Basisschool..

A

Anoniem

Guest

Ik had vlak na de geboorte van Kian gebeld naar de basisschool waar ik Kian graag naartoe zou willen om te vragen wanneer ik hem kon inschrijven.
"Nou mevrouw, dat kan nog niet hoor. Bel maar terug rond z'n tweede jaar."
Dus ik netjes wachten. Zit ik gister bij een buurvrouw met een kindje twee weken jonger als Kian, en die zei: "Vorige maand toen ik 'm ging inschrijven waren er nog maar 3 plekjes vrij"
Dus ik vannochtend gauw bellen.. "Nee mevrouw, we zitten vol. Té vol al. Dus helaas"
Ik het verhaal uitleggen, oke, de adjunct directeur belt straks terug.
Ik vertel het aan mijn moeder, en laat nou de directeur en zijn vrouw goede vrienden van m'n ouders zijn geweest vroeger !!! Mijn broers hebben met zijn kinderen gespeeld! Dat opent deuren!
Dus ik gauw die school bellen, en gevraagd of die mevrouw op het terugbelbriefje even de namen van m'n ouders wil noteren.
Jippie!! Kian mag toch komen.
Beetje gemeen misschien, maar ach, je moet gebruiken wat je hebt toch!?!
Kga maar even een grote doos bonbons regelen voor die twee hoge piefjes!

Dus misschien voor anderen ook een tip: Ga nog even informeren! Ik weet niet of het overal zo is, maar hier is er dus een run op de basisscholen ontstaan.

Liefs Nelleke

En dan nog een tip: als je het nodig hebt....... regel je naschoolse opvang ook op tijd!!

Gijs staat al meer dan een jaar ingeschreven en ik heb net te horen gekregen dat er geen plek is vanaf februari als hij naar school gaat. En er zijn geen alternatieven, dus ik heb even stress  momenteel en ik ben boos (en ik ken de hoge pieten niet hier, helaas).

Maar Nelleke, fijn dat er voor Kian toch nog een plekje was!

Groetjes
Susan

en dat komt het onderwerp zwemles nog om de hoek kijken ook! Hier in Amsterdam bij sommige zwembaden wel 2 jaar wachttijd!

Barbara (mv Mirne, 15/7/06)

Erg toch dat je je daar nu al mee bezig moet houden, hier is dat gelukkig niet zo. Nick kon gewoon doorstromen van de peuterzaal naar de naastgelegen basischool. En is dus pas ingeschreven in het jaar dat hij vier werd. Zwemles is een wachttijd van een paar maanden.

Liefs sandra

Mijn vriendin en haar zoontje wonen in Breda en daar was ook al een wachttijd voor de Basisschool. Dus toen ik dat hoorde heb ik hier in Emmen eens rond gebeld en de school die wij het meest geschikt vonden zei toen dat we maar terug moesten bellen als Jorick 3jr en 7mnd was. Dat heb ik toen gedaan en hij was direct welkom.....

Zwemles is verschillend. In Emmen zelf is er soms een wachtlijst van een jaar. In Schoonebeek  ongeveer een half jaar en bij ons in de Rietlanden zijn twee scholen aktief en bij de ene konden we zo doorstromen en zwemt Jorick dus al voor zijn A diploma en Milan is daar aan het babyzwemmen.

Zo zie je maar weer het is per regio verschillend. Ben wel blij dat het hier nog niet zo erg is als in het westen.

Jolanda

Ik heb Fabio al ingeschreven toen hij 7 maanden oud was. Dat was echt nodig (wij kennen een juf van die school) omdat er een wachtlijst is van ruim 3 jaar!!!!!!!!!!!!
Het is Wilfred zijn oude school en ook echt de favoriete school  hier op Scheveningen.

Groetjes van Cissy

Ik heb Merijn een week of 4 geleden pas ingeschreven en hij gaat in juni 2008 al naar school. Voor de zwemles geldt hier een minimale leeftijd van 3,5 jaar, dus ook een week of 4 geleden gedaan.....

Overigens is het nog totaal onduidelijk of Merijn wel naar de school gaat waar ik hem nu heb ingeschreven, want als we straks moeten verhuizen, kan het allemaal weer veranderen. Ik hoop wel dat we verhuisd zijn vóórdat Merijn naar school moet en dat hij dus meteen naar de school kan gaan waar hij dan kan blijven zitten. Ik zou het erg vervelend vinden als hij eerst een halfjaar op deze school zou zitten en vervolgens weer naar een andere school zou moeten. Maar goed, ook dat heb ik niet in de hand....

Groetjes Fonske.

bah bah bah, vind er niks aan al die wachtlijsten...
had het verhaal al eens gehoord van een collega dus was wel voorbereid, maar dat een kindje van nog geen 1,5 al geen plek meer kan krijgen ruim 2,5 jaar later..??!!!!!
en ook de naschoolse opvang (reactie Susan), alle scholen zijn het nu toch verplicht, hoe kan het dan dat ze het niet aan kunnen bieden als Gijs wel op die school zit? (zal wel niet zelfde capaciteit hebben als de school zelf zeker)

en dan worden er in verhouding eigenlijk te weinig kinderen geboren he, hoe zit dat dan als de "norm" weer wordt gehaald

sorry voor mijn negatieve uitlaat, maar kan zo balen van dit soort dingen...
als ik heel eerlijk ben vind ik het af en toe best moeilijk om een kind (op) te moeten voeden, en als je dan ook nog zoveel tegenwerking kan verwachten vanwege praktische/logistieke zaken

@Nelleke: super joh dat Kian lekker naar de school van jullie voorkeur kan!

liefs Jenneke mv Ivar

Terug
Bovenaan