Hi,
Wij hebben bij onze eerste de kleine gelijk op zijn eigen kamertje gelegd. Weliswaar in de wandelwagenbak, omdat dat voor ons gevoel wat meer geborgenheid gaf, maar niet bij ons op de kamer.
Ik heb eerst met hem 4 nachten in het ziekenhuis gelegen, dus toen hij thuis gelijk in zijn eigen kamer ging, was dat wel even wennen, maar ik vond het wel belangrijk om een aantal redenen:
Zoals hierboven geschreven kunnen kinderen geluidjes maken en daar kan ik niet van slapen.
Wij hebben een kat die gewend was om ook op onze slaapkamer te bivakkeren en die het altijd heerlijk vond de wandelwagen in te duiken (ook al mocht ze dan niet), dus ik wilde niet het risico lopen dat ze dat nu ook zou doen.
Verder hoorde ik toen wel eens van die verhalen dat baby's dan zo erg moesten wennen aan hun eigen kamertje, nadat ze maanden bij papa en mama hadden gelegen, ik had geen zin in die toestanden.
Maar dat is natuurlijk ieder voor zich. dit waren mijn redenen om het niet te doen. En ook nu gaat de kleine gelijk weer in haar eigen bedje.
Gr. tamara
(februari mama)