Bedrijfsarts geweest...

Hee meiden,

Gister moest ik laat in de middag komen opdraven bij de bedrijfarts in Delft. Toen ik de afspraak maakte vond ik het al zo'n rot tijd maar goed wat moet, dat moet.....(had eerst nog gewerkt tot 13:00 uur en om 16:20 was die afspraak)

Ik daarheen, kon het natuurlijk weer niet vinden. Zat die arts (vrouw) in één of andere bezemkast op een sportschool etage....Nou ja....Ik naar binnen, zegt ze: "jammer dat u niet eerder kon komen, ik had nog gebeld". Dat meen je niet!!! Grr.....

Anyhoe, die vrouw was heel aardig en begripvol maar ze had werkelijk geen idee waarom ik daar was.(om welke klachten het ging) Ik het hele verhaal uitgelegd terwijl zij zat te typen! hahaha!! Wat een grap! Ze vond het overigens wel vreemd dat ik nog niet door het UWV was gebeld.(waarom weet ik ook niet)

Waar mijn broek wel van afzakt is dat ze als aantekening van mijn werkgever had door gekregen, dat ze toch nog een keer moest vragen of ik niet 's middags kon komen werken i.p.v de ochtenden. Euhhhh.....NEEEEEE!!!!! Ik heb haar ook verteld dat ik dat al met m'n werkgever had besproken.

Na 10 minuten mocht ik weer gaan. Dus al met al, geen boeiend gesprek, alleen een schriftelijke samenvatting van mijn klachten. Overigens wordt mijn rugpijn steeds erger en ben ik bang dat ik binnenkort helemaal moet stoppen, ik was gister na 2 uur werken helemaal kapot en in mijn koffie pauze moest een collega me helpen opstaan :-( omdat mijn rug na 5 minuten zitten helemaal vast zit. AUW!!!

Liefs Lynn.

P.s. Heb wel weer lekker in m'n eigen bedje geslapen vannacht.

pfff meid wat weer een verhaal. Werkgevers zullen haast altijd proberen je aan et werk te houden. Hier was het zelfs zo erg dat de bedrijfsarts kon wieberen omdat hij meerendeel de werknemers gelijk gaf... hoe zot.
Onthou 1 ding heel goed. Het is JOUW!!! lijf en het zijn JULLIE!!! kindjes.... Ga niet overbelasten want dat gaan ten koste van jezelf je je kiddies....

Wat is een half jaar op een mensen leven!!

Als jij het gevoel hebt dat het niet meer wil moet je echt stoppen.

Nu met mijn 2e zwangerschap sta ik er heel anders in dan eerder. Ik heb me vreselijk schuldig gevoeld omdat ik vorige zwangerschap lang in de ziektewet zat. Maar als ik nu vergelijkbare klachten krijg lig ik er niet meer wakker van. Mijn kindje staat op 1... en natuurlijk ook mn eigen gezondheid, zo moet het bij jou ook zijn.

Wens je veel sterkte en wijsheid.

X

2e wonder heeft helemaal gelijk!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens aan een zwangere collega heb gevraagd of ze niet de middagen kon werken ipv de ochtend omdat het sochtends rustiger is in de winkels. En oh wat heb ik daar spijt van, begrijp ze nu heel goed. In de ochtend heb je gewoon meer energie en smiddags ben je moe en krijg ik last van mijn onderrug.

Denk aan jezelf eb je ukkies!

En oh wat fijn dat je lekker in je eigen bedje hebt geslapen!

