hoi!
Ik heb zelf een zoon en ben ook leidster op een dagverblijf. Ik heb altijd mee gekregen, dat je liever geen zeiltje in het bed legt. Mijn ervaring is ook, dat dat niet nodig is hoor. In het begin leg je een hydrofiel luier bij het hoofdeind. Dat tipte de kraamverzorgster. Dat is alleen de eerste maand. (zodat je bij spugen niet elke keer het bed hoeft aftehalen) Een zeil is meer tegen evt poep luiers. Maar aangezien je kind een luier- romper- broekje aan heeft, en er om het matras een matras hoes en beschermer zit, komt die poep echt niet 123 in het matras en is zeil overbodig. Aerosliep had ik niet gekocht. Is vooral voor als kindjes op hun buik willen slapen. Ik wilde afwachten of mijn zoon dat ging doen. Je heb zo'n ding immers snel gekocht. Mijn zoon is nu bijna 1 jaar en ik vind hem nu af en toe op zijn buik. Nu is hij oud genoeg en ben ik dus blij dat ik er geen een gekocht hebt. Ik heb zelf gekozen voor laken met deken. Als je een deken in het dekbedhoes stopt, heeft je kind toch een extra laagje laken. Aangezien een laken alleen op de onderkant van het dekentje zit en een hoesje aan beide kanten. Bij een lezing over wiegedood werd verteld dat warmte stuwing een boos doener is. Je kindje kan het beter iets te koud hebben als te warm. Dus koos ik voor de koelste oplossing: laken met deken!
Succes en veel plezier!