Bedje op babykamer of jullie kamer?

Onze 2 andere kinderen hebben wij gelijk in hun ledikant in hun slaapkamer gelegd.
Dat ben ik nu met zoon nr 3 ook weer van plan.
Maar het is natuurlijk waar jij je het prettigst bij voelt.
Ik ben van mijzelf zo'n lichte slaper dat ik wakker werd van elk zuchtje wat de baby deed, ik sliep helemaal niet meer daardoor ( moest bij zoon nr 1 1 nachtje in het ziekenhuis blijven met zoonlief naast mij in z'n bakkie) dus ik wist gelijk die gaat naar z'n eigen kamer thuis.

Zolang de baby nog niet doorslaapt, ligt het bij ons in een wiegje op de kamer. Daarna verhuist het naar een eigen kamertje (met het eigen wiegje).
Zo hebben we het bij de andere drie ook gedaan en is prima bevallen. Geen overgangsproblemen ofzo!Ik vond het vooral heel prettig omdat je direct doorhebt dat er iets mis is. Onze oudste kreeg op de vierde dag een navelbloeding. Ze maakte hier alleen kleine pruttelgeluidjes bij. Als we niet snel genoeg waren geweest , was ze er nu niet meer geweest. Voor ons een gevoelskwestie dus...
Wel ben ik idd van ieder zuchtje wakker...lastig, maar voor zo'n korte periode (hopenlijk!!!) te overzien. Als ik ze niet vlakbij heb slaap ik ook niet rustig omdat ik dan steeds wil kijken of alles nog wel goed is...hihihi

interessante discussie, ik had er nog niet over nagedacht... het idee van twee bedjes staat me wel erg aan!

wel een vraagje: wij hebben geen aparte wieg, maar wel een enorme ouderwetse kinderwagen. Als ik de baby daarin wil laten slapen, zou ik dan een ander matras moeten aanschaffen? De standaardmatras is natuurlijk minder dik dan die ik het ledikantje heb.

Ik heb de eerste 2 kinderen een paar weken op onze kamer gehad ivm nachtvoeding. Ik had een sloop om een groot voedingskussen gedaan en op de hoote van onze hoofden gelegd in ons bed. Dekentje erover heen en klaar! Ik pakte de baby binnen een seconde en legde dan aan voor de voeding en kon daarna weer slapen. Dus hoefde niet uit bed. Vond het wel makkelijk. Daarna naar het eigen kamertje en dat ging prima.

Onze oudste heeft 4 weken bij ons geslapen in een wiegje. Daarna sliep hij 's nachts door en verhuisde hij naar het ledikantje in de babykamer. Nummer 2 heeft tot ongeveer 13 weken bij ons gelegen (en sliep toen ook 's nachts door), maar ik legde hem vaak 's avonds bij ons in het wiegje en na de laatste voeding 's avonds (rond een uur of 11) ging hij in het bedje in de kinderkamer.

De jongste heeft een maand of 7 bij ons op de kamer gelegen. Zij moest haar kamer gaan delen met haar 2 oudere broers en dat wilde ik zo lang mogelijk uitstellen. Met een maand of 7 paste ze echt niet meer in de wieg en is ze ook naar een ledikantje op de kinderkamer verhuisd.

Ik vind het met de borstvoeding 's nachts en 's ochtends heel makkelijk dat het kind naast je ligt. Vind het ook een prettig idee om de baby de eerste tijd dichtbij te hebben. Ik ben nu zwanger van nummer 4 en die komt ook in eerste instantie weer bij ons op de kamer. Op het moment dat de baby van 7 tot 7 slaapt, gaat 'ie verhuizen. Tot die tijd ben ik bang dat de andere kinderen wakker worden.

Wij hebben een bedje op de babykamer, daar slaapt de baby overdag in, vanaf het moment dat ik niet meer de hele dag in bed bivakeer. (bij de ouste was dat tot ong 12 dagen na de bevalling ivm baarmoederontsteking.) 's Nachts blijft de baby in een wieg op onze kamer totdat hij/zij van de nachtvoeding af is.Zo is het bij de oudste ook gegaan en het is ons prima bevallen.

We zien wel hoe het loopt, we hebben een oude wieg te leen van vrienden, dat ding is al minstens 30 jaar oud, heeft wel en bepaalde charme.

Terug
Bovenaan