Wat vervelend! Werk hebben en zwanger zijn is geen combinatie hè! Jij voelt je bezwaart dat je niet volledig kan werken en de werkgever laat vaak duidelijk merken hoe vervelend het wel niet is!!
Snap zo goed dat je middagen wilt rusten (naja willen, t is meer moeten natuurlijk)!
Doe rustig aan met je rug hoor!
Liefs Anneke

hey meis,

pff wat een verhaal! en wat raar dat ze helemaal niet op de hoogte was van je klachten. wat heeft ze verder nog gezegd dan, dat het akkoord was of dat er binnenkort nog een afspraak komt? of verder niks?

dat van uwv begrijp ik wel. als je ziek ten gevolge van zwangerschap bent moet jou werkgever dat melden aan uwv want dat krijgen ze 100% vergoed. (alle overige ziekmeldingen die niet met zwangerschap te maken hebben moeten ze zelf betalen). en zodra de melding is gedaan wordt je gebeld door uwv om te kijken wat de klachten zijn. nu vermoed ik dat ze jou ziekmelding niet hebben doorgegeven. voor jou heeft dat geen gevolgen, want je werkgever betaald gewoon je loon door, maar je werkgever kan echt een flinke boete daarvoor krijgen! (afhankelijk van het aantal dagen dat ze de melding te laat doen)

balen zeg dat de klachten alleen maar erger worden, ben dan idd ook bang dat je binnenkort helemaal moet stoppen. en wat is jou werkgever een fucking asshole zeg! nog ff sneaky via de arts proberen of je niet smiddags kunt werken pff!!

ik heb net ook een uitnodiging gekregen voor de arts van uwv, moet er dinsdag heen erg spannend!

en fijn dat je weer in je eigen bedje hebt geslapen! :)

liefs xxxxx

Hey Lynn,

wat een ontzettend vaag gesprek?! Had je wel het idee dat de BA aan jouw kant stond? Heel gek dat je werkgever 'vragen'meegeeft aan de BA?!?! Moet toch een onafhankelijke partij zijn?!

In elk geval echt aan je zelf en je mannetje denken hoor! Dat is het allerbelangrijkste! Je bent op je werk echt niet onvervangbaar en als mama dadelijk wel!! :) Dubbel zelfs, hi hi!

X

@Dbby: nee, ze heeft verder niks gezegd en ik denk niet dat ik binnenkort weer moet. Beter nog....naar zo'n afspraak ga ik ook iet meer! Maar ik had wel het idee dat het oke was!

Ik heb wel post van het uwv gekregen maar weet nou niet meer precies met welke ziekmelding dat heeft te maken. Maar goed....dat is het probleem van m'n werkgever en niet de mijne, ja toch?
Ja, sneaky he? Maar goed, snap wel dat ze het proberen maar mijn antwoord was duidelijk.
Mijn manager belde van de week (zo'n lieve meid) Zegt ze: "eigenlijk vinden wij (zij en een collega) dat je helemaal moet stoppen". Lief hoor maar ik wil graag blijven werken!

Spannend meid, dinsdag! Ben erg benieuwd hoe het bij jou zal gaan! Good luck! :)

@december 2011 mama: ja, je zou denken dat het een onafhankelijke partij zou zijn maar goed....ik ben het station al gepasseerd dat ik me nog druk maak! Ik doe m'n best en meer kan ik niet doen!

Zeker! Mijn knulletjes zijn het belangrijkste! Dat vergeet ik geen moment!

Bedankt voor alle reacties meiden! Liefs

hey meis

kan me voorstellen dat je daar niet meer heen gaat. wat een raar gedoe zeg! oke als je een brief hebt hebben ze je dus wel ziekgemeld. maar wat je zegt idd hun probleem niet de jouwe! bij mij helaas anders omdat ik uit dienst ben dus MOET er wel achteraan anders krijg ik geen geld haha. Maar het hele idee erachter is dat zij dan tijdens jou ziekte ten gevolge van zwangerschap of tijdens zwangerschapsverlof iemand anders kunnen ''inhuren'' voor dat geld. (Iemand die 's middags kan werken bijv ;))daarom wordt het vergoed. maargoed dat moet je werkgever zelf maar weten dan ;)

en snap dat je wilt blijven werken, maar denk een beetje om jezelf en je ukkies he!

liefs! xxxx

Terug
Bovenaan