Bedverhogers en kraamzorg

Oh die kkk klossen!
Ik had vooraf gechecked en in de regels stond 70-80 cm. Onze boxspring was 70. Ivm corona een telefonische intake gehad en daar werd bevestigd dat het goed was. 
Nu kwam ik best wel gehavend uit de bevalling. Heb 3 weken grotendeels in bed doorgebracht en die eerste twee weken had ik veel moeite met bewegen. Was er een 20nogwat kraamhulpje dat begon te klagen over rugpijn en dat ze toch wel klossen ging regelen. Daardoor werd het bed zo verschrikkelijk hoog dat ik erg veel pijn had aan in en uit bed komen. Ik dacht echt: ja wie heeft hier nu wat nodig he?? Dit is geen zorg meer. 
Om andere redenen veranderde de kraamzorg en de nieuwe hulp haalde ze gelijk weg. 

Bij mij gaat het om 7 cm. En ik moet het verhogen dit idd ivm met goed kunnen werken voor de kraamzorg. Ik heb nu klossen van 7 cm gehuurd bij medipoint die gekoppeld zit aan ons kraambureau. En ik moet dan idd met een krukje van het bed af anders kom ik er niet uit.. Maar dit is de 2e keer en wat goed te doen de 1e keer. Dus verwacht nu dat het weer goed gaat komen..

Ik kon er zelf zo hoog helemaal niet meer fijn in en uit dat vond ik toch net iets belangrijker dan de kraamhulp dus die blokken na 1 dag weggehaald. Niemand heeft er iets over gezegd maar dat was dus wel al na de bevalling.

Ik had toen een extra matras op mijn boxspring, zodat hij hoog genoeg was. Die haalde ik er na controles geregeld gewoon weer vanaf (of beter gezegd, liet ik doen).
Dan kan je daarna wel gewoon van je elektriek genieten en heeft kraamzorg de juiste hoogte.

Ik had bij de intake aangegeven dat mijn bed onmogelijk verhoogd kon worden, gewoon een normaal laag bed maar met lastige pootjes structuur. Was geen probleem, alleen dat ze dan bv niet elke dag de lakens zouden doen ofzo..
Hangt af wie je krijgt of die een beetje normaal en menselijk denken en alsnog voor je zorgen of niet. Voor mij een bed op klossen ook veelste hoog dus veel beter zonder

Ik was wat huiverig omdat onze eerste kraamhulp een misser was. Omdat deze kraam instelling (een andere dit keer) mij direct op die klossen wees dacht ik meteen ‘daar gaaaaan we weer’ haha. Bedankt voor jullie reacties! ?

Ik heb ze wel gehad onder onze boxspring. Maar meer voor de verloskundige, mocht ik onverwacht toch thuis moeten bevallen. Ik had ook een krukje nodig om van het bed te komen. Niet bepaald fijn met hechtingen inderdaad en kreeg op die manier ons dochtertje niet in mijn armen van het bed af, omdat ik moest steunen om eruit te komen. Onze kraamverzorgende heeft toen ook gezegd dat we ze weg moesten. Voor haar was dat verder geen probleem. Ons bed is 60cm hoog.

Terug
Bovenaan