Basisschool

Gisteren kreeg Danae (word 30 mei 4 jaar) post van de basisschool. In de enveloppe zat een welkomstkaartje met daarin de datum waarop ze hele dagen mag komen en bij welke juf. Ze gaat lekker naar juf Marlies! (dezelfde juf als Thom) Ze zitten straks 5 weekjes en 4 wenochtenden bij elkaar in de klas.

Op de woensdagochtend mag ze komen wennen. Te beginnen op 21 april!!! In mei hebben ze 2 weken vakantie, dus het wennen begint in april al! Ze vind het geweldig. En ik ook. Danae is echt toe aan de basisschool. En het lijkt me heerlijk om weer wat tijd voor mezelf en andere dingen te krijgen.

Groetjes, Cathy

Zo Cathy dat is al snel. Wat is de tijd toch snel gegaan hè?
Grappig dat ze straks even bij elkaar in de klas zitten, hebben jullie maar 1 kleuterklas of is dit een bewuste keuze?
Lijkt me wel heerlijk om overdag ook weer wat tijd voor jezelf te hebben.
Tieme moet nog even tot na de zomervakantie wachten maar dan mag hij ook meteen naar school, nog voor hij 4 is.

groetjes en geniet nog maar lekker van je meisje thuis.

Ja, dit jaar gaat het allemaal gebeuren, ik kan me er nog helemaal niks bij voorstellen maar Ivar wordt ook pas in september 4. Het lijkt mij overigens ook heel lekker om iets meer je handen vrij te hebben :)

Liefs Jenneke

Mij lijkt het ook heerlijk om wat meer tijd voor mezelf te hebben. Maar als ik moeders geloof die oudere kinderen hebben (onder andere vrienden) wordt het juist drukker. Als je ze tussen de middag ophaalt, rij/fiets/loop je dus een paar keer per dag heen en weer. En wat dacht je van 'clubjes': sport hier, speelafspraak daar, verjaardag zus en zo......
Als je met kleine kids de hele dag thuis bent, heb je het volgens hen rustiger en hoef je niet zo op de klok te letten dan met oudere kinderen.
Wel is het zo dat je veel tijd en energie besteed aan je kleine kinderen thuis.
Ik ben dan toch echt benieuwd hoe het nu straks is: wel of niet meer tijd voor jezelf???? De tijd zal het ons leren!!!!!
Vind het wel heel spannend...straks mijn kleine meisje naar school, maar dan is het bij ons natuurlijk nog iets spannender ivm de diagnose die ze gekregen heeft. Hoe zal het gaan met haar.....
Groetjes, Marianne

't Lijkt me ook heerlijk om meer tijd voor mezelf te krijgen en had ook het idee dat het zou komen als Rebecca straks naar school is.
Volgens moeders met oudere kinderen valt dat best tegen: als je ze ophaalt tussen de middag, rij/fiets/loop je zo al een paar keer per dag op en neer. Dan hebben ze vaak nog afspraken: hier spelen, verjaardag daar, naar sport, enz enz.
Schijnt volgens hen dat je het toch drukker hebt en meer op de klok let dan dat je kleine kids thuis hebt.
k Ben benieuwd hoe het nu zal zijn: wel of neit meer tijd voor mezelf??!!!!?? We zullen zien.

Ik vind het wel echt heel spannend hoe Rebecca het gaat doen op school i.v.m. haar hoogbegaafdheid en overgevoeligheid. Dat brengt wel een stukje extra spanning en bezorgdheid.

Groetjes, Marianne

Tjonge.....eerst zag ik niets van mijn bericht staan...typ ik opnieuw en verstuur bericht.
Na enkele minuten staan er toch 2 reacties van mij...
zucht...zucht

Terug
Bovenaan