Basisschool..

Tjeetje, ik ben nog helemaal niet toe om Noa in te schrijven, ze is pas vorig jaar geboren!! Ze kan pas een paar maanden lopen en zegt sinds kort een paar woordtjes.zeggen.
En dan moet ik mij nu al gaan bezig houden met een school uitkiezen...??

gr
Marielle

Ik ga morgen ook maar eens even bellen denk ik, want wij hebben toch wel een hele sterke voorkeur voor 1 bepaalde school (de andere christelijke school heeft per jaar zo'n 9 kleuterklassen en de openbare Dalton staat op de lijst met de 25 allerslechtste scholen vh land...) alhoewel het hier minder extreem zal zijn dan in de Randstad. Ik heb haar al wel voro de peuterspeelzaal opgegeven maar dat duurt nog een jaar...
Groetjes, Rianne en Lydia

Tjonge, dat je daar nu al over na moeten denken! Wij weten nog helemaal niet welke school we geschikt zouden vinden..hoe hebben jullie gekozen?
Groetjes Laura

We hebben in eerste instantie gekozen voor dat het een christelijke school is. Wij zijn zelf ook christelijk en dat heeft wel een gerust idee (daarmee zeg ik niets over andere scholen hoor). Maar daarbij is het ook de dichtsbijzijnde school (bruggetje+weg over en je staat op het schoolplein). En dat is een dagelijks terugkerend voordeel.
Liefs Nelleke

Pfff dat je daar nu al mee bezig moet zijn zeg lijkt me niet prettig. Mijn overbuurvrouw is net pas bezig voor mijn buurmeisje en die wordt in april 4. Misschien is dat het voordeel als je in een klein dorp woont en er toch 3 scholen zijn. Ik hoef m nog niet in te schrijven iig.

Maar fijn dat ie toch naar de school van je keuze kan.

xx Elly mv Yari

Toevallig heb ik het er zondag nog met mn schoonvader over gehad. Dat het vroeger (toen wij klein waren) het allemaal niet zo'n vaart had.
M'n schoonouders zitten allebei in het onderwijs, schoonmoeder nog voor de klas en mn schoonvader werkt nu voor de vereniging waar een aantal scholen bij aangesloten zijn.
Als we in het nieuwe huis zitten gaan we kijken wat de wachttijden zijn en schrijven hem in. De school die wij in gedachten hebben voor Yoëll is dus ook aangesloten bij die vereniging en als we dus in gaan schrijven en zeggen onze achternaam... tja dan is het meteen kleinkind van...
Inderdaad erg handig die bekendheid van je schoonpaps.

Tja en peuterspeelzaal is dus echt een drama in onze nieuwe wijk.... Pand wordt afgebroken, de kids die er zitten worden elders geplaatst, kids op de wachtlijst hebben een alternatief gehad. De rest die zich aanmeld moet buiten de wijk, want er is geen nieuwe plek
Ach komen we ook wel overheen

wat een gedoe he...
Ik wist ook al van de wachtlijsten hier en  ben toen Mila een aantal maanden was gaan informeren.
Peuterspeelzaal kan ik pas inschrijven in de maand dat ze twee wordt,en dan maar afwachten welke peuterspeelzaal er   plaats is en de dagdelen die je graag wilt
Basisschool hadden wij ook voorkeur voor die aan het eind vd straat,lekker dichtbij en een superleuke school.ook gewoon fijn dat er kinderen uit onze straat en buurt zitten.
Ik kreeg eerst te horen dat het nog niet eens zeker was of ze op de wachtlijst kon,dat kon pas het einde van dit jaar.
toch heb ik ze vd zomer weer een mail gestuurd of ze meer konden zeggen omdat ik anders ergens anders wil inschrijven.je mag ook niet twee scholen tegelijk dus.
Een aantal dagen later kwamen twee kinderen van die school een evelop in onze bus doen met een inschrijfformulier.ze staat nu dus ingeschreven gelukkig.
Maar het is toch belachelijk voor woorden het zo vroeg moet..succes allemaal
groetjes piewie

Terug
Bovenaan