bed zwemmer

hallo,

ik heb een bed zwemmer van 5 weken!
onze jonge dame zwemt door het hele bed heen, en ze heeft voorkeur voor de hoofdplaat van de ledikant. als ik haar in bed heb gelegt kan ik na een half uur gaan kijken en haar weer onder de dekens leggen, om na een half uur het weer te doen.
ik heb al een slaapzakje gekocht maar ook daarmee zwemt ze door het bed heen.
het voordeel is, is dat ze onder de dekens vandaan kruipt en niet eronder. maar ja het wordt weer kouder en ik ben bang dat ze het straks te koud heb.

zijn er meer die hier mee te maken hebben?

ik weet dat er nog een oplossing is maar die vind ik te ver gaan. ik wil haar niet vastleggen in bed, daar vind ik haar nog te klein voor, en zo en zo vind ik dat heel ver gaan.

groetjes
peetje
 
hoi peetje,

ook mijn dochter ligt door het hele bed heen.
nu is ze al wel wat ouder (14 maanden), maar ik heb daar nooit zo'n punt van gemaakt.
en als ze een slaapzakje heeft en een dikke pyama zou ze het echt niet zo snel koud krijgen denk ik
 
Heet Peetje,

Onze zoon had dit ook (nu 8,5 maand) voor hem hebben we een slaapzak gekocht die iets langer is dan hij moest hebben en deze onder zijn matras gestopt. Het werkte prima tot hij een maand of 4 was toen kreeg hij zijn slaapzak los. Maar dat vond ik niet zo erg hij was toen al ouder. Wat ik wel altijd deed was een pyjama aan met broekje in zijn slaapzak blijft hij toch lekker warm ook al ligt meneertje niet onder zijn dekentje.

Groetjes en succes,

Miriam
 
herkenbaar! Koop een veilige, warme slaapzak, romper aan met lange mouwen en een warme pyama. Dan heeft ze het echt niet koud. Ons dochtertje lag ook steeds overal, met de deken van haar af en ik me maar zorgen maken dat ze het misschien koud zou hebben. Met een slaapzakje was dit opgelost. Ik laat haar liggen waar ze liggen wilt ... ipv steeds goed leggen. Dan kun je wel aan de gang blijven.

SUCCES! Gr esther
 
onze meid van nu 14 maanden ligt sinds ze 2 weken is alleen met slaapzak! Deken of laken heeft bij haar toch geen zin!

En ik heb haar nog nooit koud uit bed gehaald.....
 
Mijn dochters kruipen ook heel het bed door, of deden dat. Ze hebben dan ook sinds ze een week of 10 waren in een slaapzak gelegen. In de winter in een winterslaapzak met mouwen. Zorg voor een goed passende slaapzak, dan kan je kind er ook niet in zakken.
 
Hier ook, altijd door het hele bed heen. Gewoon lekker warm aankleden en in een slaapzak leggen. Je kunt in het begin te controle even in haar nekje voelen of ze warm genoeg is. Maar hier nog nooit een koud kindje uit bed gehaald en zij slaapt heerlijk!
 

misschien helpt het om het bedje optemaken volgens de matrozen manier
Je neemt een 1 persoonslaken dat leg je over het matrasje heen zodat er een gedeelte aan de achterkant overlapt. Je slaat het laken voor ongeveer de helft ( ligt aan de " maat " van je kindje ) terug zodat je een soort zak krijgt. Het is handig om je kindje op het matras te leggen zodat je goed kan zien hoe diep het zakje moet zijn. Dan maak je het bed op zoals je bij een gewoon bed ook zou doen. Het lijkt nu of gewoon het hele bed is opgemaakt. . Maar je kan je kindje goed strak in stoppen en het ligt niet helemaal onder in zijn/haar bed maar je hebt wel het zelfde effect. op internet staan meer voorbeelden en uitleg.
Kinderen willen naar de bovenkant van het bed omdat dat lijkt op hoe het in de baarmoeder was.

 
Terug
Bovenaan