Bedtijd

Mijn zoontje (nu bijna 9 weken) gaat eigenlijk al sinds 4 weken tussen 18.00-19.00 naar bed (beetje afhankelijk van de fles). Huil uurtje heeft hij niet. Hij slaapt dan vaak tot 22.30/00.00 en krijgt dan de laatste voeding (soms moeten we hem wakker maken). Hij komt dan altijd rond 03.00/04.00 en is er dichtende best vroeg bij 06.00 (en dan begin ik de dag). 

ik twijfel of ik hem in de avond niet bij ons moet houden - maar hij is echt heel moe en wil slapen. Ik verkies in de avond zijn eigen bed boven slapen op de arm / wipstoel. Maar vraag mij af of deze vroege bedtijd geen averechts effect heeft op doorslapen en dus het vroege wakker worden (nu moeten we er om uiterlijk 07.00 toch wel uit) 

Met 7 weken was het bij ons nog hee wisselend ene dag rond 19.00 naar bed en de andere dag huiluurtje om dat tijd stip.
Ze is nu 12 weken en gaat sinds een week of 3 wel bijna altijd tussen 19.00 en 20.00 naar bed ligt beetje aan hoelaat ze haar fles krijgt.
Ze gaat altijd vrij makkelijk alleen de afgelopen paar dagen moeten we wat moeite doen en soms zelfs in slaap wiegen. Maar ze zit denken wij ook in haar sprong want ze is helemaal een beetje ontregelt. Is dat ook herkenbaar voor anders ? 

Wij leggen onze dochter van 16 wkn al vanaf het begin tussen 6 en 7 uur op bed, liever wat vroeger dan later zodat ze echt goed het dag/nacht ritme gaan snappen. Ook wij geven de laatste fles (6uur) op haar donkere en stille slaapkamer
S morgens na de fles van 7 uur leg ik haar nog terug en om 9 uit maak ik haar wakker, dan begint haar dag.

Onze zoon (bijna 9 weken) gaat eigenlijk al vanaf 4 weken na zijn avond fles rond 18.00 - 19.00 naar bed. Hij maakt dan een ruk tot ongeveer 23.00 (of we maken hem wakker) - hij krijgt en drinkt dan alles op (150/5). Slaapt daarna direct weer en kom dan rond 04.00. Hij is wel een vroege vogel en rond 06.00 vaak wakker. Hij komt dan even bij ons in bed, maar meestal doe ik dan wel de lamp aan en is hij ook echt wakker (die glimlach ?). De fles van 7/8 pakt hij overigens slecht. Ik ga er maar vanuit dat de fles van 04.00 er vanzelf afgaat en hij die can 7 wel goed gaat drinken.
mijn zoon heeft overigens wel veel moeite met ontlasting (1x in de 2/3 dagen) - krijgt kv. Kan ook invloed hebben op zijn eetlust. Nu doen we 1 schep omneo door de voeding en zowaar gister en vandaag gepoept. 

Onze zoon (bijna 9 weken) gaat eigenlijk al vanaf 4 weken na zijn avond fles rond 18.00 - 19.00 naar bed. Hij maakt dan een ruk tot ongeveer 23.00 (of we maken hem wakker) - hij krijgt en drinkt dan alles op (150/5). Slaapt daarna direct weer en kom dan rond 04.00. Hij is wel een vroege vogel en rond 06.00 vaak wakker. Hij komt dan even bij ons in bed, maar meestal doe ik dan wel de lamp aan en is hij ook echt wakker (die glimlach ?). De fles van 7/8 pakt hij overigens slecht. Ik ga er maar vanuit dat de fles van 04.00 er vanzelf afgaat en hij die can 7 wel goed gaat drinken.
mijn zoon heeft overigens wel veel moeite met ontlasting (1x in de 2/3 dagen) - krijgt kv. Kan ook invloed hebben op zijn eetlust. Nu doen we 1 schep omneo door de voeding en zowaar gister en vandaag gepoept. 

Terug
Bovenaan