beetje jaloers op flesvoeding moeders

Hallo,

Ik moet even mijn ei kwijt. Mijn tweede zoontje is nu 2 weken en 2 dagen oud en ik geef borstvoeding. Vanaf de  nacht dat de bevalling begon heb ik echt mega slecht geslapen (nu dus al 17 nachten).
Mijn eerste zoontje heb ik drie maanden bv gegeven, maar na drie maanden brak dat me echt op. Ik was zelf erg veel afgevallen (had het gevoel dat de baby me op at), kon erg slecht tegen de gebroken nachten en het kolven lukte ook niet waardoor mijn vriend ook niet echt een voeding van me kon overnemen.

We zijn nu dus pas twee weken onderweg en eerlijk gezegd begint het me nu al op te breken. Ik weet nu uit ervaring dat dit nog maanden zo door kan gaan en ik voel me nu al mega gesloopt.
Gister was er een vriendin van me die zweert bij flesvoeding omdat ze het dan kan afwisselen en ze precies weet hoeveel ze binnen krijgen etc.

Ik ben eerlijk gezegd een beetje jaloers op haar dat ze zo kan denken, want ik ben zelf zo geindoctrineerd door de 'borstvoedingspolitie' dat ik me toch ook heel schuldig zou voelen als ik nu al zou stoppen.
Zelf zijn mijn vriend en ik -omdat de bv bij onze moeders niet lukte-  ook groot gebracht met de fles en we zijn allebei nooit ziek of iets. Er is dus niks mis met de fles...maar toch heb ik het gevoel dat ik moet doorzetten, omdat het nou eenmaal 'het beste is'.

Jullie horen het al, ik zit er echt een beetje doorheen en ik zoek een beetje motivatie om zo nog weken, zo niet maanden door te gaan......gaap!

Bedankt alvast voor jullie reacties.
Een mega vermoeide en ook wel onzeker (hij heeft veel krampen en onrust) mama.

Lieverd!!!

Aan een uitgeputte moeder heeft je kindje niets............mijn borstvoeding is helaas ook mislukt (door zware zwangerschap en helse bevalling.......) en ik heb eigenlijk meteen besloten dat ik flesvoeding ging geven toen ik merkte dat het niet ging. Tuurlijk kun je doorzetten en tuurlijk zullen sommige mensen zeggen dat je moet volhouden, maar JIJ bent zijn moeder en JIJ moet het ook kunnen............
Nogmaals, aan een uitgeputte moeder heeft je kindje niets, dus al jij vind dat dit te zwaar wordt, ga dan lekker beginnen met een flesje................

Zullen een hoop pissige reacties op komen vrees ik...........mijn meisje doet het prima op flesvoeding en ook ik ben inmiddels 31 geworden en ben ook een "flessenkindje",

Dikke kus voor jou en ik vind het ontzettend knap dat je het al twee weken volhoudt!
Wees trots op jezelf!

Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008

Mijn borstvoeding is ook niet gelukt, heb het uiteindelijk 5 dagen volgehouden, maar het was een en al stress.....en dat merkte mijn zoontje natuurlijk ook.
Toen ik na 5 dagen de beslissing had genomen om te stoppen was ik een hele andere mama voor Noud, en hadden we allebei de rust gevonden die we nodig hadden.
Hij doet het nu super goed op felsvoeding.
Ik wil je dus zeggen luister vooral naar jezelf, en als het niet is wat je ervan verwacht, stop ermee........
Jacky

Heey

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
Mijn zoontje is prematuur en kon dus nooit een hele voeding drinken, dus ik heb ongeveer 6 wk gekolfd en ook uit de borst.
Toen had ik het ook helemaal gehad, wat een gedoe(zo voelde het).
Vond er weinig leuks meer aan.
Had ook heel erg het gevoel van eigenlijk moet je bv geven, want dat is het beste.
Vooral het kolven vond ik niet leuk, bv zelf geven wel, maar dat lukte dus helaas niet al te best.
Na 6 wk ben ik gestopt met kolven om te kijken of hij het niet toch zelf al zijn voedingen kon drinken.
Maar helaas...
Toen werd het een combi fv en bv, maar daar kreeg hij veel last van, veel krampjes.
Toen werd het al snel fv.

Succes! Doe wat jezelf denkt dat het beste is!

xx

Oke, hier een bv mama!!

Ik weet in wat voor een situatie je nu zit!
Ook ik heb het gehad en geloof me, als ik dacht dat het weer beter ging, gebeurde er wel iets met het manneke( gewoon een groeispurt ofzo)  waardoor ik gelijk dacht  dat het aan  mijn bv lag. Ik werd er ook onzeker van, maar ik heb doorgezet.
Niet omdat het het beste zou zijn voor het kindje, want op flesvoeding worden ze ook gezond groot.
Niet omdat het makkelijk of goedkoop zou zijn.
Niet omdat andere mensen zeiden dat het beter was.
Nee gewoon omdat IK het wilde en het zo'n mooi en speciaal momentje is tussen jouw en je kind. En juist omdat het iets is, wat alleen mama kan!
Ik heb altijd gezegd, dat ik hoopte om 6 maanden bv te geven. Mijn kleine mannetje is nu 6 maanden en we gaan nog vrolijk door. ( niet tot een puber hoor)

Ik ben het met de dames voor mij eens!
Jij moet je er goed bij voelen!
Als jij je ontspant voelt je kindje dat ook!
Probeer er van te genieten en het mooie ervan te zien.(want het is echt speciaal)
Maar als jij het niet kan of je er niet goed bij voelt, moet je gewoon overstappen op flesvoeding.
Dat maakt je geen slecht moeder, maar juist een hele goede, omdat je welzijn van je kind bovenaan staat!!! En dat kan alleen als zijn moeder haar ook goed voelt!

