beetje moeilijk...

hoi

jou verhaal komt mij ook bekent voor
onze buurvrouwsloeg ook altijd de kinderen 2 meisjes zijn nu al grote meiden van 15 en 17.
en soms zagen we de oudste dochter lopen met een mandje en een pyama er in en dan was ze weer buiten gezet terwijl ze pas 3 was of zo en dan moeste ze maar een nieuwe mama zoeken kei zielig.
verschillende mensen hebben ook de politie en de kinderbescherming gebeld gehad maar er is nooit niks aan gedaan. en toen ze een zoontje kregen was hij meteen de koning thuis.
en je hoort het nu wel in het nieuws dat het niks uit maakt
2 ONSCHULDIGE KINDEREN van 2 en 4 jaar dood geslagen tewijl de kinderbescherming er van af wist. bij zo'n berichten moet ik gewoon janken.
dus het maakt helemaal nits uit of je beld of niet ze komen toch pas in actie als het te laat is.
sorry moest even mijn fustratie kwijt.
Gelukkig gaat het nu wel wat beten met de buren maar ze kan nog staads behoorlijk schreeuwen naar de kinderen. wij kunnen woord voor woord horen.
maar ik moet wel zeggen dat ik nooit zo'n moeder zou willen die nooit leuke dingen doet en in de buurt bekent staat als de bi  ch
maar ja ik hoop dat het wel goed kont met jou buurvrouw.

groetjes 2lingmama
 
Schreeuwen is inderdaad een vorm van onmacht, maar hoe dan ook is dit niet goed voor die kleine. Je zou inderdaad kunnen proberen om met je buurvrouw te  gaan praten. Vertel haar dat je haar regelmatig hoort schreeuwen tegen haar kind en dat jij je hierdoor erg ongerust maakt. Misschien komt er een gesprek op gang en anders kan ze er toch ook niet om heen dat dit niet goed is. Mocht dit inderdaad niet helpen dan kun je altijd overwegen om bijvoorbeeld Jeugdzorg in te lichten en te vragen wat je hier mee aan moet. Er zijn namelijk voldoende mogelijkheden vanuit bijvoorbeeld Jeugdzorg om de ouders extra ondersteuning te bieden bij het opvoeden van hun kinderen.
Hoe dan ook, het is en blijft een hele nare situatie en ik kan goed begrijpen dat dit helemaal niet leuk is. Maar aan de andere kant denk ik dat het voor die kleine wel beter is wanneer er een instantie van op de hoogte word gebracht. Zij kunnen altijd kijken wat ze met jouw informatie doen en ik denk dat je zelfs anoniem melding van zoiets kunt maken.

Heel veel sterkte en succes!
 
hoi marleentje (leuke naam trouwens)
misschien ben ik wat heftig, maar ik zou zeker een (anoniem) informeel gesprek gaan voeren met het Algemeen Meldpunt Kindermishandeling (AMK), al is het alleen maar om van hen te horen of het nu normaal is of niet wat er in dat huishouden gebeurt en dat jij in ieder geval het idee hebt dat je iets hebt ondernomen, wel zo prettig voor je gemoedsrust.  volgens mij kun je dat anoniem doen, dus zonder dat je buren weten dat jij hebt gebeld. voor hetzelfde geld zijn er al meer meldingen gedaan voor dit gezin, je weet het niet!
succes
 
We hebben het er ook met andere buren over gehad, en ook zij hadden al wel het idee om contact op te gaan nemen met instanties. Nu wil het geval dat de buurvrouw waar het in dit geval om gaat goed ziek is, men weet nog niet wat het is, dus dit zal ook wel een hoop stress veroorzaken. Je merkt dat ze de situatie (en het kind) niet aankunnen. Mocht de situatie niet verbeteren, zullen we zeker actie ondernemen, want zoals het nu gaat is het niet goed voor het kind. Zeker als je zelf een kind hebt breekt je hart als je hoort wat voor taal  er tegen het kind gebruikt word, triest hoor.
 
Terug
Bovenaan