Bed ophogen

Hoi hoi,

Weer een vraagje van mij; ik ben nu 31 weken en 3(!) dagen zwanger en ik vroeg me af wanneer jullie het bed gaan ophogen en zo. Nu hebben wij een klein probleempje; wij hebben een omgebouwd waterbed, dus die kan niet op klossen. Nu wil mijn man bovenop mijn matras (ik heb een aangepaste, wegens rugklachten) nog 2 matrassen leggen en daartussen in een plank. De verloskundige vindt dat een prima oplossing, maar hoe zit dat, want mijn man kan niet slapen op een van mijn matrassen, dus dan wordt alleen mijn kant opgehoogd. Ik moet pas over 2 weken naar de vk, dus ik wilde vragen aan jullie hoe jullie dat zouden doen...

Alvast bedankt!

Liefs Mariska 2
 
Hoi,

Vanaf het moment dat je 37 weken zwanger bent (dus de 38e week aanvangt) mag je thuisbevallen. Vanaf dat moment wordt het aangeraden om je bed op klossen te zetten. Echter, je kunt ook best wat pragmatischer zijn en denken als de weeen beginnen doen we het alsnog wel, ik hoor van zoveel vriendinnen dat er dan nog tijd genoeg is. Ligt een beetje aan je eigen instelling. Ik zet het bed pas op klossen als ik terugkom uit het ziekenhuis (moet ziekenhuisbevalling).



Groeten,
Elisabeth
 
Hoi wij hebben ook een waterbed, lang over nagedacht, nu zeten we gewoon een bed in de kinderkamer (huren of lenen) dan ga ik daar wel in als het moet voor de bevalling. Een plank en matras vond ik wat omslachtig tevens staat ons waterbed tussen 3 muren en is dus maar van 1 kant bereikbaar (en dan ook nog niet helemaal). Ik ga dat indedaad doen bij 37 weken (ben nu 35 weken) daarvoor moet je toch naar het ziekenhuis.
 
ik ga mijn bed niet verhogen, mijn man verschoont het bed zelf wel zegt hij, ik moet in het ziekenhuis bevallen dus dat gaat wel lukken zonder het bed te verhogen.
 
Hallo,

Sandra,klossen zijn niet alleen om een bed te verschonen hoor!
Die moeten onder je bed voor het geval je thuis gaat bevallen en er een verloskundige komt,anders hebben die geen rug meer over (i.v.m de ARBO)
en het is heel handig als je met een dikke buik je bed in en uit moet,je kan je gewoon achterover laten vallen als je je bed ingaat,dus ik zou het wel aanraden om klossen te halen ook al beval je in het ziekenhuis.
(als je bed er geschikt voor is)

Alvast succes met de bevallingen allemaal!
 
Even een aanvulling op de anoniem hierboven....Je bed moet ook op klossen voor de kraamverzorgster. Zij controleert de baby en de kraamvrouw dagelijks (hechtingen enz.) Kraamzorg kan geweigerd worden als je bed niet verhoogd is.

Ik slaap op een slaapbank en die kan ook niet op klossen. Ik heb via de thuiszorg een bed geleend dat verhoogd kan worden.

Groetjes!
 
wij hebben het bed al verhoogd met 35 weken en ben er blij om want kan nu veel makkelijker uit en in bed stappen met mij dikke buik.

maar ja dat is dus voor ieder weer anders het bed moet je wel verhogen voor de kraamhulp en verloskundige.

groetjes ilonka
 
Ik heb pas van iemand gehoord die een bed en klossen had geleend/gehuurd van de kruisvereniging. Deze had ze in de huiskamer staan, ze heeft is in het ziekenhuis bevallen maar in dit bed moest ze liggen als de kraamhulp er was. Kraamhulp moet ook dingen bij je checken in de dagen na de bevalling (of alles goed gaat van onderen etc.) hier voor moet het bed ook op klos hoogte staan.

 
Terug
Bovenaan