgehouden en pijn met vrijen ook niet. Je ziet het kan ook allemaal goed gaan en op het moment van bevallen moet er gebeuren wat nodig is.
Veel succes!!!

Groetjes

Hallo allemaal,

Een aantal maanden geleden heb ik deze vraag ook al eens gesteld, toen kwamen er weinig reacties. Wel fijn dat er nu wat meer mensen zijn die hebben mee gemaakt (de ervaring is natuurlijk niet fijn, maar dat je het kunt delen bedoel ik).
Ik wil alleen even een dingetje kwijt, wat ik verder niet als kritiek bedoel hoor, maar wil het toch even uitleggen.
Ik las net dat een totaalruptuur komt doordat je in feite te enthousiast meeperst en niet op het goede moment stopt met persen en gaat puffen. Dit gaat niet in alle gevallen op. Mijn zoontje is met een vacuum geboren en op een of andere manier heeft de gyn toen besloten geen knip te zetten, daardoor heb ik toen en totaalruptuur opgelopen.
Ook aangezien het hoofdje scheef lag en de navelsreng 3 keer om z'n nekje zat, verliep dat dus allemaal niet zo mooi.

Met mijn verhaal wil ik gewoon een andere oorzaak van een totaalruptuur vertellen, dus nogmaals dit is geen kritiek op wat iemand anders schrijft.
Ik heb alleen wel vaker van iemand een opmerking gehad, dt ik volgens har dus gewoon niet goed naar de gyn heb geluisterd, dus dat het wle een beetje m'n eigen schuld was. Tsja...das dus niet zo leuk om te horen. Dus vandaar dit verhaal.

Ik hoop dat jullie bevallingen allemaal goed verlopen, ikzelf moet begin juni voor de bijl, en hoop dat het dan beter verloopt.
Ga in iedersgeval veel informatie inwinnen.

Succes,

Groetjes Rianne
23w3d

Ik wil ook even reageren, want het feit dat er een knip wordt gezet voorkomt niet altijd een ruptuur! Ik heb zelf ook tijdens de bevalling (op de baarkruk) een knip gekregen, maar ben wel bijna volledig uitgescheurd! Het is overigens allemaal wel goed gekomen hoor! Heb er natuurlijk wel een tijd last van gehad, maar het is weer volledig hersteld!

Dag allemaal,
Ik heb geen knip gehad, maar ben wel uitgescheurd. Niet heel erg, maar wel genoeg om gehecht te worden. Van tevoren was ik hier heeeel bang voor en ook was ik doodsbang om aambeien te krijgen. (Mijn eerste vraag nadat Senn er was, was dan ook "ben ik ingescheurd en heb ik aambeien?, haha!). Maar ik moet zeggen dat het mij reuze mee is gevallen (de hele bvevalling is trouwens meegevallen...) Ik denk dat dat deels te maken heeft met het vele lezen over bevallingen de laatste weken voordat Senn is gekomen. Vooral het boek "veilig bevallen" vind ik een aanrader. nadat ik het 2 x heb gelezen, zag ik vol vertrouwen de bevalling tegemoet. En de belangrijkste tip die ik heb: Heb vertrouwen in je lichaam en luister heel goed naar de vk. Zolang je niet in paniek raakt en doet wat er gezegd wordt dan is de kans groter dat je op een goede bevalling kan terugkijken. Natuurlijk is het géén garantie, want een stuitligging of vacuumbevalling kan je er niet mee voorkomen, maar ik denk dat het je zeker kan helpen. Wanneer je vertrouwen hebt, goed voorbereid bent (veel lezen) en doet wat er gezegd wordt dan ben je veel rustiger en zal alles misschien beetje soepeler (en sneller) verlopen...
succes!!!

Rita, mama van Senn (150905)

Terug
Bovenaan