bbq tips gevraagt

hee lady,s weer een vraagje

19juni word ik 25 en aangezien het wk dan ook is dachten we laten we dit samen kijken met de gasten en daarna een bbqtje nu komen we op zo,n 30man die mee willen bbqen(had ik eigenl,ijk niet verwacht haha maargoed) maar nu is mijn vraag hebben jullie nog tips ideetjes of wat dan ook

Jemig, 25 ...ouwe muts (!).
Da's een pitiige avond dan, maar word vast onwijs gezellig!
Ik zat zo te denken...Als je nou iets van een lopend buffet maakt, dus wel iemand die (of misschien wel 2 personen) achter de bbq staan maar dat je op een tafel stokbrood, salades, schaal rauwe groentes, fruitspiesjes en sausjes (ik roep maar wat), dan heb jij ook je handen vrij voor je eigen hapje en je kids natuurlijk.Dan kan iedereen zelf pakken wat 'ie wilt, af en toe misschien wat brood bijvullen, en het vlees, anders loopt dat met warm weer lopend van de schaal af.
En als je een biertender hebt zoals wij zet je die gewoon op een tafeltje in de tuin met glazen ernaast.....je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken...met 30 gasten...
Voor kids misschien een eigen tafeltje met lekkers erop, (ik heb zo'n kindermodel picknick tafel) en speelgoed in die hoek, kleurplaten, potloden of buiten-speelgoed....
En wat ik altijd doe als 'toetje' (waar men op zich niet eens altijd veel zin in heeft bij een bbq) zijn waterijsjes (leuk voor de kids) en sterke koffie voor de grote mensen.
Enfin, hoop dat je zo voldoende ideetjes hebt uit mijn ideeen-hersenpan...
Succes!
Groetjes Roos.

Hee hoi,

Mijn man en ik vieren onze verjaardagen altijd in een keer dmv een bbq. We hebben nml niet een groot huis, maar wel een joekel van een tuin en ik vind het heerlijk!!!

We zetten alles klaar en iedereen verzorgt zichzelf, het is altijd erg gezellig! Het loopt altijd door elkaar en je bent zelf niet constant aan het rennen en vliegen.

Er komen veel mensen, ongeveer 40 volwassenen en 25 kids, als het niet meer is... Wij maken het ons zelf niet te moeilijk wij hebben iemand die het vlees en de salades verzorgt, dit kost ons ongeveer
6,50 euro per persoon. Kids reken ik niet mee, ik koop extra hamburgers en worstjes en er blijft ieder jaar wel iets over.

We kopen altijd kratten bier in de aanbieding. We hebben 1 jaar met de tender gewerkt, maar dan ben je in verhouding duurder uit. Ook koop ik wegwerp borden, wegwerp bestek, stokbrood, smeerseltjes, sausjes, voldoende drinken en als toetje cornetto's en voor de kids waterijs.

Je kunt het zo gek maken als jezelf wilt, maar ik probeer het voor mezelf zo makkelijk mogelijk te maken.

Veel suc6, maar natuurlijk ook heel veel fun!!!

Liefs Lientje

Hoi hoi,

Ook hier zorgen wij altijd voor een tafel waar al het eten én drinken op staat. Dan mag iedereen zelf pakken. Wegwerp borden, bestek, bekers, glazen scheelt een hoop afwas.
Succes en vooral veel plezier ermee.

Liefs

tnx dames

heb net even wat sta tafels en biertafels gereserveerd en een extra bbq.2is altijd makkelijker he wij hebben zelf een grote stenen bbq.voor tafels en banken en die bbq ben ik 110euro kwijt valt dus reuze mee:d

nu alleen het vlees nog haha en de rest idd
we hebben we gezegt dit jaar geen taart kost me anders ook weer 40euro

we gaan maar is ff kijken straks bij de action voor bestek in dergelijke.

ja ik heb de kids niet mee gerekend komen zo,n 12kinderen mee

we beginnen om 13.00 ivm wk wedstrijd die komen dus allemaal kijken en daarna bbqen

dan komen er savonds nog zo,n 15man maar die bbqen niet mee

druk dagje haha

Terug
Bovenaan