A
Anoniem
Guest
Hi Suus!
De persona heb ik nu ruim 3 jaar gebruikt als anticonceptie. De persona meet in je urine (1e keer op dag 6 en daarna 7x achter elkaar vanaf dag 8 ofzo). Je plast (net zoals met een zwangerschapstest) op een staafje en dat stop je in het persona-computertje. Hij meet dan de hormonen in de urine (altijd in de ochtend). Wanneer hij je eisprong verwacht krijg je een 0 teken (met een stip erin, net een eitje!) en dat betekent dat hij je eisprong meet (net zoals met een ovulatietest).
Het computertje onthoud al je maanden, bij mij nu al 3 jaren... Op basis van de meeting én mijn cyclus historie geeft hij rode en groene dagen. Meestal 5 dagen voor de eisprong en 2 erna.
Ja, de persona geeft nu al 'rode' dagen
ik zit nu op dag 10, nog 3 of 4 te gaan. Ik vind het super spannend. Het is de eerste keer dat mijn vriend en ik doorgaan in de rode dagen... Vind het ook super eng! Ik zit een beetje anders in elkaar dan de meiden op dit forum...tenminste: nu nog... Mijn vriend en ik kennen elkaar nu 1 jaar jaar, we zijn alle twee 33. Hij is er helemaal klaar voor, maar ik...ik vind het nog heel eng allemaal. Niet zozeer onze relatie hoor, maar wel 'ben ik niet te jong?" (stom misschien, over 6 maanden wordt ik 34!) 'kan ik dat allemaal wel regelen met mijn carriere', 'we moeten ook nog verhuizen, we wonen in een klein, maar fantastisch apartement in de stad, 2 hoog,...nog geen jaar!'. Ik geloof dat ik de eerste maand misschien nog wel een beetje opgelucht zal zijn als het nog niet raak is... Ik moet gewoon nog heel erg wennen aan de gedachte. Maar ja, het komt vast goed! Ook als het wel raak is. Lijkt me ook wel makkelijk, hoef ik niets meer te overdenken/aftewegen/twijfelen, dan ga ik gewoon genieten!
Nou, het is een heeeel verhaal geworden over mijn persona
Groetjes,
Nicky
De persona heb ik nu ruim 3 jaar gebruikt als anticonceptie. De persona meet in je urine (1e keer op dag 6 en daarna 7x achter elkaar vanaf dag 8 ofzo). Je plast (net zoals met een zwangerschapstest) op een staafje en dat stop je in het persona-computertje. Hij meet dan de hormonen in de urine (altijd in de ochtend). Wanneer hij je eisprong verwacht krijg je een 0 teken (met een stip erin, net een eitje!) en dat betekent dat hij je eisprong meet (net zoals met een ovulatietest).
Het computertje onthoud al je maanden, bij mij nu al 3 jaren... Op basis van de meeting én mijn cyclus historie geeft hij rode en groene dagen. Meestal 5 dagen voor de eisprong en 2 erna.
Ja, de persona geeft nu al 'rode' dagen
Nou, het is een heeeel verhaal geworden over mijn persona
Groetjes,
Nicky