Succes met je beslissing.
Suus

Hallo mama3007,

In augustus ben ik bevallen van mijn derde kind (zoontje). Ook ik geef borstvoeding en ik geef je meteen gelijk: Het is slopend! Toch ben ik helemaal voor borstvoeding, omdat het bewezen is dat op de lange termijn het beter is (ook als je kind al lang volwassen is). Bijvoorbeeld tegen allergien en diabetes. Natuurlijk kan flesvoeding ook prima zijn.
Ik weet niet zeker of je echt veel minder moe zult zijn met flesvoeding, omdat je kleine nu nog zo jong is en krampjes kan hebben (vooral dat is vermoeiend, maar dat heeft de baby ook met flesvoeding). Ik zelf zou zeggen, houd vol!! Het is iets waar je later trot op mag zijn en de moeheid wordt echt beter hoe ouder de kleine wordt. Bijvoorbeeld hoef je straks niet meer zo vaak te voeden. Misschien krijg je momenteel niet de juiste ondersteuning van je omgeving? Een tip dat voor mij werkt: Als je de laatste nachtvoeding hebt gehad, probeer dan in een andere kamer te slapen, zodat jou oudste je niet wakker gaat maken wanneer hij/zij 's morgens wakker wordt. In het weekend neemt mijn man het over tot de eerste volgende voeding van de kleine, zodat ik op zolder nog even kan "uitslapen". Verder doet hij veel eromheen, zoals de luiers verschonen, wandelen...
Zorg in ieder geval dat je zelf volledig achter de keuze staat voor fles of borst.
Succes ermee!
Susanne

Hoi mama 3007!

Hier ook een mama die best moe is.... Maar ik geef fv! Ongeveer om de 3 uur, ook s nachts.  M'n jochie is overmorgen 2 mnd. en hij is m'n derde boef. Waarschijnlijk ben ik daardoor moe. De oudste is 3,5 en heb ik een jaar bv gegeven. De 2de eind v d maand 2jaar heeft vanaf het begin fv gehad omdat ie in een ander ziekenhuis lag. De 3de ook maar ik wilde perse bv geven en heb zo'n 2,5 week gekolft en weggegooid omdat ik teveel medicijnen slikte (de avond na de ks is m'n baarmoeder enzo weggehaald). Toen 4dagen succesvol bv. En toen zat ik erdoor (pijn zonder med. darmprobleem) ik had rust nodig en dat kon niet met bv. Ik ben gestopt  en m'n ouders (logeren hier, nog een weekje)  namen de nachtvoedingen over.
Ik ben een beetje jaloers op de bv mama's...
Je moet doen wat je zelf denkt dat t beste is! Maar idealiseer het fv niet teveel. Ik ben voor mijn gevoel de hele dag flessen aan t wassen en steriliseren. M'n uk gilt de hele boel bij elkaar als ie niet snel melk krijgt. En hier in griekenland is fv erg duur. 11,50euro voor 400gr. Ik heb genoten van de bv momenten (ondanks toen bij de oudste verstopte melkkliertjes,au) de rust die het me gaf...

Het belangrijkste is dat je kleintje melk krijgt, waar t ook vandaan komt en dat mama tevreden is!!! De eerste tijd is gewoon zwaar, maar daar groeien we overheen!
M'n uk drinkt binnen 10min. de fles leeg, maar het duurt bijna een uur voordat ie weer lekker slaapt: boeren ca. 6x en huilen als t dwars zit.... Af en toe ook nog krampjes. Ik moet hem echt rechtop houden tot hij weer lekker in z'n vel zit.

succes met je beslissing!
groetjes,Priscilla

ik kan me zooo goed voorstellen hoe je je voelt!
mijn dochter is nu 8 maanden, en ik ben ook begonnen met bv.leuk, intiem, gezellig, het allerbeste maar zeer vermoeiend!!!!!
op een gegeven moment ben ik af gaan bouwen en heb van 4-6 maanden alleen 's ochtends en 's avonds bv gegeven, overdag gewoon friso 1. heerlijk!
ze kreeg evengoed die geweldig goede borstvoeding, maar ik kon de voeding overdag ook aan een ander overlaten!
na 6 maanden ben ik helemaal overgegaan op fv. ik ben blij dat ik destijds die stap heb gezet, ik was ook bekaf.
succes, en zoals de anderen ook al zeiden: een oververmoeide moeder is ook geen pretje voor kind en omgeving!

Terug
Bovenaan