Bedden vraagje

A

Anoniem

Guest
Ik kan helemaal niet kiezen hoe de aankleding van het bedje eruit gaat zien....

Wel een zeiltje/Geen zeiltje
AeroSleep ja/nee
2 speciale dekentjes in een overtrek of losse lakentjes en dekens?

HELLEP ervaren moeders!

Bedankt voor jullie tips en kunnen jullie er een motivatie bijzetten?

Wonderenbestaan

bijna 20 weken

Hoi,

Ik ben geen ervaring moeder, maar wil je wel de volgende tip geven:

Als je kiest voor een Aerosleep-matras, mag je dat niet in combinatie met een zeiltje gebruiken! Gebruik van een jersey hoeslaken of speciaal aerosleep hoeslaken is genoeg. Met een zeiltje hef je de werking van de aerosleep-matras op.

Ik heb gekozen voor de aerosleepmatras, met jersey hoeslaken, aparte dekentjes en lakentjes! Maar mn uk moet nog geboren worden, dus ik kan je niet vertellen wat mijn ervaring er mee is.

Succes met je keuzes!

Groetjes Anoek

Hoi

Als je toevallig bij de prenatal komt daar hebben ze een "reclame" boek liggen bij de kassa met al hun spulletjes er in. Deze mag je gratis meenemen en er staan ook goede tips in over het opmaken van het bedje ed.
Succes

Groetjes Natalie
(14w1d)

Hoi,

Bijna 4 jaar geleden, ging ons pasgeboren zoontje in een wiegje. Hierbij hadden we een gewoon matrasje, bedzeiltje op de onderste helft van het matras, molton, hoeslaken. Daarna een lakentje en dekentje.
Toen ons zoontje over ging naar een ledikantje, hebben we eerst nog gebruik gemaakt van dekentjes (Vellux)  en lakentjes. Kort daarna heb ik zelf ("dekbed"-) overtrekken gemaakt van katoen waar het lakentje in ging. Ook omdat op deze manier het lakentje een beetje makkelijker blijft zitten.
Een aero-sleep was toen nog niet zo "hot" als dat het nu is.
Maar ook nu ik in verwachting ben van de 2e denk ik dat ik het doe zoals hiervoor beschreven. Dat ging prima en we voelden ons er prettig bij.

Succes met het maken van je keuze.

gr. Marieke

Wij mochten van de kraamverzorgster geen zeiltje in het bed, vanwege het gevaar op verbranding als de kruik zou gaan lekken. Het hete water kan dan niet wegzakken het matras in maar blijft vanwege het zeiltje bovenin. Al is de kans op lekkende kruik niet groot (wij gebruikten hem niet als de baby er zelf in lag) maar toch vond ik het een goeie tip om mee te nemen. Veiligheid boven alles.

groetjes Ida

Hoi,

Wij gebruiken een  ledikantje, dat hebben we ook bij de eerste gebruikt. Wij   gebruiken katoenen dekentjes en lakentjes. Ik gebruik een zeiltje maar dat mag alleen onder het kontje. Ik gebruik dat omdat ik borstvoeding gaf en je dan wel eens meer kans hebt op "lekkende poepluiers". Zo blijft de matras schoon. De kraamzorg kun je altijd even laten kijken of het allemaal goed is.Een aero-sleep was 2.5 jaar geleden   nog niet zo "hot" als dat het nu is, maar ik vind het ook valse veiligheid. De kruik mocht ik alleen in bed leggen met de dop naar het voeteneinde toe, dat als het lekt het meer naar onderen lekt. Maar ik gebruikte het eigenlijk alleen om het bedje op te warmen, daarna eruit. Dat vind ik veiliger. Met de eerste ben je toch al meer "onzeker".
In mei verwachten we de 2de en nu doen we hetzelfde. Ledikant, laken, deken, zeiltje en matrashoes.
Succes met het maken van je keuze.

Groetjes Isilda

hoi,wat een keuzes allemaal zeg,nou mijn kleine is bijna 9 maanden,en heeft vanaf dag 1 in zijn ledikant gelegen,met een matras hoes,geen matje ofzo er onder,terwijl ik ook borst voeding gaf,en hij lag eerst onder een wieg deken met lakentje en nu gewoon een ledikant deken zonder laken,want hij trapt het toch aan alle kanten van zich af,ondanks zijn slaa ppzak!
nr 2 is onderweg en ga het weer net zo doen!
en oja mijn matras is ook nog steeds als nieuw!
en als je een nieuwe kruik koopt bij de baby winkel hoef je eigelijk niet meer bang te zijn voor lekage hoor,das een beetje achterhaald!
sterkte met al je keuzes!
groetjes len

Terug
Bovenaan