bang voor wat gaat komen?!

A

Anoniem

Guest
Hallo,
ik ben nieuw hier, lees al een hele tijd mee, maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek, vandaar dat ik zelf maar eens een topic begin.

komt het, aan de ene kant wil ik heel graag een derde kindje, waarom weet ik niet maar ik verlang er met heel mijn hart naar. aan de andere kant vind ik het doodeng, waarom ik het eng vind weet ik ook niet goed misschien omdat ik er al een tijdje uit ben, mijn kerels zijn inmiddels al 7 en bijna 9. manlief ziet mijn bezwaren niet en vind dat als het verlangen er is ik niet moet twijfelen. ik maak mezelf gek er is geen moment dat ik er niet aan denk. zijn er meer die hier tegenaan lopen of ben ik de enige die "teveel"nadenkt???

groetjes tantelolly

hoi,

als je de gevoelens hebt voor een derde dan zou ik er voor gaan anders krijg je later spijt.je kunt ook een lijstje maken met de voors en tegens .Zelf heb ik drie jongens en ben er erg blij mee de derde kondigde zich onverwacht aan.ik kon bij de eerste twee niet op de normale manier zwanger worden(ik moest hormonen spuiten)en heb altijd heel sterk naar een derde verlangd,maar mijn man wou niet,totdat ik vorigjaar ontdekte toch op de normale manier zwanger te zijn.met het leeftijd verschil met de andere twee,ach die beseffen het maar al te goed dat is juist leuk en als je voor een kleine gaat heeft het drie vaders ,Zoals bij ons

Heel veel succes met je beslissing en laat je het even weten?

Groetjes Sandra.

Mijn kinderen zijn trouwens 7,41/2 en 5 maanden.

Ik ben zwanger van mijn 6e, mijn jongste is 6 de oudste zijn 12. Ik wilde heel graag nog een kleintje met mijn huidige man, en ergens leek het mij wel handig dat er niet zo heel kleintjes meer rondlopen die ook overal nog bij geholpen moeten worden.

Succes met je beslissing!!

Succes met het nemen van een besluit. Ik zou zeggen luister naar je hart, gevoel en je man ;-)

hai,

ik snap best dat je wat twijfelt, je heb al 2 kinderen groter en zijn zelfstandig en als je weer een baby krijgt zit je weer in de luiers. Maar het heeft ook wel zijn voordelen, veel kinderen van deze leeftijd vinden het geweldig om een broertje of zusje te krijgen en helpen mama vaak mee.
tussen mijn zus en mij zit 9 jaar verschil, ze heeft altijd met mij rond gehangen, en nu nog zijn we kop en kont.. je moet proberen het een beetje van je af te zetten, en als je het graag wil en er voor wil gaan.
soms zijn er meer redenen om het niet te doen dan wel..maar daar kun je dan spijt van krijgen.
ik heb zelf een dochtertje van 3 jaar, ze word steeds zelfstandiger en ik vind het heerlijk. Wij willen op den duur wel een 2e maar we zijn er niet 24 uur per dag mee bezig. het komt als het komt. zelfs ik heb wel eens mijn twijfels...ik vind het zo nog heerlijk...maar ja mijn dochtertje begint ook steeds vaker over een "baby"te praten...
het is wat he ;)en dan heb ik er nog maar 1

laat je het weten??

succes met je beslissing

Hoi hoi,

Bij mij schelen ze wel iets minder in leeftijd en ook ik heb mijn twijfels gehad (en ik heb contacten met andere mama's van 3de kindjes gehad en die herkennen het 'bijna' allemaal).
Mijn oudtse 2 waren bijna 4 en 6. De jongste is nu ruim 8,5 maand. Ik was natuurlijk ook allemaal uit de luiers toen de kleine kwam, maar ik geniet met volle teugen! Mijn wens was ook zo groot, dat alle mogelijke (vooral praktische) bezwaren ineens niet meer zo belangrijk leken.
De oudste 2 zijn helemaal verliefd op hun babybroertje en proberen al veel te helpen.
Andersom is de kleine ook helemaal verliefd op zijn grote broer en zus.
Ik vind het zelf wel erg lekker dat de oudste 2 op school zitten, zodat ik lekker alle rust en tijd heb voor de kleine op die momenten (als ik vrij ben).
Daarnaast is de kleine (mede omdat hij wel moet natuurlijk) supermakkelijk! Ik moet hem natuurlijk altijd overal mee naartoe nemen (school, dansles enz). Krijg vaak complimenten over wat voor zoet ventje hij wel niet is. Hij heeft er ook echt geen last van gelukkig.

Ik zou zeggen:'volg je gevoel'! Anders krijg je misschien wel spijt.

Succe met het nemen van een beslissing.

Groetjes Suus

Je kan beter je gevoel volgen inderdaad. Wie weet krijg je spijt en over een tijd kan het te laat zijn.

Succes!

Terug
Bovenaan