beetje depri

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Eindelijk zijn we bezig met onze eerste IVF-poging en ineens krijg ik de bibbers. Ik voel mij sinds een paar dagen een  down en zie het ineens niet meer zitten. Sinds twee maanden heb ik Lucrin injecties,  maar ineens ben ik zo vreselijk bang dat het allemaal niets oplevert en dat we kinderloos blijven. Heel negatief gedacht, maar ik krijg het maar niet uit mijn hoofd. Ik hoop maar dat het allemaal door de hormonen komt, wie heeft hier ook ervaring mee? Sorry voor dit sombere berichtje, maar ik moest even mijn  verhaal kwijt.

Lieve groetjes Ibbeltje  

dat geeft toch helemaal niet, ook als je depri bent moet je je verhaal kwijt kunnen toch?
het is ook erg moeilijk allemaal en het vergt veel geduld en soms kun je dan even de moed verliezen.
maar kop op meid!
het komt vast wel, je moet niet bij de pakken neer gaan zitten en als je leest hoeveel meiden er zwanger worden via ivf!
en gewoon schrijven hierzo als je je k*t voelt, daar zijn we voor.
wij voelen ons ook wel eens zo en dan mag jij ons weer opbeuren!!!

liefs sandra

Hoi Ibbeltje,
Kan me goed voorstellen hoor dat je de bibbers kunt krijgen. Het is niet niks wat er allemaal gebeurd en de hormonen die je binnenkrijgt.
Het gaat altijd met ups en downs en hoop dat je nu weer in de up gaat als je van je af hebt geschreven en anders lucht je je hart maar verder hoor!!!!
Veel sterkte in ieder geval!!!

Hoi ibbeltje,

Die angst hebben we allemaal wel eens, denk ik. Het is heel normaal dat je  dat af en toe hebt.  We zijn allemaal al zo lang bezig en moeten er zoveel moeite voor doen. Het ene moment denk ik ook; zullen wij ooit een kleintje krijgen en wij blijven altijd samen, en het andere moment ben ik weer heel positief over mijn IVF, dan denk ik; in Januari  word ik ZWANGER.
Die hormonen in je lijf doen er ook geen goed aan. Door die hormonen ben je er echt 24/7 mee bezig, geestelijk en lichamelijk. Je kan het moeilijk even van je afzetten.

Probeer goed in je hoofd te houden dat IVF een hele grote kans op een zwangerschap geeft. Neem goed de tijd om naar je lichaam te luisteren, neem de tijd voor jezelf en doe het rustig aan. Praat veel met je man, doe vooral veel leuke dingen samen.
Wanner heb je je punctie? Voor de feestdgn nog of in Jan.?

Probeer in ieder geval, ondanks de hormonen,spanningen  en angst, van de komende feestdgn te genieten, want.............dit wordt voor ons allemaal de laatste sint, kerst en oud en nieuw zonder beeb. Volgend jaar zijn we allemaal druk in de weer met voedingen, luiers en kwijldoekjes of we lopen met een dikke toeter rond te waggelen.  Dat hoop ik  echt heel  erg.

Kop op he meissie, niet meer verdrietig zijn, wij zijn hier om je uit je dip te trekken.

Kruimel

Hallo lieverds,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik heb enorm zitten snotteren toen ik jullie berichtjes las, maar dat luchtte eigenlijk ook wel op. Onbewust bouw je toch een heleboel spanning op, ook al vindt het echte werk pas in januari plaats. Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan en dat er zulke lieve meiden op het forum zitten die begrijpen wat we allemaal moeten doormaken. Jullie zijn stuk voor stuk kanjers!

Heel veel liefs, Ibbeltje

Hallo Ibbeltje,

Ik hoop dat je je weer wat beter voelt, maar je dipje (of te wel DIP) is echt wel heel erkenbaar (voor mij in ieder geval) Ik heb er momenteel ook erg veel last van: ben zo labiel als maar wat. De ene dag ben ik super dippig en kan ik echt de hele dag janken om van alles en nog wat, laat ik honder dingen uit mijn handen vallen, loop ik overal tegenaan en heb ik echt behoefte om....schrik niet hahaha..om eens flink ergens tegen aan te schoppen of te slaan. Nu doe ik dat gelukkig nog nét niet (hahaha) maar het zou wel opluchten (grapje) Gelukkig merk ik dat sporten (hardlopen) ook wel zorgt dat ik wat relaxer wordt (en er ook nog eens geen slachtoffers vallen). Maar ik hoop ook weer dagen dat ik super veel energie heb en heel vrolijk en geduldig kan zijn. Arme mannen toch van ons hé?

