bblleerrrggghhh tandenpoetsen...

ik laat Max eerst een beetje mijn tanden "poetsen" (kijk uit voor je ogen!) en dan mag ik een beetje de zijne doen...om de beurt. Mijn kinderarts zegt overigens dat als het erg veel moeite kost dan kun je ook gewoon een natte waslap gebruiken en de tandjes als het ware even afvegen. Ik heb ook een rubberen tandenborstel achtig ding met nopjes. je kunt hem om je vinger schuiven en dan met je vinger in de mond van je kindje. heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd dus weet niet helemaal of dat werkt of niet.

Ajuus, ilja

Hier ook problemen met tandenpoetsen maar ik heb nog een vraag....jullie hebben het over tandpasta...MOET IK DAT AL GEBRUIKEN BIJ HAAR? Ik poets op aanraden van het CB nog 'droog'. Maar is pasta beter en welk merk gebruiken jullie voor je kids?

Liefs, Marcia mv Puck.

Ik heb de Oral-B Winnie the Pooh tandenpasta, maar feitelijk maakt het helemaal niks uit wat voor tandpasta je gebruikt, zolang hij maar voor kindjes geschikt is. Het gaat met name over het wennen aan een andere smaak. Mijn tandarts zei altijd dat het helemaal niet nodig is om met tandpasta te poetsen (ook niet voor volwassenen), omdat het om het poetsen zelf gaat en niet om de pasta. Pasta is hoofdzakelijk bedoeld voor de smaak. Tja, wie moet je nu nog geloven hè. De tandarts of de reclame.

Groetjes Fonske.

Mirthe spettert haar tandpasta uit...in mijn ogen! Dus was ik zat....nu doe ik het net al bij der broer (die tandenpoesten ook zo geweldig leuk vind ) En dat is kind tussen je benen klemmen met hoofd naar je toe. Linker vinger in de mond ( zodat hij open blijft) en met rechtspoetsen alsof je leven er vanaf hangt. Tanden van Sven zijn volgens de tandarts goed in orde dus het werkt wel maar ja gezellig is anders.

hallo,

hier is het ook zo een ramp met tanden poetsen.
echt die lippen stijf op elkaar, en zie er dan nog maar enige beweging in te krijgen.
en als haar mond open is gooit ze der tong over de tanden heen.
afleiden helpt soms maar ook niet altijd.
ik zing vaak een tanden poets liedje.
groetjes sylvana

Wij hadden precies hetzelfde probleem hier en ik kreeg er echt geen tandenborstel meer tussen. Zo stijf hield ze haar lippen op elkaar.

Maar ze moet wel iets binnen krijgen van de tandpasta.
Dus ik geef haar  nu zelf de tandenborstel en ze kauwt er dan op een paar minuten. Zo worden haar tanden toch gepoetst en is het geen gevecht meer.
En misschien over een poosje dat ik het toch weer ga proberen.

Liefs Ilse mv Danique

Hoi hoi,

Weet je wát gek is: al dat tegenstrijdige advies....... Want hier op het cb zeggen ze juist dat het gaat om de tanpasta en niet om het poetsen.... Het zou er juist om gaan dat ze de fluoride binnenkrijgen die zorgt voor sterkere tanden uiteindelijk. Nou ja, beetje poetsen, beetje kauwen... Komt wel goed.

En alles benoemen wat er van de tandjes afgeschrobt moet worden (van smarties tot spinazie, kortom alles wat ie die dag gegeten heeft) werkt hier ook als een tierelier. Maar ja, hij is dan ook al 3,5...

Sterkte in de strijd, Susan mv Gijs en Sophie

Hoi,
volgens mij gaat het om de opname van fluoride. Dat het lichaam eraan went. want ik had tandpasta zonder fluoride en toen begreep ik van de tandarts dat ik de plank net   mis sloeg.......

Dus volgens mij ook het gaat om de fluotide en niet om het poetsen, 1x volstaat ook. meike moest iedere keer vreselijk kokhalzen maar zij had ook tanden vanaf drie maanden dus wij begonnen al stoer.... advies was: rustig aan mag ook na een half jaar. gedaan en poetsen is geen feest dus doe soms pasta op den vinger en ga LANGS haar tanden anders bijt ze HAHAHA.

Succes Renske

Terug
Bovenaan