bang voor ziekenhuis... kan iemand dit uit m'n hoofd praten??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Wanneer je het forum leest lijkt het net of ik de enige ben die nog niet is bevallen...
Het is nu ruim een halve week na de uitgerekende datum. Ik voel me verder prima, voel me niet negen maanden zwanger (al is het de eerste zwangerschap en weet ik niet hoe negen maanden zwanger voelt). Ik slaap 's nachts goed, heb weinig last van pijntjes en heb erg veel energie. Op zich lekker natuurlijk...
Maar... nu ben ik bang dat ik over anderhalve week nog niet bevallen ben en naar het ziekenhuis moet. Ik heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen en ben er erg bang voor. Ik kan nu al wel huilen als ik denk dat ik daarheen moet. Willen jullie proberen dit uit mn hoofd te praten??

Alvast heeeeeeeeeeeel erg bedankt en ik hoop dat het jullie lukt!

Groetjes, Marianne

Meid,

Ik ben nu de gelukkige moeder van 3 kinderen, en bij alle 3 heb ik tijdens de zwangerschap meerder keren in het ziekenhuis gelegen. ook met alle 3 de bevallingen! het is echt niet erg!!! ik moest er juist niet aan denken om thuis te bevallen.... daar zou ik nachten van wakker liggen.... ik ben ook bij alle 3 ingeleid, maar wel met 38 week. laat het gewoon over je heen komen, en het is voor en goed doel, toch????

liefs en veel sterkte Tamara

Dat is vervelend maar je moet proberen voor ogen te houden dat ze het beste met je voor hebben in het ziekenhuis. Ze zullen je nooit onnodig pijn doen of laten lijden en ze zijn er voor jou en je kind. Een verloskamer en een kraamafdeling zijn ook heel anders dan de rest van het ziekenhuis. Dat zijn namelijk vrolijke afdelingen terwijl de rest van het ziekenhuis dat niet zo is. Dus als je al in het ziekenhuis terecht komt dan kom je op de leukste plek in het ziekenhuis :) Er is altijd wat te vieren op de verloskamers en de kraamafdeling. Dus het gaat allemaal wel meevallen. Ik heb een keer gewoon in het ziekenhuis gelegen en een keer na de keizersnee vorige maand en het was alleen maar positief. Ook toen ik pijn had greep men gelijk in, ze hebben echt alles gedaan om het mij zo goed mogelijk naar de zin te maken. Het was ook heel anders dan toen ik aan mijn voet geopereerd was, toen lag er iemand naast mij die een heel vervelend ongeluk had gehad en haar   vriend verloren was. Maar van dat soort toestanden is totaal geen sprake bij een bevalling. Dus houdt moed en ik zou het wel even zeggen tegen een arts of verpleegkundige dat je wel bang bent, dan houden ze daar zeker rekening mee!

probeer zo te denken; mocht je naar het ziekenhuis gaan kom je met een mooie baby terug! in het ziekenhuis kunnen ze veel meer voor je doen dan thuis qua veiligheid en pijnbestrijding (als je dat zou willen) dus is veel veiliger dan thuis lijkt mij en het idee dat je daar je kindje zou gaan krijgen maakt toch alles goed?

hoi meis,

Ziekenhuis?   echt niets om bang voor te zijn.
ik dacht ook bij de vorige bevalling ik wil thuis bevallen, want in het ziekenhuis is eng en kil en koud, met allerlei slangen en naalden en zo. niet leuk dus.
maar ik moest uiteindelijk halverwegen naar het ziekenhuis omdat de hartslag van onze zoon snel terug liep, dus ik moest eraan geloven.
Nou ik kan je vertellen, behalve de rit ernaar toe (met volledige ontsluiting en persweeen ruim n half uur in de auto AAAHHHH!!!, het is me heerlijk bevallen. ik was als enige die moest bevallen (daar had ik geluk mee (extra tijd), maar in alles werd ik gesteund en geholpen. ik heb geen naald gezien, dus heerlijk. en beschuit met muisjes na de bavalling. Ik wil met deze kleine weer in het ziekenhuis bevallen. Echt een aanrader.
(alles thuis blijft schoon dat is ook een voordeel, laat ze daar maar poetsen, HAHA)
memmehh

hoi marianne

ik kom van het decemberforum, maar lees af en toe mee. nou zag ik je topic en
wilde toch ff reageren. ik ben tenslotte en beetje een deskundige op ziekenhuis
gebied. heb dus in totaal 15 keer in 4 verschillende ziekenhuizen gelegen. niks
ernstig hoor ik ben oorpatient. maar over het algemeen van het reuze mee.
de verpleegsters zijn vaak erg lief en zorgzaam, anders zitten ze daar niet op
hun plaats. en proberen het voor de patienten het zo gezellig mogelijk te maken.
en iedereen zit in het zelfde schuitje, je heb allemaal wat anders lig je er niet.
en zoals een ander al schrijft je komt op de leukste afdeling met allemaal
kersverse moeders. de sfeer is vaak goed en je kan meteen je verhaal kwijt en
ervaringen delen, de meeste zullen je wel begrijpen. verder is het niet erg als je
er tegen op ziet schaam je er niet voor hoor. ik zal nu ook met iets minder enthousiastme er heen gaan. als ik kind ging ik dus echt fluitend naar het ziekenhuis
toe. maar dat komt omdat ik nu een dochter en een man thuis heb zitten. dus zal ik
me daar meer zorgen over maken van hoe moet dat nu met hun. dan over het
ziekenhuis zelf.

meid veel sterkte en zet hem op

veel liefs hopvrouw

Hoi Marianne,

Ik ben thuis begonnen met de bevalling en moest alsnog naar het ziekenhuis, terwijl ik dolgraag thuis wilde bevallen. Maar uiteindelijk had ik zelfs liever in het ziekenhuis bevallen. En ze hebben heel lief voor me gezorgd daar.

groetjes Mariska

hoi,

volgens mij zijn(waren) wij op dezelfde dag uitgerekend.
ik loop ook nog ! balen he

ik ga er maar van uit dat ik ook naar het ziekenhuis moet om te bevallen.
het blijft hier extreem rustig.
ben vandaag net op controle geweest en hebben overlegt dat ik halverwege volgende week naar het ziekenhuis moet om te praten over een inleiding.
onze oudste hebben ze ook moeten halen met 42 weken
en de andere is 2 weken te vroeg geboren. (ook in het ziekenhuis)

ik wil graag thuis bevallen maar als het niet komt dan is het ziekenhuis een prima alternatief.

groeten sas (40w4)

Terug
Bovenaan