Bedtijdritueel

A

Anoniem

Guest
Hebben jullie een vast ritueeltje voordat je je kleintje in bed stopt voor de nacht? Ik bedoel iets van zingen, verhaaltje, wel of geen badje, masseren?
Het enige wat ik eigenlijk extra doe bij Lara als ze voor de nacht ingestopt wordt is een slaapliedje/avondgebedje voor haar zingen. Verder speelt ze soms nog even met mijn handen en kletst ze nog wat tegen me aan. Meestal gaat ze dan zonder enig protest lekker liggen en slapen.
Ben benieuwd naar jullie rituelen!

hoi,

ik loop samen met mijn zoontje door zijn kamertje langs de knuffels om ze welterusten te zwaaien. Dan zing ik een slaapliedje en leg hem in zijn bedje.

groetjes Mie

Hoi hoi,

Wij doen ook een 'rondje' om 3 knuffels weltrusten te zeggen. Er staan we wel meer in zijn kamer, maar dan ben ik wel ff bezig om iedereen weltrusten te zeggen! Daarna leg ik hem in bed. Ik zing nooit en ik lees ook niet voor. Stom eigenlijk...op mijn werk doe ik dat wel...! Hm, mischien toch eens aan gaan denken. Voor de lezers onder ons...Waaruit lezen jullie dan voor???

gr Anita

Wij hebben ook een avondritueel. Eerst in bad, daarna lezen we een verhaaltje uit de Kijkbijbel; zingen een liedje en bidden hardop voor onze vent. Dit alles doen we met z'n drieën dus met papa en mama erbij. Bevalt erg goed.

Wij hebben ook een ritueeltje!
Na het eten lezen we uit de kinderbijbel een verhaal.
Daarna in bad! Pyama aan!
Flesje en nog even spelen/stoeien/lachen met pappa en mamma.
Naar boven, schone luier, tandjes poetsen.
Samen de gordijnen dicht doen en dan zingen we nog een avondgebedje.
Daarna gaat hij altijd lief slapen.

Hallo,

Bij ons ook altijd hetzelfde ritueel: Op het aankleedkussen uitkleden; dan even lekker knuffelen (blazen  op buik, kiekeboe e.d.) (om de andere dag gaat ze dan in bad.), schone romper, pyjama aan. Vervolgens mee naar beneden voor de laatste voeding. Dan brengt of  papa of mama haar naar bed:  rolluik + gordijnen dicht; avondgebedje zingen, muziekding aan. En meestal horen we haar dan niet meer...!

Ik  lees een paar keer kinderbijbel: welke bijbel gebruiken jullie nu al?

Groeten,
Wilmi  

Vanaf dat Jamie is geboren zing ik voor hem een liedje. (bij elk slaapje)
Als hij voor de nacht gaat slapen, schone luier en tanden poetsen. Daarna zingen en gordijnen dicht. En dan voor ik hem in bed leg zeggen we ook weltrusten tegen knuffel.
Dan leg ik hem in bedje en doe een muziekje aan en krijgt hij nog een paar kusjes.
Soms kletst hij dan nog wat en valt vaak binnen 5 minuutjes lekker in slaap!

Voor lezen doe ik nog niet, ik denk dat hij daar nog wat te jong voor is.
(wanneer zijn jullie gaan voor lezen?)

Groetjes Tinymama (van Jamie 31-10-2006)

Hallo,
Wij hebben het volgende ritueel (lijkt veel op de meeste van jullie):
- uitkleden op het aankleedkussen
- laatste voeding (nog steeds borstvoeding)
- verhaaltje voorlezen: op dit moment zijn we bezig in Het grote boek van Okkie (is al heel oud, had ik al toen ik zelf naar de kleuterschool ging). Ook lezen we weleens uit Nijntje en ik heb ook nog de Kijkbijbel.
- schone luier
- gordijnen dicht
- in de slaapzak in bed
- handjes vouwen en een avondgebedje zingen (als mijn man op tijd thuis is doen we dit samen)
- instoppen en een laatste kus en dan gaat ze heerlijk slapen tot de volgende ochtend!

Petra, mama van Tessa (03.10.2006)

Terug
Bovenaan