beetje de weg kwijt...

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Ik heb even heel hard jullie steun nodig... Deze maand heb ik voor de derde keer symptomen waarvan ik denk dat er wel degelijk een bevruchting heeft plaatsgevonden. Maar zoals het de vorige twee keer niet doorzette, denk ik dat het nu wéér niets wordt.
Vannacht ging ik naar de wc en voelde dat mijn borsten minder gevoelig waren. Ook de misselijkheid, de afscheiding en het zware gevoel in mijn buik nemen af.

Ik was zo teleurgesteld, wanhopig eigenlijk, en heb een flinke pot liggen janken in mijn bed. Mijn mannetje wist ook niet wat hij ermee aan moest, vindt nu dat ik er veel te veel mee bezig ben.
En dat is ook zo. Als ik voel dat het die maand toch niks wordt, kan ik het wel redelijk hebben, maar als ik voel dat het wél wat kan worden, houdt het me dag in dag uit bezig.

Wat ik tegen anderen zeg, positief denken en doorgaan met leven, kan ik hoe langer hoe minder zelf opbrengen. Op mijn werk kan ik me nauwelijks concentreren. Ben eigenlijk alleen maar op het forum aan het koekeloeren. Misschien moet ik daar maar helemaal mee stoppen. Ik wilde zo graag dat ik het eens van me af kon zetten, maar hoe doe je dat als je steeds van alles voelt en precies weet hoe je cyclus in elkaar zit?

Sorry meiden, ik weet het effe niet meer. Hebben jullie nog tips of opbeurende woorden voor me? Misschien zie ik het allemaal veel te somber en blijk ik over 2 dagen toch zwanger te zijn. Maar op dit moment is mijn hoop helemaal vervlogen.

Een verdrietige en wanhopige Inge

Jammer dat je je zo voelt. Maar volgens mij kun je er geen afsctand van doen door er niet mee bezig te zijn.
Dat doe je onbewust, automatisch toch.
Volgens mij is er teveel mee bezig zijn een fabeltje.
Als je IVF laat doen dan mag je twee weken/dagen(dat weet ik niet meer precies) testen of je zwanger bent of niet. Hier kijk je dan ontzettend naar uit. Dus ben je er ook mee bezig.

Dan maakt het volgens mij niet uit of je langs de natuurlijke weg of IFV behandeling zwanger wordt. Er mee bezig zijn doe je toch.

Succes verder.
Wij zijn bezig met ronde 3, en ik vind het iedere keer al moeilijk worden. Als het niet raak is. Het lijkt iedere maand wel of ik iets voel of wil voelen.

Groetjes weegschaal

Hi Inge,

Rot voor je joh. Minder er mee bezig zijn gaat gewoon niet. Als het gevoel er eenmaal zit dan krijg je het niet meer uit je gedachte.
Ik zelf moet me ook echt inhouden om niet ieder kwartier op het forum te kijken. EN dat is nog link ook op m'n werk want ik wil niet dat ze weten dat ik er al mee bezig ben!!

Het enige wat ik probeer is mezelf voor te houden dat ik mijn lichaam nog niet zo goed ken (ben ook net gestopt met de pil dit is de eerste cyclus) dus dat het van alles kan zijn.

Maar als je al wat langer bezig bent gaat dat denk ik inderdaad niet meer.

Ik hoop heel erg dat het gewoon wel raak is voor je deze maand.

Heel veel sterkte! En gooi je frustraties er maar lekker uit hier. Doen we allemaal.

Liefs Bieb.

Lieve Inge,

Ik weet dat het heel moeilijk is om er niet te veel mee bezig te zijn, ik moest er ook dag en nacht aan denken en alleen tijdens en net na mijn menstruatie had ik "rust". Ik lette op ieder detail en dacht bij alles: zou het... is dit....???

Maar juist op het moment dat ik dacht: ik heb niks, merk niks en we gaan maar weer een maand verder bleek ik zwanger!!

Wat ik wil zeggen is dat het niet hoeft dat je iets voelt, als je er op let voel je van alles en in mijn geval voelde ik dus toen ik echt zwanger was (nu 9 weken) alleen een beetje mijn borsten.

