Bang

Hallo lieve dames, ik ben morgen 5 weken zwanger. Ik ben ook onwijs bang..
Heb nu al 2x 1 dagje bruine afscheiding gehad(aan het einde van de dag was het weer zo goed als weg) nog meer dames die hier last van hebben (gehad)?
ik lees het wel vaker, maar toch..
Vanochtend even contact gehad met mijn VK, ze zei dat ze dit wel eerder heeft gehoord MAAR dat het nog alle kanten op kan.. dit maakt me wel ongerust op de een of andere manier..
over 3 weken heb ik mijn eerste echo.. de langste 3 weken van mijn leven denk ik..

Ik denk dat (bijna) iedereen dat wel heeft. Is niet raar.. zorgen maken hoort bij het ouderschap hihi. Proficiat met je kleine wondertje en geniet ervan! Het is maar een klein percentage wat fout gaat.. hoe langer je zwanger bent hoe kleiner de kans dat het fout gaat.. al blijft de kans er wel altijd. Op forums lees je meestal de negatieve verhalen omdat iedereen het verhaal kwijt wilt.. laat je daar niet bang door maken en probeer te genieten van elk moment.

@anne bremer: ik heb vanaf week 7 ongeveer al last van bloedingen.geen bruine afacheidingen, echt vers bloed. Vooral smorgens, en 1x bleef het over de dag doorgaan. In eerste instantie gaf de verloskundige aan dat ik moest afwachten, meer kon ik niet doen, het kon alle kanten op. 2 dagen erna weer gebeld want het werd erger en ik had enorm buikpijn. Ik dacht echt dat het foute boel was en gaf al een beetje op.. IK mocht komen voor een extra echo om een miskraam uit te kunnen sluiten. Vol spanning een echo maken, alles goed! Jeetje wat was ik blij!! Wat bleek.. Mijn baarmoedermond staat naar buiten gericht waardoor het kan schuren en bloeden.. Op 10 weken nog een echo gehad, daar was een kleine hematoom ( bloeduitstorting in de baarmoeder) op te zien, maar de baby drukt dit mooi dicht, daar kan het bloeden dus ook nog vandaan gekomen zijn.. 

Vandaag weer een controle, en vanmorgen weer bloed.. Ik werd direct doorgestuurd voor een echo en alles zag er weer prima uit! Ik zit einde van de week op 12 weken. 

Dus bloedingen hoeven niet altijd een miskraam te betekenen. 

Sorry, ik bedoel dat ik denk dat bijna iedereen zich wel zorgen maakt tijdens de zwangerschap. Het is natuurlijk het ergste wat je kan gebeuren.
Zelf heb ik 1.5 jaar geleden ook een miskraam gehad maar dit zat al vanaf het begin niet goed.. ik verloor bruin bloed vanaf de 3e week (innestelingsweek) ik dacht eerst dat ik te vroeg ongesteld zou worden of dat het inderdaad een innesteling zou zijn. De 4e week teste ik positief maar ik bleef bloed verliezen. De vk zei zolang je geen buikpijn hebt hoeft het niets te zijn.. heel veel vrouwen hebben dit tijdens de zwangerschap ! week 5 en 6 heb ik een echo gehad omdat ik nog steeds bloed bleef verliezen.. hier was niet duidelijk iets op te zien (alleen een vruchtzakje maar nog geen vruchtje) helaas is het in week 7, 2 dagen voor de volgende echo toch fout gegaan.. ik begon heel hevig te bloeden. Ze gaf aan dat dit een uitzonderlijk geval was.. normaal gesproken als je bloed verliest ivm een miskraam gebeurt dit binnen een paar uur tot max enkele dagen.. hoe verder je zwangerschap vordert hoe kleiner de kans dat je bloeding met een miskraam te maken heeft! Wat ik toen geleerd heb is om een volgende keer vanaf moment 1 te genieten van de zwangerschap! Te veel stress is hoe dan ook niet goed voor jou en ook niet voor de kleine in je buik. de enige tip die ik dan ook kan geven: het gaat vaker wel goed dan niet goed.. probeer positief te blijven en er lekker van te genieten!

Niks geks aan!
Iedereen maakt zich denk ik wel zorgen.
Toch raad ik je aan om zoveel mogelijk van alles te genieten, er is niets heerlijker dan aan het idee wennen!

Niks geks aan ik had het zelfde ook met de 8 weken echo's tot de 20 weken echo begon ik me minder zorgen te maken het beste wat je kan doen is er zoveel mogelijk van genieten er is niks mooiers dan te kunnen genieten van je zwangerschap 

Terug
Bovenaan