Bedje op de kamer?

Het onderwerp zegt het al.
Ik wil graag straks bv gaan geven.
Maar nu hoorde ik tijdens 2 info avonden dat het heel veel voorkomt dat iedereen de kleine bij paps en mams op de kamer leggen in een bedje of zelfs in de kinderwagen?
Ik had eigenlijk in mijn hoofd om de kleine gewoon meteen in zijn eigen kamertje te leggen.

Wie legt de kleine nog meer tijdelijk bij de paps en mams op de kamer?
En zo ja hoe? in hun eigen bedje of in de wandelwagen?

Ik begin nu namelijk stiekem te twijfelen.

Onze eerste heeft een week bij ons op de kamer geslapen, in zijn wiegje. Heb overigens 6 maanden bv gegeven, dus het is geen vereiste dat je je kindje dan bij je op de kamer hebt, hoor (tenzij je heel groot woont en naar de andere vleugel moet om je kind te gaan halen =)
Na een week vond ik het genoeg en hebben we hem op zijn eigen kamertje gelegd. Gewoon op je gevoel af gaan!
Dit keer passen ze niet met zn 2-en op onze slaapkamer erbij, dus gaan ze gelijk op hun eigen kamertje (tenminste... dat zeg ik nu!)..

Ik heb nog geen idee, moeten we even afwachten. Ben van plan het kindje een weekje misschien op onze kamer te nemen, en daarna lekker in eigen bedje...

maar dat is idd speculatief

alle 3 de meiden hebben de eerste 3 maanden bij ons geslapen!
ik vond het gewoon fijn en vertrouwd! en onze meiden hielden ons erg bezig snachts, geloof mij als je gewoon vanuit je eigen bed ff in de wieg kan met je hand dan doe je dat liever dan de hele tijd heen en weer te lopen!!
ieder zijn eigen!

liefs

Het is voor mij ook de eerste keer en wij kiezen ervoor om de wieg op de slaapkamer neer te zetten. Daarna zien we wel hoe het loopt.
Ik denk dat het klopt wat Myrte zegt: doe wat goed voelt!

He Sens, ik ben ook voornemens bv te geven, het is alleen al goed om die kleine op je eigen slaapkamer te hebben voor the rooming inn, je leert je baby kennen, en de huiltjes te herkennen, zodat je leert wat je baby nodig heeft.
Die van ons komt in een wiegje te liggen, dit is de wieg waarin in zelf nog gelegen heb. Een wiegje is voor de eerste 3 maanden. We zetten wel al ledikantje in de babykamer, en wie weet hoe lang die kleine bij ons blijft. ik denk dat het heel prettig is, misschien voor de partner wat minder. Ik denk dat als je kleine in zijn/haar eigen kamertje is, en je daar ruimte hebt om de bv te geven dat dat meer rust geeft voor de partner. Maar ik verwacht dat ik het heerlijk vind telkens even naar die kleine te kijken en het heel makkelijk is bv in eigen bed te geven. Alleen verschonen moet dan nog in eigen kamertje.

Mijn voornemen is om ook bv te geven. Ik heb een wieg waar mijn broer en ik hebben ingelegen.
Deze wieg is op wielen en kan dus makkelijk in en uit de kamer gereden worden.
Ik weet alleen niet of het verstandig is om de baby op de kamer te houden, met gewenning enzo..

Hebben jullie hier ervaring/ mening over???

Alvast bedankt,
Liefs
M

Ik twijfel ook nog heel erg hierover. Ik krijg vooral reacties van mensen die zeggen: 'Als je kindje bij je op de kamer ligt, kun je slapen wel helemaal vergeten! Je hoort ieder klein geluidje en gaat daar helemaal op liggen, terwijl er vaak niets aan de hand is.'

Ik weet het dus niet zo goed... Ik ben wel van plan om borstvoeding te geven, maar de babykamer is echt pál naast onze kamer (en onze kamer is nogal klein), dus waarschijnlijk gaat het kindje vanaf het begin in zijn/haar eigen kamertje. Ik zou ook niet zo goed weten waarin het kindje zou moeten slapen. Een extra bedje op onze kamer past echt niet, wandelwagenbak is nog aan de grote kant. Die zou dan op de grond moeten staan achter ons bed? We kijken nog wel even...

Terug
Bovenaan