bed omhoog

Vandaag is het bed omhoog gezet.... Gek hoor. De tassen staan gepakt ( al hoop ik die niet nodig te hebben) en alles is schoon, boodschappen voorraad aangevuld. We zijn er klaar voor, laat de kleine maar komen..... Jammer zo werkt het niet. Ik probeer me steeds het moment voor te stellen dat het begint maar.... Heb het idee dat de kleine het nog prima naar haar zin heeft. Lekker bij moeders schommelen, trappelen, lekker warm :) denk dat het weer 40+ wordt deze keer. Ik ken niet wachten!

Ik heb een zoontje van ruim twee nu, die gaat elke avond in de baby kamer kijken of de baby er is, vraagt dan ook echt: baby? Elke avond is het antwoord: nee nog niet. Vervolgens gaat hij in de kast kijken of opa er is :) mijn vader heeft de babykamer en de inbouw kast super mooi gemaakt. Alleen heeft die kast zo'n indruk gemaakt dat mijn zoontje denkt dat opa nog steeds bezig is. En weer is het antwoord: weer geen opa in de kast.

Bij mij gaat tie komende week omhoog. Vandaag nog verjaardag van mijn jongste zoon (lekker groots uitpakken....pfffff). Daarna kan de box naar beneden en het bed omhoog.
Komende week nog het herfstvakantie programma draaien. En de laaste hand leggen aan de babykamer.
En dan hoop ik echt nog even twee weekjes te kunnen genieten van rust.
Ben hier na wel toe aan een vakantie haha......

Ps. wat schattig van je zoontje. Mijn oudste was ook twee toen de tweede kwam. Eerlijk gezegd had hij geen flauw benul wat hem te wachten stond. En ik eigenlijk ook niet haha.

Wist jij nou al wat je er bij krijgt? Of nog een verrassing?

Ja een meisje. Hij heeft ook geen idee denk, hij weet dat er iets moet komen en dat het dan in dat bedje zou kunnen liggen en dat het baby heet. Maar ik ben heel benieuwd hoe hij reageerd als er wel een baby ligt.

Wat mij te wachten staat vraag ik me ook af, zal wel even ploeteren worden. Maar komt goed.

Hoe reageerde jouw zoontje?

Oh leuk hoor. Van beide smaken een!!
Mijn zoontje reageerde wel heel goed in die zin dat hij niet jaloers was ofzo.
Maar verder was er ook niet echt heel veel interesse voor de baby.
T was meer van ' oh ja leuk een baby, mag ik nou weer gaan spelen?' Haha.
Wij hadden een kado gekocht dat de baby zogenaamd voor hem mee had genomen. Dat was wel een goeie zet.

En verder was de interesse eerder andersom: het kleine broertje was helemaal idolaat van zijn grote broer. Dus als ik aan t voeden was dan had hij alleen maar ook voor zijn grote broer. Haha.

Volgens mij zijn meisjes ook iets eerder geneigd om veel met de baby te willen tutten. Al verschilt dat natuurlijk ook per kind.

Echt spannend hoor. Twee is leuk hoor. Voor jezelf al meer genieten dan de eerste keer (vond ik tenminste). Omdat je niet meer hoeft te wennen aan t 'moeder' zijn.

Leuk om te lezen zeg! De kraamzorg wilde hem overal bij betrekken. Ik zei we zullen wel zien. Het is een jongen die het mobiel boven het bedje interessanter kan vinden dan de baby haha.

Leuk idee dar kado. Hij krijgt van mij ouders ook een kraam grabbelton. Iederedag iets kleins in de kraamtijd.
Ben zo benieuwd.

Het is bij jou de 3e? Weet je wat het wordt en hoe zou dat zijn hé :)

Goed van die kraamzorg dat ze hem overal bij wil betrekken. Je merkt vanzelf wel of hij t leuk vindt of liever gaat spelen. En dan krijgt hij iig niet t gevoel dat hij moet wijken voor de baby.

En die grabbelton is ook wel een heel leuk idee zeg!

Voor mij is t de derde ja. Een meisje dit keer. Echt super leuk.
En hoe zal t zijn? Geen idee. Mijn jongens zijn al ietsjes ouder (net 7 en net 5). Dus ik verwacht wel dat te anders is dan met een baby en een dreumes.
Vond deze zwangerschap al heel anders. Minder vermoeiend dan mijn tweede zwangerschap omdat ik nu natuurlijk niet hoef te tillen, billen verschonen, etc.

Maar goed....aan de andere kant zijn we er al weer zo lang uit dat t vast ook weer heel erg wennen wordt.

Ik ben benieuwd iig.
En ook heel gek dat dit de laatste keer zal zijn (zwanger, bevallen, kraamtijd etc).
Extra proberen te genieten dus.

dan begint het erop te lijken he als het bed omhoog gaat..super spannend, over een week gaat ie hier ook omhoog..
wat leuk die kleintjes die broertjes of zusjes krijgen..het besef is er soms nog niet, maar toch weten ze wel dat er iets aan zit te komen...
wat grappig dat je zoontje opa zoekt in de kast..haha..
ik ben ook benieuwd hoe onze meid gaar reageren op haar zusje..super spannend allemaal..

veel succes nog allemaal

Terug
Bovenaan