bavarois op!!

Hoi!
Ik ben nu een week of 7 zwanger en heb op een echo deze week al het hartje horen en zien kloppen! Maar nu heb ik een enorme fout begaan (niet expres natuurlijk). Ik heb een stuk bavarois taart op..................................en nou mag je geen rauwe eieren als je zwanger bent en dus ook geen bavarois!! Ojee ik ben echt van streek! Is er iemand die meer weet van de mogelijke gevolgen of heeft ook wel eens rauwe eieren op? Hoop op antwoord,
xxxx A.
 
Hoi anoniem,

ik ben nu ook 7 weken zwanger (morgen om precies te zijn).
Ik zou me niet zo ongerust maken als ik jou was hoor! Natuurlijk kan je zoiets beter niet eten maar je kan ook niet alles weten toch?! Ik zou zelf ook niet weten dat je geen bavarois mag....
Anders ben je, voor je geruststellling, een huisarts.
Ik denk zelf dat het wel los zal lopen. Het moet dan ook net een ei zijn waar een basterie in zit, dat hoeft toch niet in ieder ei te zitten?!

Succes, en maak je niet te druk...

Groetjes, Irene.
 
Ik denk dat het nog wel mee zal vallen hoor. heb je de bavarois gekocht? dan is het helemaal geen probleem want tegenwoordig worden dit soort dingen met gepasturiseerde eiren gemaakt. en als het toch rauw was zul jij er in het ergste geval flink beroerd van worden. Maar de kleine zal er weinig van merken.
 
Stel je niet zo aan man!
trouwens in rauwe eieren kunnen salmonella bacterien zitten. en die zijn niet schadelijk voor je kindje alleen zelf kan je er ziek van worden.
je moet niet gaan overdrijven, anders kan je dalijk helemaal niks meer eten.
kijk gewoon uit met rauw vlees.
groetjes en een fijne zwangerschap
 
Ja, helemaal gelijk. Ik moet niet stressen en ik weet nu dat de (eventuele) salmonella geen kwaad kan voor het kindje! Gelukkig! Ik ben normaal geen stresskip, maar heb hiervoor een miskraam gehad en dan doe je er wel zo veel mogelijk aan om het goed te laten gaan!!Bedankt voor jullie nuchtere reacties, want dar had ik echt even behoefte aan! xxx
 
Gelijk heb je. Je mag best ongerust zijn. Dat stel je niet zo aan vind ik een beetje belachelijk. Daarvoor is de site hier hoor. Als je je ongerust voelt of vragen hebt kun je hier terecht voor een beetje advies (beste is natuurlijk huisarts of vk) . Er is waarschijnlijk niets aan de hand, maar je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Gelijk heb je. Ik heb bij mij vorige zwangerschap salade gegeten waar de meneer een rauw ei door heen had gedaan. (wist niet dat ik dat niet mocht). Ik heb me ook even knap ongelukkig gevoeld, maar niks aan de hand.

Fijne zwangerschap nog. Anne
 
Hoi, waar je het grootste risico mee loopt met rauwe eieren is salmonella. Geloof me dat weet je snel genoeg, dan bent je echt heel beroerd. Voor je kind heeft het geen gevolgen.
 
Terug
Bovenaan