Bedje op babykamer of jullie kamer?

Ik lees regelmatig dat het normaal is dat het wiegje/bedje van de kleine mup de eerste maanden op de kamer van de ouders staat. Moet dat?
Het lijkt me juist beter als ze al direct aan haar eigen kamertje went en aan het alleen liggen zonder ons in het zicht.

Graag jullie mening!

Hoeft niet, alleen voor de bv vind ik het persoonlijk makkelijker, en ik vind het een geruststellend idee.

Daarbij moet de jongste de kamer gaan delen met mijn dochter van 2, en zolang de baby niet doorslaapt vind ik het zielig voor mijn dochter. Pas als de baby doorslaapt gaan ze samen op 1 kamer.

Mijn dochter heeft anderhalf jaar bij ons op de kamer gelegen, en ging daarna zonder problemen op haar eigen kamertje.

Hoi,

wij zetten op beide kamers een bedje neer (bedje dat bij mijn ouders die oppassen staat verhuist tijdelijk) en bij Tijn was het zo dat hij de eerste week eigenlijk de hele tijd bij ons lang en daarna vooral overdag, als ik alleen was (ik heb lang in bed gelegen / gerust overdag). 's Nachts wilde ik wel graag maar mijn man deed geen oog dicht dor alle snurken / piepen etc. Maar 2 bedjes is wel heel handig, kun je ter plekke beslissen wat het beste voelt. 2e Bedje kan trouwens ook een wiegje zijn of de kinderwagen(bak)

groetjes Natasja

Het is met voeden makkelijk om je baby vlakbij te hebben. Echter, ik vond het helemaal niets. Bij ons sliepen ze gelijk op de eigen kamer. Vaak ligt een baby een beetje te pruttelen 's nachts, en ik werd wakker van elk geluidje. Als ze echt gaan huilen, hoor ik het wel, en is het tijd voor een voeding.

Het is wél belangrijk om een baby na verloop van tijd aan te leren om zelf in slaap te vallen in bed.
Dus een ritme van: wakker worden, drinken, even spelen (bijv even in box) en dan bij eerste tekenen van vermoeidheid in bed te leggen.
( In het begin vallen ze natuurlijk tijdens het drinken in slaap en leg je ze zo weg in de wieg.)

Hoi,

WIj zetten een wiegje op onze kamer en het ledikantje op eigen kamertje (mits we tijdig genoeg verhuist zijn naar nieuwe huis, anders hebben we niet eens een eigen kamertje voor de tweede op komst...we zijn aan het bouwen). Hebben we bij de eerste ook gedaan.

Vind ik wel zo makkelijk met de bv. Maar ik heb vanaf het begin ook het ledikantje gebruikt als ik zelf niet ging slapen, bv overdag. Dan went de kleine ook aan andere kamer en ander bedje. Bij de eerste ging dit heel goed, dus nu hoop ik dit ook zo.

Wel heb ik vandaag een nieuw wiegje besteld, zo'n aanschuifwiegje voor vast tegen het bed aan. Bij de eeste hadden we een hangwiegje boven het bed hangen, maar ik vond het erg pijnlijk de eerste weken (problemen met bekken) om zo hoog te tillen. Nu ligt de kleine straks naast me en hoef ik alleen maar te 'schuiven'. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Succes met eigen keuze!
Kim

Hi,

Wij hebben bij onze eerste de kleine gelijk op zijn eigen kamertje gelegd. Weliswaar in de wandelwagenbak, omdat dat voor ons gevoel wat meer geborgenheid gaf, maar niet bij ons op de kamer.

Ik heb eerst met hem 4 nachten in het ziekenhuis gelegen, dus toen hij thuis gelijk in zijn eigen kamer ging, was dat wel even wennen, maar ik vond het wel belangrijk om een aantal redenen:

Zoals hierboven geschreven kunnen kinderen geluidjes maken en daar kan ik niet van slapen.
Wij hebben een kat die gewend was om ook op onze slaapkamer te bivakkeren en die het altijd heerlijk vond de wandelwagen in te duiken (ook al mocht ze dan niet), dus ik wilde niet het risico lopen dat ze dat nu ook zou doen.
Verder hoorde ik toen wel eens van die verhalen dat baby's dan zo erg moesten wennen aan hun eigen kamertje, nadat ze maanden bij papa en mama hadden gelegen, ik had geen zin in die toestanden.

Maar dat is natuurlijk ieder voor zich. dit waren mijn redenen om het niet te doen. En ook nu gaat de kleine gelijk weer in haar eigen bedje.

Gr. tamara
(februari mama)

Wij leggen het ook gelijk op zijn/haar eigen kamertje. Ik kan heel slecht tegen al die geluidjes die de kleine straks allemaal maakt en ik wil toch zelf ook een beetje aan slapen toekomen. En we hebben natuurlijk niet voor niets een heel mooi kamertje gemaakt.
Ook voor de andere kinderen lijkt het me beter, iedereen zijn eigen kamer/bed en alleen als je ziek ben mag het anders. Klinkt misschien wel heel streng, maar het kan maar duidelijk zijn. (ik ben trouwens niet zo streng hoor!!)

Terug
Bovenaan