beetje genante vraag...

Ik zag dat je al Sperti gehaald hebt. Zoals enkele dames al zeggen: Curanol helpt beter! Dit is overigens niet alleen op recept verkrijgbaar maar vrij koopbaar bij de apotheek (en niet de drogist). Mocht Sperti niet voldoende helpen, probeer het dan eens.

Als ik je een tip mag geven: smeer het ook aan de binnenkant van je anus en niet alleen aan de aambeien aan de buitenzijde, aambeien zitten vaak aan de binnenzijde en groeien naar buiten toe.

De klachten zullen ondanks het smeren hoogstwaarschijnlijk na de bevalling erger zijn. Smeer een aantal weken goed door met creme. Helpt dat niet ga dan naar de huisarts voor zinkoxide zetpillen. Dat heeft bij mij erg goed geholpen! Aambeien zullen je hele leven niet meer overgaan maar het zal wel stukken minder worden (leuk aandenken aan je zwangerschappen). Na 3 kinderen heb ik er met harde ontlasting nog steeds wat last van.

Succes!
 
Ik heb er ook last van gehad. Ik kreeg van de dokter aambeienzalf en zetpillen. Ook kreeg ik een vezelrijk poeder wat ik in water moet oplossen om mijn ontlasting zacht te houden. Na een week zijn de aambeien weg. Maar ik heb ook eens aambeien gehad die niet uit zich zelf weggingen, die moesten weggesneden worden. Maar meestal gaan ze vanzelf weg.
 
Sperti, sperti, sperti en ze moeten diegene die het heeft uitgevonden een nobelprijs geven :D!!
Ik heb na mijn zwangerschap gehad, wat deed dat zeer!! En die stomme kraamhulp, nee hoor zijn gewoon je hechtingen.... Echt he kon niet meer zitten. Mijn vriend zei is gewoon een aambei en kocht dat spul. Binnen drie dagen was het weg....
Succes!!
 
Misschien een stomme vraag maar doen aambeien altijd zeer?? en hoe zien ze er uit? Ik merkte gisteren toen ik aan het douche was een soort van bultje, het lijkt een beetje op een blaasje. Maar ik heb er geen last van.Het is niet pijnlijk met zitten en ook niet als ik naar de WC ben geweest. ook heb ik geen moeite met de ontlasting ofzo, dus niet dat ik moet "persen" of iets dergelijks. Is dit dan ook een aambei of is dit weer wat anders???
 
Nee hoor, je hoeft er geen last van te hebben... Ik heb nog steeds van mijn vorige bevalling 2 aambeien. Heb er geen last van, voel ze alleen als ik er aan kom.
Ik denk wel dat ik na deze bevalling eens aan de huisarts vraag of ze weggehaald kunnen worden, als smeerseltjes niet helpen. Het enige wanneer ik er aan herinnerd word (op dat moment neem ik me dan ook voor er iets aan te doen... Vervolgens vergeeet ik het weer..) is als ik m'n temp wil meten, dan zit t in de weg zeg maar...
 
@debs80; Aambeien hoeven idd niet pijn te doen. Misschien kun je het opzoeken op internet? Een kleine verdikking of blaasje kan misschien het begin zijn van een aambei..?!

Sinds vandaag gaat het hier weer wat beter! Zoals gezegd heb ik Sperti gehaald en het lijkt voorzichtig aan te gaan werken... Pff wat heb ik gister en eergister een pijn gehad! Was er echt gewoon niet goed van! Vandaag een stuk beter, het neemt wat tijd maar ik doe er alles aan om hem weer weg te krijgen!
 
Hoi FA1985,
Fijn dat het weer wat beter gaat met je. Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Ik denk dat ik voor de zekerheid ook maar een tube ga halen morgen. Het zit er nog steeds en wordt niet groter, is ook nog steeds niet pijnlijk, ook niet bij het afvegen. Ik heb ff gegoogled naar plaatjes. Ik denk dat het toch iets van een beginnende aambei is en ik neem aan dat het geen kwaad kan om te smeren. Misschien helpt het als ik er vroeg bij ben.
 
Terug
Bovenaan