@beauty

A

Anoniem

Guest
Heey

Hoe gaat het met je?
Ben je nog weer bij een gyn geweest?
Hoop dat je snel zwanger mag zijn, blijf hard voor je duimen hoor.

Ook voor de andere toekomstige mama's natuurlijk

Liefs cloewja (nov 2012 mama)

Hey Cloewja!

Wat leuk dat je nog steeds op dit forum kijkt! Goe is het met jou en de kleine?

Ik ben idd bij de gyn geweest vd week...... Had ff niet zo' n zn om iets te schrijven vandaar dat ik dat nog niet gedaan had. Er zitten ook nog maar weinig meiden van het oude clubje op ( gelukkig maar dat het niet bij iedereen zo lang duurt)

Ik heb een recept meegekregen voor clomid daar kan ik mee starten als ik wil. Alleen gaf zij aan dat het niet veel sneller gaat als ik het ga gebruiken en dat ik beter aan de slag kan gaan met ovulatietesten. Door mijn pcos (heb is dus toch wel) is mijn cyclus langer maar ik heb wel een prima eisprong en mijn man heeft 75 miljoen zaadjes dus dat zit ook wel goed. Ze zegt het enige voordeel van clomid is dat je cyclus korter wordt dus daardoor meer kansen maar ook weer iets meer kans op een miskraam en evt overstimulatie waardoor ik een maand over moet slaan. Aangezien ik niet zo ben van de medicijnen wil ik dit eigenlijk niet gaan gebruiken als het niet echt nodig is. Deze ronde was ik zo ie zo te laat om te starten dus ga deze keer met ovulatietesten aan de slag heb er een heleboel besteld.

Na 3 ronde clomid heb je de max dosering bereikt en zouden we door moeten naar IVF dat was wel even slikken had gedacht eerst IUI. Zover willen we eigenlijk helemaal niet gaan :-( ze gaf wel aan dat hier wel weer een tijd overheen gaat dus dat we daar rekening mee moeten houden. Dus als ik clomid nu uitstel betekent dat dat het nog langer gaat duren voor ze iets gaan doen.

Al met al een hoop stof om na te denken maar eigenlijk willen we gewoon dat het spontaan gebeurd want het is immers eerder gelukt.

Bedankt voor je interesse!

Groetjes Beauty

wat een verhaal zeg! Ik snap dat het even slikken is, als je hoort dat je ineens IUI over gaat slaan, mocht het zover komen.
Hebben ze ook gezegd waarom jullie IUI over zouden slaan? En waarom zitten jullie na 3 maanden al aan de maximale dosis? Volgens mij zijn er meiden die bijna een jaar aan de clomid hebben gezeten.

Jeetje, ik heb al zoveel vragen, laat staan hoeveel jullie er hebben!

Ik wil je heel veel succes wensen met het nemen van de beslissing en ik blijf echt voor jullie hopen dathet zover niet hoeft te komen! Wat je ook al schrijft, het is tenslotte wel een keer eerder gelukt!

Liefs Daisy

Jee Beauty. lastig hoor. Sterkte met de beslissing. Wij zitten met hetzelfde, al 1 x gestimuleerde IUI achter de rug, maar ik wil eigenlijk ook niet nog een keer. Ook wij hebben al 1 kindje, dus dan snap je niet waarom nu niet. Maar inmiddels al wel ronde 23, dus tja.

Wel apart dat ze IUI overslaan. Kan toch net dat zetje zijn. En hopeloos is het niet, want als je zo zwanger zou kunnen worden, kan het ook met IUI toch?

Sterkte.
Wenser

Hoi beauty,

Wat een verhaal! Kan me voorstellen dat je ervan baalt en dat het wel even nadenken is... Hoe dan ook veel succes en wie weet is het allemaal niet nodig, lukt het gewoon met die ovu-testen :))

Ik zit helaas ook aan de Clomid. Begrijp niet goed waarom je na 3 maanden al aan de max dosis zit. Ben nu de 2e maand bezig met een kleine hoeveelheid. Slaat mooi aan en mijn cyclus is er 10 dagen korter op geworden. Heerlijk want het gaat snel en je weet wanneer je NOD is. Mijn arts zei dat dit zeker een half jaar zo door kan gaan. Hopelijk lukt het dan een keer. bij mij is de eerste ook natuurlijk gekomen (ronde 4) nu al dik anderhalf jaar niks :(

Succes meid!
xxx

Beauty,

wat een verhaal zeg!
Het is zeker nadenken en om het dan zo op te schrijven is ook wat.

Clomid, tsja... ik zat na 3 rondes aan mijn max, omdat het bij mij niets deed. Wel zei mijn gyn, dat als ik met 100mg een eisprong zou hebben. Dan mag dat nog 12 rondes lang gebruikt worden, daarna over op een andere behandeling. Maar bij mij dus helemaal niets, dus na 3 keer dosis ophogen, over naar spuiten.

Eigenlijk gek dat ze dan niet zoals bij mij doen. Ik doe net geen IUI, aangezien ik met mijn PCOS alleen dat stimuleren. Man heeft verder alles goed. Dus ik spuit nu wel dezelfde medicatie als bij IUI, maar er wordt niets ingebracht, wij mogen zelf klussen.

Raar dat jullie dan na clomid over moeten naar IVF.

Sterkte om dit te laten bezinken. Maak evt. nog een keer een afspraak om al je vragen te stellen. zodat je daarna een besluit neemt voor je nieuwe ronde. Maar hopelijk lukt het al met de ovu-testen.
Hoop dat julllie snel zwanger zijn!

Sterkte en succes!
liefs,

wat een verhaal,,,
inderdaad veel stof om over na te denken.

met mij en de kleine gaat het super..
hij is a.s. zndag alweer 11 week.
gaat zo ontzettend hard

liefs

Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!
Ben er eerlijk gezegd helemaal niet zo mee bezig..... We gaan gewoon met die ovulatietesten aan de slag en dan zien we wel. Ga daar nu nog niet verder over nadenken dat zien we dan wel weer. Heb goede hoop dat het gewoon zo gaat lukken.

Misschien heb ik het dan wel verkeerd begrepen van die 3 rondes ging ook allemaal wat snel. En waarom geen iui dat vond ik namelijk ook raar..... Omdat het bij mijn man allemaal goed is is dat niet nodig maar daar is mocht het nodig zijn het laatste woord nog niet over gezegd want dat vind ik echt onzin. Ivf is harstikke ingrijpend.

We gaan gewoon weer hard ons best doen en dan zien we wel :)

@Cloewja fijn dat alles goed gaat! 11 weken alweer gaat hard he.... Lekker genieten meid!

@ cu2heleen in welke mate heb jij pcos? Mijn cyclus is meestal 5 weken alleen nu de laatste 2 rondes 6 weken dus op zich is dat wel te doen vandaar de twijfel voor clomid omdat het volgens de gyn niet zoveel toevoegd.

Wat ik gewoon niet kan begrijpen is dat het toch best vaak voorkomt dat dames niet zwanger worden terwijl er geen medische reden is. Zelfs meiden die al eerder zwanger zijn geweest dat is toch vreemd?!

Fijn weekend!

Terug
Bovenaan