Hallo
Wat leuk om jullie ritueeltjes te lezen!
Eigenlijk begint ons ritueel al bij het groente eten. Hij krijgt zo tegen 1830 zijn groente hap. In principe zit hij dan bij ons aan tafel tot ook wij klaar zijn met eten. Daarna mag hij nog lekker even op de grond spelen en we stoeien en knuffelen met hem. Om 1900 krijgt hij zijn fles, lekker op schoot. Daar nog lekker knuffelen. Dan vertellen we hem dat we lekker naar bed gaan. Met z'n drietjes gaan we naar boven, bij de trap hangen vier foto's die we allemaal weltrusten zeggen. Dan op het aankleedkussen, schone luier, pyama aan en nog een beetje gek doen. Gordijntjes dicht en in zijn slaapzak in bed. Pappa of ik lezen dan een verhaaltje voor uit Jip en Janneke ( doen we eigenlijk al vanaf het begin, waarschijnlijk snapt hij er nog niets van, maar schijnt goed te zijn voor de woordenschat, hij luistert ook wel echt naar het verhaal.)
Daarna krijgt hij van pappa een aantal kussen en ik geef hem altijd drie met de woorden: weltrusten, slaap lekker en tot morgen ( deed mijn moeder ook altijd bij mij). Dan zetten we een speeldoosje aan en doet pappa nog even gek. Meestal slaapt hij voor het speeldoosje is afgelopen.
Groetjes Carina