Ik las (jou reactie op mijn berichtje van: menopur) dat je ook in januari gaat starten met je eerste ivf. Heel spannend hé? Ben je dan nu ook aan de pil? ik moet nl tot 15 decvember aan de pil en dan aan de decapaptyl (wordt mijn lichaam 2 weken in de overgang gezet..help!) en 27 december gaan we dus echt beginnen en moet ik Puregon gaan spuiten.
Heb je ook al een schemaatje gekregen vanuit het ziekenhuis: met wanneer je welke hormonen moet gaan gebruiken?

Houd me op de hoogte, vind ik wel erg gezellig als we ook nog eens samen gaan beginnen.

enne mocht je nog eens in een dipje zitten, geef je dan maar lekker over aan je tranen hoor. Gooi het gewoon er allemaal uit, dat lucht meestal wel (eventjes) op.

Heel veel liefs Indy

Hallo Ibbeltje,

Ik hoop dat je je weer wat beter voelt, maar je dipje (of te wel DIP) is echt wel heel erkenbaar (voor mij in ieder geval) Ik heb er momenteel ook erg veel last van: ben zo labiel als maar wat. De ene dag ben ik super dippig en kan ik echt de hele dag janken om van alles en nog wat, laat ik honder dingen uit mijn handen vallen, loop ik overal tegenaan en heb ik echt behoefte om....schrik niet hahaha..om eens flink ergens tegen aan te schoppen of te slaan. Nu doe ik dat gelukkig nog nét niet (hahaha) maar het zou wel opluchten (grapje) Gelukkig merk ik dat sporten (hardlopen) ook wel zorgt dat ik wat relaxer wordt (en er ook nog eens geen slachtoffers vallen). Maar ik hoop ook weer dagen dat ik super veel energie heb en heel vrolijk en geduldig kan zijn. Arme mannen toch van ons hé?

Ik las (jou reactie op mijn berichtje van: menopur) dat je ook in januari gaat starten met je eerste ivf. Heel spannend hé? Ben je dan nu ook aan de pil? ik moet nl tot 15 decvember aan de pil en dan aan de decapaptyl (wordt mijn lichaam 2 weken in de overgang gezet..help!) en 27 december gaan we dus echt beginnen en moet ik Puregon gaan spuiten.
Heb je ook al een schemaatje gekregen vanuit het ziekenhuis: met wanneer je welke hormonen moet gaan gebruiken?

Houd me op de hoogte, vind ik wel erg gezellig als we ook nog eens samen gaan beginnen.

enne mocht je nog eens in een dipje zitten, geef je dan maar lekker over aan je tranen hoor. Gooi het gewoon er allemaal uit, dat lucht meestal wel (eventjes) op.

Heel veel liefs Indy

Hoi Indy en anderen,

Ik ben wel weer uit het dipje opgekropen, het overvalt je ineens! Eigenlijk ben ik toch wel heel erg blij dat er op dit moment heel veel lieve dames zijn die ook met hun eerste IVF-poging bezig zijn, je krijgt daardoor toch bevestiging dat het er gewoon bij hoort. Gelukkig maar! Ik blijf het echter wel onwijs spannend vinden, vooral omdat ik zo hoop dat dit eindelijk het zo gewenste resultaat gaat opleveren. Maar dat zullen we allemaal wel hopen, ik duim daarom ook net zo hard voor jullie allemaal!
Ik ben in oktober begonnen met 3 maanden Lucrin injecties (vanwege endometriose en bijbehorende cystes), dus ik ben al in de overgang. A.s. vrijdag moet ik mijn laatste injectie halen. 15 December moet ik terugkomen bij de gyn voor een uitgangsecho, dan krijg ik ook te horen wanneer we gaan starten met de stimulatie. Als ik het nog goed onthouden heb moet ik dan 125 e Gonal-F gaan spuiten. De punctie is waarschijnlijk de tweede week van januari 2007. Het is ons allemaal al verteld in het IVF-gesprek, maar ik ben het geloof ik alweer een beetje kwijt. Ergens tussendoor moeten wij ook nog allebei bloed prikken.  Gelukkig zie ik de gyn. nog op 15 dec. dan moet  hij weer even mijn geheugen opfrissen. Als ik meer weet over mijn schema enzo, dan laat ik het je wel weten. Kunnen we elkaar inderdaad moed inspreken. Ik wens jou/jullie ook heel veel succes en hopelijk brengt 2007 ons een heel goed jaar.
Liefs, Ibbeltje

Terug
Bovenaan