Beduusd... wel of niet ?

Hoi,

Ik moet ff wat kwijt
Bij het vorige bezoek aan de gyn is gebleken dat ik een resistentie heb opgebouwd voor de Clomid, zou nu Puregon moeten gaan spuiten. Op 1 oktober ben ik gestart met het slikken van Provera om cyclus in werking te zetten, vandaag maar naar de gyn geweest, want heb na 9 dagen nog steeds geen reactie op de provera, vandaag een echo gehad. Ik had dik baarmoederslijmvlies -> 20.8 mm
Ze wisten eigenlijk niet zo goed wat ze met me aanmoesten... andere gyn erbij en die stuurde me naar het lab om bloed te laten prikken, want alles van binnen zag er uit als een beginnende zwangerschap. Om half 4 vanmiddag telefoon....... de gyn..... bloedtest is positief !?? Ik ben helemaal beduusd, ik ben zwanger, maar waarschijnlijk heel pril nog want de HCG waarde was nog laag... Twee dingen nu ; volgende week woensdag opnieuw bloed prikken om te zien of HCG waarde gestegen is en ik moet wel in me achterhoofd houden dat dit ook fout kan gaan omdat ik wel 5 dagen provera heb geslikt....
Maar voor nu ben ik zwanger ! Ik weet niet hoe ik het heb, ik ben natuurlijk erg blij, maar ook bang. Het is namelijk niet voor de eerste keer dat ik zoiets meemaak, voor onze dochter heb ik een mk gehad met 14 weken zwangerschap. Ik slikte destijds Primolut en daar reageerde ik ook niet op en bleek toen ook zwanger en dat eindigde dus in een mk. Dus we wachten nog even af, blijf met me meeduimen !
Doe ik ook voor jullie
Ps als dit goed blijf gaan is het echt een wondertje !

Tamdun

he meis, nou spannend zeg en ook niet echt heel leuk, want als het nu wel goed gaat kan het misschien ook weer met 14 weken fout gaan dus je kan volgens mij ook niet echt van genieten , nou ik blijf voor je duimen, hier thuis tenminste voor mij alleen is het nog steeds spanning en twijfels

gr mama van sharon

Jeetje meis dat is echt een wonder.
Wat spannend nu zeg.
Je bent zo blij maar ook onzeker heel begrijpelijk.Ik ben ook eindelijk na 3x ivf (3,5 jaar) zwanger en ben ook nog super bang dat het misgaat.Inmiddels 7wk gepasseerd.
Het blijft voorlopig nog wel spannend,maar voor nu wel even genieten meid ook al is dat moeilijk.

Gr suusje

WOW! Echt super voor je dat je zwanger bent!
Nu breken de echt spannende tijden voor je aan: gaat het allemaal goed?

Blijf genieten, probeer niet te veel stil te staan bij een evt. miskraam. Zwanger zijn schijnt de mooiste ervaring te zijn in je leven, dus geniet er vooral van!!

ik ben nog steeds niet aan het idee gewend, het is nog zo onwerkelijk .....

oke, ik ben zwanger, maar volgende week heb ik meer uitsluitsel, als hcg waarde hopelijk gestegen is.

Ik ga er zeker van genieten, want het is een hele bijzondere tijd. Ik heb al een dochtertje van bijna 4 dus weet wat het is.

Ik probeer er niet teveel bij stil te staan dat het toch fout kan gaan, maar ik heb wel die medicijnen nog geslikt terwijl ik dus al zwanger was....
Dus dat maakt het een beetje spannender....

Ik hou jullie op de hoogte

Hoi Tamdun,

Ik heb ook zoiets soortgelijks meegemaakt.
Omdat ik PCOS heb en dus maar weinig een eisprong heb zou ik beginnen met het slikken van clomid. Maar voordat ik daarmee kon beginnen moest ik 10 dgn. provera slikken om een bloeding op te wekken. Hierna zou ik dan een bloeding moeten krijgen tussen de 3 en de 9 dagen na het slikken van de laatste pil. Maar ook ik kreeg na 9 dagen geen bloeding. Op dag 10 toch maar een test gedaan omdat ze daar in het zh toch naar zouden vragen. En ja hoor de test was positief.
Inmiddels ben ik 33 weken zwanger van ons 3 kindje (+ 2 miskramen). Dus zo zie je maar dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.
De fertiliteitsarts zei tegen mij juist dat de provera geen kwaad kon. Het was een beetje hetzelfde als de pil doorslikken terwijl je zwanger bent.

Ik hoop echt voor je dat mijn verhaal je een beetje gerust kan stellen en dat je een hele fijne zwangerschap tegemoet mag gaan!!
We blijven hier graag op de hoogte!

Groetjes, Anne

Anne,

Dank je voor je verhaal.
Het geeft me wel een beetje rust, maar we kunnen toch niets anders dan afwachten tot er meer duidelijkheid komt.
Maar ondanks het slikken van de provera ben je nu 33 weken onderweg, begrijp ik dat goed?

Ik hou jullie op de hoogte

Gr Tammie

Hoi Tammie,

Ja dat klopt.
Ik hoop over ongeveer 7 weken te bevallen van een gezonde jongen, ondanks het slikken van de provera!
Ik zou me niet al te veel zorgen maken, maar ja dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan!!

Groetjes, Anne

Terug
Bovenaan