Bedtijd

<p>Hoi</p><p>Ons zoontje bijna 7 weken heeft savonds van 18.30 tot 21.30  zijn wakkere tijd,hierna gaat hij douchen en een fles en dan naar bed..Hoelaat gingen jullie kindjes met 7 weken naar bed? Ik wil hem graag iets eerder naar bed maar zijn schema komt zo niet uit of hij moet om half 7 op bed?maar dan ben ik bang dat hij midoen in de nacht gaat spoken..hoe was dat bij jullie?</p>

Heel veel kleintjes op die leeftijd laten zich nog niet vroeger dan dat voor de nacht op bed leggen. Geloof dat het bij veel zo rond 3,4 maanden komt, dat ze vroeger naar bed kunnen.

Wij hebben sinds een week voor onze dochter dat ze tussen half 7 en half 8 naar bed gaat. Ze heeft dan haar huiluurtjes gehad. Krijgt dan op donkere slaapkamer haar fles en gaat dan slapen

Onze zoon ging vaaf 9 weken tussen 7 en half 8 naar bed.
Hij komt dan nog om 4u voor voeding, en dan rond 7/8 uur weer.
Hij was voor die 9 weken steeds niet te genieten in de avonduurtjes totdat we hem dus zo vroeg op bed legde, hij is gewoon echt moe en wil slapen!

Rond die leeftijd probeerde ik hem wel rond 19:00 in bed te leggen omdat je dan een beetje kan beginnen met die slaaproutine maar omdat hij nog zoveel clusterde (tot 12 week) ging hij pas tussen 22:00/23:00 slapen

Mijn zoontje was rond die leeftijd ook tot ongeveer 22 uur wakker. Vanaf een week 10 ben ik hem eerder gaan douchen en leg hem nu rond 20.30u in bed en dat gaat ook gewoon goed. Hij is nu 13 weken. Ik denk dat hij het in het begin gewoon fijn vond om nog bij ons te zijn. En in mijn buik was hij rond die tijd ook altijd heel actief.  en We vonden het ook gezellig als hij 's avonds nog wakker was.

Dus zou als ik jou was gewoon het avond ritueel naar voren te schuiven. 

Succes

Mijn zoontje toen ongeveer rond 22.00. mijn dochtertje iets later, rond 23.00 en 23.30.
Onrustige uurtjes in de avond, niet eerder in bed te leggen. 
Mijn dochtertje is nu 11 maanden en gaat al tijden tussen 18.45 en 19.00
Mijn zoontje is 4 en gaat na mijn dochtertje naar bed, dus rond 19.00 en 19.30
Trekt vanzelf wel recht.

Mijn zoontje van ging met ongeveer 6 weken al rond 20/21 u naar bed.
We maakte hem dan wel wakker om 23u voor een fles. 

Nu is hij 8 weken en sinds 2 nachten slaapt hij van 21.00 tot 05.00/06.00 uur door.
Wakker maken voor de fles van 23u was vrij nutteloos , hij bleef slaperig en dronk slecht. en kwam vervolgens nog 'vroeg' in de nacht.
Ik zou gewoon proberen wat eerder naar bed en zie maar hoe laat je kindje zich meldt. 

Terug
Bovenaan