Succes en sterkte ermee,

Liefs Po

hoi Inge,

Ik zit nu in ronde 12 en had het in ronde 10 ook heel moeilijk. Uiteindelijk heb ik me erover heen gezet en denk ik : ik doe mijn best en mijn tijd komt wel. Het heeft geen zin om je druk te maken en dat doe ik dus ook niet meer. Ik geniet van het leven dat ik nu heb en zie wel hoe het loopt. We zijn wel naar de HA geweest voor de eerste onderzoeken om bepaalde oorzaken uit te sluiten.
Geef je over aan je verdriet maar stap er dan over heen.
Sterkte

Hai Inge, bij mij heeft het 2 jaar geduurd, waarin ik ook een aantal keren heb gedacht dat het raak was. Eén keer was ik meer dan een week over tijd (ik was altijd op de dag nauwkeurig) en weer niet zwanger. Net op het moment dat we hadden besloten de gyn in te schakelen en de afspraak al hadden gemaakt, bleek ik zwanger. Mijn lichaam heeft me dus ook een aantal keren flink in de steek gelaten. Iedere keer had ik echt hoop dat het zover was en bleek het niet zo te zijn. Toen het trouwens uiteindelijk wel raak was, had ik het niet door, heel raar. Na een hele tijd gedacht te hebben dat ik de griep had (zelfs mijn huisarts dacht dit) bleek ik dus zwanger. Ik ben nu 34 weken en het gaat goed. Zo zie je, het kan zomaar ineens wel raak zijn. Ik duim voor je en hoop dat je ondanks alles toch weer een beetje positief verder kunt in dit proces. Heel veel succes en sterkte. Groetjes Cato

Hoi lieve Inge,

Kop op! Echt, ook jouw wens komt een keertje uit. Daar moet je in blijven geloven.

Het er veel mee bezig zijn, geld denk ik voor ons allemaal. Of je nu wil of niet. Zit nu pas in ronde 6 dus moet me helemaal niet druk maken, maar wat in het hoofd zit krijg je er niet meer uit. Denk er nu wel minder aan als in de eerste maanden, maar toch. Zeker rond je eisprong naar je NOD toe is vreselijk. Wachten, wachten, wachten. Ook al heb je engelengeduld, je wordt gewoon op de proef gesteld.

Heb het gelukkig zelf deze week megadruk en kan het dan ook goed van me afzetten. Volgende week is weer lastig. Dan zit ik ongeveer een week voor mijn NOD en moet ik signalen gaan negeren.
Maar ik ga ervoor. Hopelijk kun je het ietsie relativeren en houd in gedachten dat we allemaal meeleven en het je van harte gunnen.

Wie weet verrast je lijf je wel over een paar dagen!

Roos

Hoi lieve Inge!

Wat is dat toch dat we ergens heel goed weten dat het tijd nodig heeft en het uiteindelijk echt iets heel bijzonders is als je zwanger mag worden. Je gezonde verstand zegt het 1 en je gevoelens weer wat anders. Door alle hoop en verwachtingen is het dan iedere keer een domper als je weer ongesteld wordt.
Ik weet niet hoelang jullie al bezig zijn maar ik zit pas in ronde 3 en herken wel heel goed wat je zegt. Ook ik keek iedere dag ( soms wel 4 keer) op deze site maar sinds ik door mijn vakantie 4 weken niet heb kunnen kijken heb ik wat kunnen afkicken. Nu kijk ik 1 keer per dag en vind ik het leuk om alles van iedereen te volgen. Ik merk aan mijzelf dat ik daardoor wat meer rust heb gekregen want per slot van rekening bestaat het leven niet alleen uit kinderen krijgen ;-).

Ook lees ik hier dat er zat mensen zijn die niet verwachten zwanger te zijn maar het toch blijken te zijn. Dus houdt moed jouw tijd komt vast wel! En in de tussentijd schrijf je maar gewoon van je af hoor, dat helpt hier reuze!!! Er zijn gelukkig altijd mensen die jouw verhaal herkennen.

Veel sterkte en liefs van Sophia

Terug
Bovenaan