Basisschool

Thom zit natuurlijk al op school, dus ik kan alleen beamen dat het anders gaat worden als ze eenmaal op school zitten. Het ligt er een beetje aan wat voor soort onderwijs je kind gaat volgen en welke aktiviteiten hij/zij buiten scholl om nog heeft hoe druk je het gaat krijgen. Zit je kind op continu-onderwijs (schooltijden van 8.30-14.30/15.00 uur) dan hoef je tussen de middag niet op en neer voor de lunch. Zelfde geldt als je kind overblijft. Luncht je kind thuis dan moet je vaker op en neer. Zit je kind op een sport, muziekles of iets anders dan moet je dat ook inplannen. Net als spelen met vriendjes. Wil je dit alleen op bepaalde dagen of mag dat op iedere willekeurige dag.

Maar je leven krijgt idd meer ritme. Je leeft naar de schooltijden van je kind. Binnen die tijden moet je de dingen die je wilt/moet doen zonder je kind inplannen.

Ik ben er vrij zeker van dat ik meer tijd voor mezelf ga krijgen. Nu is Danae op de maandagochtend (+vrijdag de hele dag, maar die ochtend werk ik) naar het KDV. Thom zit dan op school. Ik heb dan mooi tijd om van alles hier in huis te doen, naar de huisarts/tandarts (indien nodig), boodschappen doen (en snel die winkel door zijn!) of gewoon iets voor mezelf te doen. Als Danae straks ook naar school is komen daar 3 ochtenden en 3 middagen bij. Ik werk nl voornamelijk in de avonduren en 1 ochtend in de week. (werk in de zorg) Wat ik met al die tijd ga doen weet ik nog niet. Dat word in de loop van het jaar vanzelf duidelijk denk ik!

Groetjes, Cathy

onze dochter iris mag naar de grote vakantie dan is ze nog net geen 4. ze heeft er nu wel zin in. er gaan meerder peuters van haar zaal naar de zelfde school maar er zijn wel verschillende klasjes.
we hebben ook 3 scholen in de buurt. dus hoop wel dat ze nog wat bekends tegen komt.

Dat is al lekker snel! En die vrije tijd is vast snel genoeg ingevuld!
Lydia (21-07-2006) mag heel misschien ook voor de zomer al naar school omdat ze extreem voorloopt. Ze krijgt binnenkort een intelligentietest en de psychologe wist toevallig dat er op haar toekomstige school nog een instroomklasje komt voor de zomer, en gaat proberen of Lydia daar toch terecht kan, zodat gekeken kan worden waar ze na de vakantie het beste op haar plaats is. Beginnen in een startende groep 1 (gezien haar geboortedatum logisch) gaat geen succes worden, daar is iedereen het nu al wel over eens.
Ze heeft zich zo bizar snel ontwikkeld de laatste tijd, dat we op aandringen vd pszjuf toch hebben besloten haar te laten testen, omdat haar interesses nu al zoveel afwijken van andere kindjes van haar leeftijd. Bij gebrek aan kindjes die haar snappen trekt ze ook erg naar de juffen, en dat is niet handig. Bovendien is ze op verbaal gebied echt enorm sterk, haar juffen waren ze zo nog niet tegengekomen in al die jaren peuterspeelzaal.
Ik vind het best zorgelijk, het klinkt allemaal alsof ik opschep en natuurlijk ben ik trots op mijn meisje, maar een kindje wat zich gemiddeld ontwikkelt bezorgt toch een stuk minder hoofdbrekens!
Groetjes, Rianne en Lydia

Terug
Bovenaan