Bbz

Helene Boomsma

New member
Goedemiddag
Wie heeft er ervaring met buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Ik dacht zes weken zwanger te zijn had buikkrampen viel flauw misselijk etc .
Niet lekker.
Vorige week zaterdag echo doorgestuurd want ze zag iets raars maar dacht niet hieraan. Woensdag mocht ik eindelijk.
Maar moest gelijk blijven was niet goed had Bbz van 11 weken en stond op knappen .
Ik werd om 18 uur geopereerd ik heb , liter bloed verloren .
Mijn man en ik zitten in rollercoaster.
Gelukkig weer thuis maar nog veel pijn hechtingen die zeer doen bloeduitstortingen door operatie en slaap nog niet altijd goed. En heb geïrriteerde keel door huis.
Hoe snel wordt dit beter ?
Emotioneel zal het nog ff duren want ben zo verdrietig was onze eerste x maar ben 39 ze hebben stukje van eierstok weg gehaald.
Maar ik moet er nu niet aan. Denken om weer zwanger te worden vooral na al het ziek zijn en niet lekker zijn en pijn .
Het besef komt binnen dat ik net op tijd was anders was ik er niet meer geweest heavy
 
Ik heb in 2017 een bbz gehad icm koperspiraal. Was niet op de hoogte van het verhoogde risico bij deze vorm van anticonceptie. 
Ik had een inwendige bloeding, ben ineen gezakt bij een vriendin, bleef overgeven en diarree, verloor steeds bewustzijn, enorme pijn. Mijn eileider was dus al geknapt. 
Lang (voor mij nog steeds heftig) verhaal kort; toen ze duidelijk hadden wat er aan de hand was heb ik meteen een spoed OK gehad. Eileider was niet te redden, ik was zon 8/9 weken. Ik verloor 1,5L bloed wat rondzwierf in mn buik (ik ben op de huisartsenpost geweest maar die stuurden me naar huis, tot de dag erna de ambulance moest komen omdat ik in shock raakte).
Kans op zwangerschap zou niet verminderd zijn, eierstok geeft nog steeds eitjes en worden door de andere eileider richting de goede plek gebracht. 
Ondertussen gezegend met twee prachtige jongens van 2j en 11weken. Van beiden (en we beseffen wat voor voorrecht dat is) heel snel zwanger geraakt. 
Ik herken je gedachtes en gevoelens, het zijn heftige gebeurtenissen, zeker met in t achterhoofd dat dit ook anders kan aflopen.
 
Ja idd 
Mag ik je nog wat vragen sinds gisteren verlies ik ook bloed ,is rood als ik naar wc ga met wat stolsels is dat normaal ?
En heb nog overal pijn ivm hechtingen en bloeduitstortingen hoe lang heb je hier last van ?
Als ik hersteld ben ga ik kijken of ik met iemand kan praten ,want een plekje geven lukt nog niet 
Heb wel afscheid genomen van het kindje was gewoon gezond snik alleen op verkeerde plek 
Fijn dat je daarna nog kids heb gekregen ,in ben 39 en ben nu helemaal bang maar over zes weken afspraak met gynaecoloog.
 
Ik kan me niet herinneren dat ik toen bloedstolsels verloren heb, ik zou even overleggen met je huisarts als je je zorgen maakt.. het is onmogelijk om hier iets van te vinden.
Ook je tweede vraag verschilt per persoon, je hebt een operatie gehad dus dat heeft tijd nodig om te genezen.. neem die tijd ook.
Goed dat je hulp zoekt bij de verwerking. Sterkte! 
 
Terug
Bovenaan