Bedverhogers en kraamzorg

Hoi allemaal,<br />Sinds enkele weken hebben wij een nieuw bed. Een elektrische boxspring van 69/70 cm hoog. Ik krijg net te horen dat het bed verhoogd moet worden tot 80 cm voor o.a. de kraamzorg. Bevalling is in het ziekenhuis. Ze zegt dat als het bed niet aan de eisen voldoet ze de zorg moeten weigeren. Bij de vorige zwangerschap hebben we (ons oude bed, ook boxspring maar geen 90 kilo per elektrische bodem) ook verhoogd en was het uiteindelijk rond een dik meter hoog geworden. Zo hoog waardoor ik zelf ivm bekkeninstabiliteit al in mijn 2e trimester met een trapje het bed op en af moest, en na de bevalling ook nog met de nodige hechtingen. De kraamhulp zelf zei op dag 1 al, haal die dingen er onderuit. Wat hebben jullie gedaan? Het gaat om 10 cm. Ze gaf ook aan doe desnoods een extra matras erop, maar dan heb ik niks aan mijn elektrische bed. Even benieuwd naar jullie ervaringen.<br />Groetjes! ?<br />

Mijn verloskundige zei dat een boxspring niet verhoogt hoeft te worden, die zijn al hoger als een normaal bed

Eerste zwangerschappen had ik een bed met ombouw die niet verhoogd kon worden. Nooit wat van gehoord van de VK of kraamhulp. We hebben wel aangegeven dan zelf het bed te verschonen maar dat deed de kraamzorg toch.

Wij hebben ons eigen bed nooit verhoogd. Onze boxspring is maar 60cm hoog maar als ik het zou verhogen dan kwam ik er zelf niet meer in. Of zoals je zelf zegt met een trapje. Ik was niet zo gek om dat te doen ?

Ik had wel een hooglaagbed beneden staan dus als de kraamhulp het prettig vond dan konden we de controles beneden doen en dan kon ze zelf de hoogte instellen. Bij de eerste deed de kraamhulp dit wel, bij de tweede deed de kraamhulp gewoon boven op ons eigen bed de controles. Ze hebben allebei niet geweigerd om het bed te verschonen of iets dergelijks omdat het bed niet verhoogd was.

Wij hadden ook netjes het bed verhoogd ook een boxspring. Ik ben zelf niet zo lang dus we hebben een opstapje gekocht om dat wat makkelijker te maken. Aangezien ik een spoedkeizersnee had gehad was het na mijn bevalling wel een gedoe om het bed in te klimmen. De kraamzorg stelde toen zelf voor om de klossen er onder uit te halen. Dat was dus wel heel fijn. Ik zou het gewoon overleggen als het fysiek heel lastig wordt lijkt me ook niet de bedoeling :)

Wij hebben hier hetzelfde. Ik wil wel thuisbevallen. Dus wij kopen een topper voor op het matras, zodat het wel aan de eisen voldoet. En daarmee kan mn bed ook nog omhoog.

Ik had ze wel in huis gehaald voor de kraamweek maar het was uiteindelijk niet nodig. Ik zou tzt overleggen met de kraamverzorgster die bij jou komt, kun je het altijd nog doen.
Of als het echt noodzakelijk is, even de matras van je man er bovenop leggen voor die paar controles

Terug
Bovenaan