beetje genante vraag...

Hoi dames,
Ik heb een beetje een genante vraag, maar gezien het een echte zwangerschapskwaal blijkt te zijn durf ik hem hier te stellen...
Ik ondekte vanmorgen dat ik aan aambei heb. Heel erg vervelend en pijnlijk. Heeft iemand goede tips om het tegen te gaan? En gaat het vanzelf weer over?
Tis nou ook niet iets wat je even leuk aan je VK of HA laat zien...
 
Toch denk ik dat je je gene even opzij moet zetten en naar de huisarts moet gaan. Maar misschien is vertellen al genoeg om iets te krijgen. Ik zou in ieder geval iets willen via de huisarts en niet zelf iets kopen...

Verder veel vezels eten en veeeel drinken om je ontlasting toch zo zacht mogelijk te krijgen.

Veel sterkte
 
Inderdaad een bekende zwangerschapskwaal.
Die waarschijnlijk ook niet minder zal worden.
Ik heb van de VK curanol gehad.Zou niet zomaar iets via apotheek of drogist gebruiken.
Zijn veel producten waar stofjes inzitten wat niet mag als je zwanger bent.
Ik ben zaterdag uitgerekend en de aambei is niet verdwenen,druk dan kindje op onderste wordt alleen maar groter,maar door de zalf heb ik er geen last meer van.
Volgens de VK heeft bijna iedere vrouw na bevalling aambeien vanwege het dus ja het hoort erbij helaas,maar als dat het enige is.
 
Even naar de apotheek en een tube halen...vaseline met lidocine (kan het verkeerd schrijven) verzacht en verdoofd heel goed... en je bekkenbodemspieren heel goed gaan oefenen dat scheelt bij mij deze keer echt meer dan de helft...tot 36 weken dan he daarna mag je dien niet meer zo veel oefenen.

sterkte
 
Bij mij hielp sperti dus totaal niet en heb ook curanol voorgeschreven gekregenvan de VK. Dit is op basis van kruiden en mag je dus gewoon gebruiken.Ik had tijdens de zwangerschap licht last van aambeien maar tijdens de geboorte van mijn dochter (januari 2011) had ik er 4 ter grootte van een duim. Per stuk. Een hel was het, had meer last daarvan dan van de vaginale strijd die ik geleverd heb. Curanol heeft ook pilletjes (al moet je dat even navragen of je die tijdens de zwangerschap mag hebben) en was er binnen een paar dagen vanaf...
 
Terug
Bovenaan