Beetje moedeloos...

Ik heb in december een spiraaltje laten plaatsen. Ik heb er in het begin best heel veel last van gehad en heel erg gevloeid maar....gewoon doorzetten! Gisteren ben ik naar de verloskundige geweest om te laten controleren of hij goed zat. Die mogelijkheid heb je in ons dorp altijd als je een spiraaltje laat zetten. De controle echo is inwendig. Ik heb er tijdens mijn zwangerschap al een paar gehad maar het blijft toch een beetje genant. Dus ik lig daar met mijn benen wijd en een keihard krijsend kind naast me (tja, hij was moe) zegt de verloskundige: Ik kan hem niet vinden. Kijk, hier zit je baarmoeder, daar zou hij moeten zitten maar ik zie niks....Oja, zegt hij (vk=man) hier zit hij. Maar dat is niet goed hoor, hij zit helemaal scheef. Hij moet eruit en opnieuw geplaatst worden. Oke...ik kleed me weer aan, dan bied hij aan om deze meteen maar te verwijderen. Tja, ik ben er nu toch. Anders moet ik naar de dokter en hem daar weg laten halen. Dus ik kleed me weer uit en hij gaat zitten wroeten om dat ding eruit te halen (bureaulamp erbij, hihi) Uiteindelijk zit hij zo verkeerd dat hij hem er zonder pincet ofzo weg kan halen. Ik kleed me weer aan en verzamel ondertussen wat moed om te vragen hoe het kan dat seks hebben nog steeds zo'n pijn doet. Hij antwoord dat mijn litteken inderdaad nog steeds rood is en dat ik het maar moet gaan masseren met olie (dat wilde mijn man ook wel doen zei hij...) als het over 3 mnd niet over is, moet ik door naar de gyneacoloog en moet het hersteld worden...

Ik baal er echt zo van. Hoe kan dat nou? Ik had maar 3 hechtingen! Mijn vriendin heeft 9weken geleden een knip gehad (10 hechtingen) en kan nu alweer pijnvrij seks hebben! De verloskundige waarschuwde me dat als het pijn blijft doen en ik er niks aan laat doen het uiteindelijk tussen mijn man en mij komt te staan. Dat geloof ik helemaal maar ik heb even geen zin meer in gefrut aan mijn lijf!

Voorlopig ga ik maar gewoon aan de pil en ga ik heel driftig aan het masseren...hopen dat het dan uiteindelijk beter gaat!

Sorry dat ik hier weer een heel zeurverhaal ophang maar soms is het fijn even anoniem je verhaal te doen...ik vind dit niet echt iets wat ik lekker met mijn moeder of schoonmoeder deel!

He meis,

Je zeurt helemaal niet, is gewoon ronduit zwaar vervelend wat je beschrijft!
Ik kan me helemaal voorstellen dat je helemaal klaar bent met grote lampen en doktoren tussen je benen! En na al die tijd wil je ook gewoon weer eens lekker kunnen genieten van sex.

Enneh, als het een ieniemieniebeetje troost: ik ga 10 maart terug naar de gyn. want ook hier is de sex nog steeds behoorlijk pijnlijk, 'van binnen' doet alles nog steeds goed zeer (van de week voor 't eerst ongesteld, zelfs tampons voelen vervelend).
Wij zijn aan de condooms, is dat anders geen optie voor je?
Bergen glijmiddel helpen ook wel een beetje trouwens (wordt wel een bende, maar sinds we er een kleintje bij hebben draait de wasmachine
sowieso full-time...)

Sterkte meis!

X
Evje

Haha, even lekker relativerend!!

Bij jou dus ook nog niet helemaal lekker!? Wat gaan ze precies doen bij de gyn? Ik ben er een beetje bang voor en zie er ineens een beetje tegenop om nog een keer te bevallen, dat had ik eerst helemaal niet!

He wat vervelend!
Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om weer terug te gaan maar pijn blijven houden is natuurlijk ook niks.
Heel veel sterkte ermee!!!!!!!

hey meid,

Wat een naar verhaal!! ik kan me zomaar voorstellen dat je op ziet tegen nog een bevalling... ga je een nieuwe spiraal laten plaatsen? want anders zou je nog keer kunnen vragen wat ze eventueel zouden kunnen doen aan het litteken...

Kan me voorstellen dat zo'n professional denkt dat dit misschien tussen jullie in kan komen te staan, maar daar ben je toch ook zelf bij?
Kan me voorrstellen dat als je het op zn beloop laat en het er jaren lang niet meer van komt dat het dan tussen je in komt te staan, maar het is pas zo recent, en je werkt er toch aan met olie?

nou ja, heb niet veel hulpvols te zeggen, behalve je een hart onder de riem proberen te steken...

dikke knuffel

T

Heej meis,

HIer ook alle begrip, ik trek ook geen enkel lichamelijk mankement meer sinds de bevalling. Door al die toeters en bellen heb ik er gewoon schoon genoeg van. Ik heb 2011 dan ook uitgeroepen tot het jaar ZONDER dokter. Ik vond zelfs naar de tandarts gaan voor controle een crime na die bevalling. Je hebt gewoon even teveel van het goede gehad.

Even terugkomend op je kwaal: wat vervelend dat je daar nog steeds last van hebt. Maar ik zou er idd. niet mee blijven rondlopen, het is het niet waard als het van kwaad tot erger gaat. Dus probeer die olie, maar als dat niet voldoende helpt toch maar weer naar de gyneacoloog. Verstand op nul en zeggen dat je er absoluut geen zin meer in hebt, maar dat je op pure wilskracht toch die afspraak hebt gemaakt. Dan kweek je ook wat begrip voor hoe je er momenteel inzit. En ze kunnen een heleboel herstelwerkzaamheden uitvoeren hoor!

Ik vind het toch best bizar hoe dat het herstel zo kan verschillen, ik had een subtotaal ruptuur, ben onder narcose gehecht (volgens mij verschillende lagen) maar had na ong. 10 weken weer pijnloze sex.

Zet hem op en zeuren mag hier hoor!!

He,
wat vervelend zeg!! heb zelf al meer rare verhalen gehoord over een spiraaltje,bij mn nichtje van 18 zat ie ook niet goed,en ook iemand zwanger met spiraaltje,dus voor mij geen spiraal.gebruiken nu nog condooms.en straks als mn cyclus weer eens op gang wil komen ga ik weer aan de pil.

ook erg vervelend dat de seks nog zo een pijn doet...hopen dat ze snel wat voor je kunnen doen
sterkte en succes
liefs jootje

Ow ja...de aantal hechtingen heeft niks met meer pijn te maken hoor..ik had bij mn dochter ook maar 1 hechting en een shuurplekje (waar ze niks aan deden)en heb me daar toch langggg last van gehad.niet normaal meer.heb bijna 5 weken moeten spoelen tijdens het plassen,en nu amper een week.

en heb het al meer gehoord dat je met weinig hechtingen net zo veel last kan hebben of zelfs nog meer...het ligt denk ook aan waar het zit.en volgens mij geneest een knip ook beter dan inscheuren

Terug
Bovenaan