bedzeil,zweet,kraakt,en glijd wat kan nog meer???

quote: RW 72 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-07-2007 16:35:14'));

Hoi,
Ik heb er sinds een week of drie wel zo'n wit plastic zeiltje onder liggen.
Kraken stoor ik me niet aan, en warm? Achja, ook zonder zeiltje is het warm.
Die moltons van de HEMA kosten geloof ik 22 euro ofzo, voor een 1 persoons. Moet zeggen dat ze niet heel lang meegaan!
Mijn zoontje heeft regelmatig een ongelukje in zijn bed, en ik was ze dus vaak, heb er 3, en na een aantal keren lekken ze toch door!
Daarvoor vind ik ze best duur dus.
Misschien niet meer in de droger doen?
Ga geen nieuwe meer kopen, hij krijgt dan ook gewoon een zeiltje hoor..Voor 1,99!
Groet R
Vandaag 40 weken en 6 dagen zwanger van de derde..

Denk dat de droger er wel debet aan is dat die snel minder goed is geworden.... heb hem nu ruim 1,5 jaar in huis en was hem vaaaaaaak en niks aan de hand nog. Wij hebben verder geen droger waar die in kan, dus altijd gewoon aan de lijn.
Maar kan me voorstellen dat je op een gegeven moment gewoon voor een zeiltje gaat...kostbaar zaakje anders!

O ja: heb toen in een aanbieding gekocht, we blijven NL'ers haha. Wist dat ik hem wel nodig zou hebben, dus had hem iets eerder dan nodig in huis.... ach in de kast gebeurt er niks mee was mijn redenatie

groetjes,
Marije

Hoi,

Bij de thuiszorg winkel van Icare kun je dun groen zeil kopen om je matras te beschermen. Deze kraakt niet en zweten valt bij deze erg mee. Maar molton lijkt me nog meer ideaal.

Liefs Mariëlle

He Hallo,

Toevallig vorige week een watredichte molton bij de HEMA gekocht, volgens mij was ie zo rond de 15 euro. En ik heb nog geen last van   warmte gehad (anders hebben we een gewone molton eronder, dus maakt denk ik weinig verschil.

Groetjes
(37,2 weken zwanger)

Hoi,

ik heb het bedzeil uit het kraampakket met schilderstape aan mijn matras vastgeplakt en daaroverheen de molton gedaan. Dat heb ik in mijn vorige zwangerschap ook gedaan en na de bevalling heb ik hem op 60 graden gewassen. je kan ook een badlaken oder je hoeslaken over het zeil leggen. Dat zweet minder.

Groetjes van Marloes

ik heb ook al 4 jaar  een molton van de HEMA en ben erg tevreden.
en het stof blijft ook goed na al het wassen,hang hem alleen wel aan de waslijn te drogen en niet in de droger.

Gewoon het zeiltje uit je kraampakket of eventueel inderdaad een zeiltje dat je hebt gekocht bij de thuiszorgwinkel (dat kraakt minder) op je bed leggen, vastplakken met luiertape of   ducktape.

Daarna een molton er over en dan nog eens een keer een groot badlaken (al dan niet dubbelgevouwen).
De molton en het badlaken eroverheen, zodat het niet "broeierig" aanvoelt.
Oja en er op letten dat het aan de goede kant van het bed is.

Verloskundige en kraamzorg willen er, als ze rechtshandig zijn, ook goed bijkunnen.
Dat wil zeggen: vanaf het voeteneind naar het hoofdeind kijkend aan de linkerkant van het bed.

Ik vind de molton van de Hema ook ideaal. Na mijn vorige bevalling heb ik hem nog een poosje op mijn bed laten liggen ivm lekkende borsten. Ik voedde ook vaak in bed en dan beschermede het ook bij een boerende/spugende baby.
Nu ga ik hem weer gebruiken en inderdaad over een poosje als de oudste zindelijk gaat worden.
Mamamiek

Ik heb een zeiltje in bed gehad met daarover een badlaken, en dan de molton erover. Blijft de boel toch een beetje liggen. Ik vond het prima zo. Evt kan je het ook vastplakken, goed idee van hierboven.
Groetjes en succes!!

Terug
Bovenaan