Bedklossen

Kratten bier! Ideaal! Wij maakte nog grapjes dat we na de bevalling gelijk een pilsje open konden trekken.
Ons hoge bed beviel ons zo goed dat de kratjes bier er nog steeds onder staan (schaam, schaam!). Over 10 weken uitgerekend van nr 2 (nr 1 is al 2 jaar!), dus nu blijven ze voorlopig nog maar even staan.
 
Van de kraamzorg werd gevraagd het bed op 70cm te hebben. Wij hebben een bed van 60cm hoog en met klossen eronder (kratten) werd het veel te hoog, je moet er uiteindelijk zelf ook nog eens in en uit kunnen. Dus we leggen er met 36wk een extra matras op, net zo makkelijk ivm de matras beschermers enz.
 
Wij hebben ook bierkratten onder 't bed gehad omdat de klossen niet pastten. De poten van ons bed waren te breed. Wel had ik de bierkratten ingepakt met leuk inpakpapier want dat vond ik toch iets leuker staan ;-)
En de hoogte van je bed gaan ze echt niet met een centimeter nameten hoor. Het onze was iets lager dan dat het moest, maar is nooit iets van gezegd. Gewoon thuis bevallen en de verloskundige kon overal prima bij zonder last van haar rug te krijgen.
 
Mijn bed is 65cm en wij willen hem het liefst niet omhoog zetten. Beval in het zh dus zou alleen voor de kraamhulp nodig zijn. Miss dat we een extra matras lenen van iemand voor als de kraamhulp gaat zeuren. Of een eenpersoonsbed ofzo ff neerzetten op klossen. Mijn boxspring heeft nl 12 poten ;-)
Ik doe gewoon alsof ik dacht dat hij hoog genoeg was ;-) haha
 
MissM, heel misschien wil de kraamhulp je bed dan niet verschonen. Dan zou je partner dat zelf moeten doen, dat is alles. Maar ik heb het tot nu toe nog niet meegemaakt. Mijn zwager en schoonzus hebben het bed ook nog nooit op klossen gezet, ook de bevallingen in het ziekenhuis en de kraamhulp verschoonde het bed gewoon.
 
Ja nou dan doen de oma's dat maar hoor of idd me vriend haha... ik hoor het wel, anders komt er een eenpersoonbed bij te staan op klossen maar alleen voor mijn eventuele verzorging en ik denk dat ze er met mijn boxspring beter bij kan (kan ze gewoon bij het voeteneind zitten nl.
Komt vast goed ;-) ze moeten niet zo zeuren ik werk in de zorg en verschoon soms ook elke dag wel een bed en dat zijn gewoon simpele 1 pers bedden dus veeeel lager ;-) dan 65 cm. Haha
 
Terug
Bovenaan