Bang!

Hoi hoi,

misschien is het wel heel normaal en heeft iedereen er wel last van, maar ik heb het iig wel: Ik ben bang! Bang om die kleine te verliezen of om een ongeluk te krijgen etc. 's Avonds ga ik altijd nog even kijken om te zien of ze nog adem haalt en of alles nog goed gaat. Zie ik het niet meteen, leg ik mijn vingers even in haar nekje, want daar komt altijd wel reactie op. Lijkt mij zelf trouwens niet echt prettig om iedere nacht een koude vinger in je nek te krijgen! Toch kan ik het niet laten... Als ik met die kleine aan dek loop, ben ik als de dood dat ik haar laat vallen en ik moet er niet aan denken dat ze zelf ooit gaat lopen. Maar ja, ik zie mezelf ook niet over twintig jaar een volwassen meid rondzeulen, alleen omdat ik niet wilde dat ze ging lopen.

Ik weet wel dat alles goed gaat, maar het is zo'n vage angst. Wie weet heeft iedere ouder dat wel, of mss ben ik wat te bezorgd. Ik probeer er niet te veel bij na te denken, maar zo af en toe steekt het toch de kop op. Ondanks mijn angst, loop ik wel aan dek met die kleine (ze moet toch ook af en toe een beetje frisse lucht krijgen) en probeer ik 's Nachts maar een keer te gaan kijken. Anders komen we dankzij mij allebei niet aan onze nachtrust toe, terwijl Laura gewoon doorslaapt. Minder is de angst nog niet geworden, maar ik ben wel wat rustiger geworden met kijken en voelen. In het begin ging ik iedere keer als ik wakker was bij haar kijken. Hebben jullie er ook last van en wat doen jullie ermee? Geven jullie eraan toe of niet, of hebben jullie er helemaal geen last van?

Ben benieuwd,

Groetjes Ilona

ik was ook bang dat ik zo zou zijn,ik ben toch al zo'n piekeraar(bang dat mn man dood gaat of er brand uit breekt en wij en/of onze honden ingesloten zitten)maar met boas heb ik er gelukkig geen last van.wel hangen hier nu overal brandmelders.maak jezelf niet gek.er gebeurt maarzo niet wat.
groetjes kari

Hoi,
vooral mijn vriend had daar in het begin last van. Die was erg bezorgd. Ademt Quinn nog wel???? Ja hoor.... Soms check ik dat ook nog wel eens hoor, als het heel stil is in de box of in bed, maar dat is maar heel af en toe.
Verder ben ik wel eens bang als ik de trap af loop dat ik zelf met hem val.
Verder ben ik eigenlijk nergens bang voor of bezorgd over.
Je kunt er toch niks aan doen en je kunt slecht stoppen met leven.... want in het leven gebeuren nu eenmaal dingen en ongelukken die je niet in de hand hebt. Zolang je voorzichtig bent en je best doet... meer kun je niet doen.
Niet te veel piekeren hoor, daar schiet je niks mee op.
Groetjes Veerle

Hai,
Helaas ken ik je angst maar al te goed....
Heb in het verleden last gehad van angstaanvallen en tijden mijn zwangerschap staken deze de kop weer op. Een hele vage, diffuse angst: kan ik wel een kind opvoeden, wordt mijn kind wel gelukkig etc. Zo erg dat ik zelfs advies heb ingewonnen bij een gyneacoloog....
Nu Lotta is geboren gaat het veel en veel beter, maar angst is mijn kwetsbare plek. Ik probeer er zo goed als het gaat mee om te gaan. En ik moet zeggen dat het nu heel goed gaat, maar ik heb mijn portie angst dan ook voldoende gehad tijdens de zwangerschap...
Overigens denk/hoop ik voor je dat je angsten minder zijn dan de mijne, ik heb er bij periodes dusdanig last van dat ik een therapie heb aangevraagd, ik wil deze angsten namelijk niet op Lotta overdragen.
Fijn dat ik dit zo anoniem kan melden,
sterkte en succes!
Irene

Hoi Ilona,

Ja, heel herkenbaar! Ik was in het begin steeds heel erg bang dat Esther zou stoppen met ademen. Bij ieder piepje hing ik boven de wieg. En als ze niet piepte ook, want dat zou wel eens een teken kunnen zijn dat het mis ging. Ik was bang dat ik met haar in mijn armen in slaap zou vallen tijdens het voeden, dus ging ik met ontbloot bovenlijf in een koude rieten stoel voeden. Ik ben bang om van de trap te vallen, ben bang dat ze ziek wordt, ben soms bang dat ik het niet goed doe als moeder en dat ze ongelukkig is. Veel dingen durf ik zelf wel, maar ik moet er niet aan denken dat een ander het doet. Zo vind ik het heel gezellig met Esther op de fiets, maar dat laat ik iemand anders dus écht niet doen. Ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan en dingen weg te relativeren ("ze is door een gaatje van 10 cm naar buiten gekomen dus ze kan wel wat hebben"). Ik doe gewoon wat me leuk lijkt: fietsen, zeilen, vliegvakanties. Want als ik alles wat mogelijk gevaarlijk is níet doe, weet ik zeker dat ze ongelukkig wordt.

Liefs,

Eveline

Hoi. Fijn om te lezen dat ik ook niet de enige ben die bang is. (mijn vriend begrijpt dat nl niet,hij snapt niet dat ik aan die dingen denk)
Teun krijgt ook regelmatig een koude vinger in zijn nek,hij kan ook zo diep slapen dat ik hem bijna niet hoor ademen of zijn borstkastje op en neer gaat. Ik ben ook bang om te verliezen waar je super veel van houd. Ik hoop maar dat we genoeg beschermengeltjes hebben. Je kunt er toch niks aan veranderen als er iets gebeurd.
Groetjes Mikkie.

Sisi, ik ga ook een therapie aanvragen. Ik had tijdens de zwangerschap dezelfde angsten als jij, maar het gaat nog niet erg over. Omdat mijn moeder al sinds mn 7e in een inrichting zit ben ik daarnaast ook bang om gek te worden/ de controle te verliezen. En dan ben ik bang, dat als ik gek wordt, Joey (net als ik in mijn jeugd) nare dingen te verwerken krijgt. Ik word hier niet vrolijk van, al heb ik het wel enigszins in de hand, maar ik wil er graag vanaf en daarom ga ik wonesdag naar de huisarts voor een dooverwijzing naar een psycholoog.

Hoi Ilona,
Ik kan die angst echt met je delen. Echt fijn is het niet. Ik ben ontzettend bang om die kleine meid te verliezen. Had ik tijdens de zwangerschap en nu nog steeds. Ben erg bezorgd. Als ik ze in bed leg en ik hoor ze niet (normaal moppert ze altijd even) dan ga ik gelijk kijken. Dan ligt ze met grote ogen aan te kijken, zo van kom je me weer halen hiihihi. Ik hoop dat het vanzelf weer over gaat. En bezorgd zijn dat zijn alle mama's denk ik wel. Misschien de een wat meer dan de ander. Maar dat laat ook weer zien hoeveel we houden van die kleintjes toch?

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan