bblleerrrggghhh tandenpoetsen...

A

Anoniem

Guest
hey meiden,

tandenpoetsen wordt een beetje drama bij Ivar, zolang hij zelf het tandenborsteltje in zijn knuistje heeft (met of zonder tandpasta) geen probleem, maar als wij het doen, oh wee!
stijf zijn lippen op elkaar houden en met zijn tong de borstel eruit duwen, kokhalzen, huilen en op een gegeven moment raakt hij echt overstuur
ik zong altijd een liedje maar dat helpt nu niks meer, hij is ook niet heel moe ofzo, vanavond hebben we het met zijn 2-en gedaan (1 afleiden 1 poetsen) dat ging wel iets beter maar nog steeds drama...
met een heleboel dingen maak ik me niet druk als het niet gebeurt, maar dit moet toch echt vind ik...

iemand ervaring en/of tips??

liefs Jenneke mv Ivar 18-9-06

Uuuhm, leek het hier op?

Hier was het ook niet zo'n succes. Maar sinds kort zing ik op de melodie van 'smaak'lijk eten':

Tandjes poetsen, tandjes poetsen
Poets, poets, poets
Poets, poets, poets
Dat zal lekker glimmen
Dat zal lekker glimmen
Poets, poets, poets
Poets, poets, poets

Ja hoe vinden jullie 'm ,helemaal zelf verzonnen! Er schuilt een ware schrijfster in mij (Kzal het even aan Marco B doorgeven).

Maar goed, hij kijkt me aan alsof ie in trance is, neemt af en toe pauze om z'n 'schuim' door te slikken en doet dan als een mak lammetje z'n mond weer open. Kweet ook niet waarom ineens die ommekeer.

Maar dat zingen hebben jullie dus al gehad.....Sterkte!
Liefs Nelleke

hoi
tot dusver vind Lorenzo het tandenpoetsen nog leuk....
hoop dat het zo blijft
hij ziet ons ook regelmatig tandenpoetsen en het is net
of hij  ons wil nadoen is misschien een idee een soort van..
goed voorbeeld doet goed volgen.

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Ja hoor hier ook drama. Idd als hij zijn borsteletje zelf vastheeft is er niks aan de hand. Maar laat mij het niet proberen, want dan vind hij mama niet zo lief meer. Ik moet dus ook nog truukjes gaan verzinnen.

Gr. Natasja mv Jamie

Héél herkenbaar dit! Ook bij ons mannetje wordt het tandenpoetsen een steeds groter drama. Meneertje zit ook in de fase van 'ik wil alles zelf doen/ zelf vasthouden'. Maar owee als wij met de borstel in de buurt van zijn mondje komen....Drama!!! Ook ik vind tandenpoetsen iets dat gewoon MOET, dus ook hier zijn tips van harte welkom. Zingen en zelf tandenpoetsen kan ik helaas doen tot ik een ons weeg, maar daar trekt ons mannetje zich niets van aan!

Tip: vooral niet dwingen zodat het kindje er een afkeer van krijgt.

Bij Merijn heb ik precies hetzelfde meegemaakt en nu dus bij Siebe ook weer. Probeer zo goed en zo kwaad mogelijk om te poetsen en lukt het niet, dwing het dan niet af, maar zorg dat er een beetje tandpasta in het mondje zit en geef het kindje zelf de tandenborstel in handen. Je zult zien dat ze er dan op gaan bijten en zodoende toch een beetje zelf poetsen. Het trekt vanzelf weer bij wanneer ze ouder worden en beter begrijpen wat er de bedoeling van is.

Verder wil het nog wel eens helpen om het voor de spiegel te doen en er een spelletje van te maken. Als ze zichzelf zien wordt het toch ineens een stuk interessanter.

Succes ermee!

Groetjes Fonske.

Verder heb ik nog wel een tip voor oudere kindjes. Merijn wilde op zeker moment ook weer zijn tandjes niet poetsen en toen hebben we de 'snoepbeestjes' en 'ijsbeestjes' in het leven geroepen. Als hij 's avonds zijn tandjes moet poetsen, moeten we altijd die beestjes wegpoetsen omdat die anders zijn tandjes opeten. Hij snapt dat heel goed en vindt het een leuk spelletje, Ik benoem ze dan ook allemaal apart. De Smarties-beestjes, de schuimpjes-beestjes, de spekkies-beestjes. Tja, je moet wat, niet waar, hahaha. Maar goed, dit werkt alleen bij wat oudere kindjes, Merijn is nu 3 en ik doe dat vanaf zijn 2.5 jaar.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan