Beetje pijn in mijn mama hart

Hallo allemaal,

Nou vandaag is de dag dat Yordi en Quinn gaan wennen op het kdv. Ze gaan vandaag een halve dag wennen en donderdag gaan ze een hele dag wennen.
Ik heb ze met pijn in me hart achter gelaten. Vindt het verschrikkelijk. Voor Yordi vindt ik het nog niet zo heel erg, want ik weet dat hij zich daar prima gaat vermaken. Alleen vond hij het niet leuk dat ik weg ging en dat ben ik niet gewend van hem. Meestal is het geen probleem als ik weg ga. Maar met Quinn heb ik nog de meeste moeite. Ze doen dus niet aan buikslapen daar op het kdv en Quinn is juist een buikslaper. Dus ik weet dat het dikke prut zal gaan worden en dat hij nauwelijks zal slapen of alleen maar hazeslaapjes doet. En dat doet e gewoon pijn in me mamahart. Ik moet zo eerst naar de tandarts en als ik weer terug ben, ga ik even bellen hoe het daar gaat en tegen kwart voor 1 haal ik ze weer op. Ik zal blij zijn als het die tijd is. Me man en ik hebben afgesproken dat we gaan kijken hoe het gaat met Quinn, maar als het blijkt dat het niet gaat, dan gaan we naar een ander kdv, waar ze wel aan buikslapen doen. Nu zullen jullie misschien denken, waarom nu dan al niet over, maar het contract is al getekend en we hebben dus een opzegtermijn van 2 maanden, dus daarom toch eerst maar proberen. We hadden ons namelijk al ingeschreven, toen ik zwanger was van Quinn, maar jah toen wisten we nog niet dat Quinn een buikslaper zou worden en reflux zou krijgen.
Ik weet dat het straks wel makkelijker zal gaan worden, met het weg brengen van beide kids naar het kdv, maar pffffff momenteel denk ik hoe doen moeders dat toch???
Sorry dames, maar ik moest het gewoon even kwijt denk ik.

Liefs marielle

Geeft niet dat je je druk maakt, snap best dat je er moeite mee hebt is toch normaal!! Je kind is al die maanden geen paar seconde van je weg geweest en moet je nu alleen achter laten bij onbekende mensen.... Maar gelukkig zijn ze wel ervaren dat scheelt! Maar hopelijkn slaapt hij wel daar ja dat zou zunde zijn als hij doodmoe thuis komt!
Ben benieuwd hoe het is gegaan! Sterkte nog ff een uur

Voor ons is het volgende week woensdag zover en ik zie er als een berg tegen op!!
Niet om het werk en ook niet ivm met de oppas, want zij is echt heel lief, maar het idee dat je je kindje weg moet geven... pfff dat word brullen!

Ben benieuwd hoe je het hebt gevonden vandaag...

Ik zie er ook wel tegenop hoor, ook al duurt het hier nog wel even (hoef pas 12 juli weer te werken omdat ik mijn verlof heb verlengd met onbetaald verlof en vakantie). Met mijn oudste dochter vond ik het destijds ook wel moeilijk, maar scheelde het dat ik genoeg te doen had op mijn werk. Daardoor dacht ik er niet zo aan ;)
Mijn oudste dochter heeft het ontzettend naar haar zin op het kdv en des te leuker dat het lukt om Olivia op dezelfde groep te krijgen.
Ik weet nog bij Vera dat ik het de eerste paar keren moeilijk vond om haar achter te laten, maar dat het steeds makkelijker werd. Als je maar ziet dat het goed gaat, dan maak je je ook minder zorgen.
Maar ik kan me voorstellen dat het bij jullie nog een extra dimensie heeft omdat hij daar niet op de buik mag slapen. Maar wie weet gaat het hartstikke goed. En anders gaan die 2 maanden ook zo voorbij!

Hi dames,

Voor ons is het de 3e die we binnenkort op het KDV "afleveren". Ik moet zeggen het wordt steeds makkelijker. Je bent er bekend, kent de leidsters (ze gaan bij ons alle 3 naar dezelfde groep), dus we hebben een goed vertrouwen. Ik zal Bregje dus met een goed gevoel achterlaten, zonder tranen (van mijn kant).
Nienke

Hoi dames,

Nou het halve dagje zit er ( gelukkig ) op.
Nou zoals ik al verwachtte was het dus dikke prut met Quinn en slapen daar. Over de hele morgen dus van kwart voor 9 dat we daar waren tot kwart voor 1 dat ik ze weer ophaalde, heeft Quinn maar een half uurtje geslapen en dat ook nog eens verdeeld in hazeslaapjes van 10 min. We waren thuis, ik legde hem in de box, je zag echt dat hij dat herkende en hij viel binnen 5 tellen in slaap.( natuurlijk op zijn buik) Heeft nog zeker een dik 3 kwartier geslapen en werd toen wakker voor de fles. Fles leeg gedronken en is amper een kwartiertje wakker geweest en valt nu weer als een blok in slaap. Ze zijn de hele morgen met hem in de weer geweest, want dat hebben ze zelf toegegeven. Ze waren zelfs nieuwsgierig dat als ze hem op de buik zouden leggen, of hij dan wel zou slapen, maar dat hebben ze niet gedaan, omdat dat volgens de regels niet mag. Ik antwoordde met dan slaapt hij als een roosje!!! Eerst maar eens de luier van Quinn verschoond voordat we naar huis gingen, want die zat goed vol. Yordi had zich prima vermaakt daar, maar wou ook wel mee naar huis.( dacht dat dat strijd zou worden, maar nee dus) Thuis gekomen yordi meteen op bed gedaan. Eerst een luier verschoond, want hij had een beste plasluier!!! Doe die luier open en zie opeens allemaal luieruitslag en zag dat z'n anus ook helemaal rood was. Hij had dus een poepbroek gehad( kon ik zien) en ik denk dus dat ze hem daar te lang hebben in laten zitten, want hij heeft namelijk nooit, maar dan ook nooit luieruitslag. Ik zalf erop gesmeerd. Was dus ook niet gebeurd. En Yordi jammerde al dat het auw deed, toen ik de luier nog moest verschonen. Pffff dus jullie snappen, ik vond het niet geweldig dat ze daar geweest zijn. Ik snap dat er vaste verschoon momenten zijn, maar als een kind een poepbroek heeft verschoon je die toch eerder???!!! Donderdag hou ik Quinn mooi thuis, want die krijgt morgen ook z'n eerste prikken en Yordi gaat dan wel de hele dag heen om te wennen. Wel ga ik er dan meteen iets van zeggen mbt die luier. En ik moet er dus niet aan denken om Quinn de hele dag dus brengen om te wennen, want dan wil ik niet weten hoe ik dan me mannetje weer krijg. Hij is echt helemaal op!!!!! De afspraak voor een ander kdv ( waar ze dus wel aan buikslapen doen ) is ook al gemaakt. Voor een rondleiding. Hopelijk zal het daar straks beter gaan.......

Pffff wat erg zeg!
Ook raar dat ze Quinn dan niet op de buik laten slapen, ik snap wel dat er regels zijn, maar ze zien nu zelf toch dat dat niet werkt!
En dat met de luiers ik zou er zeker wat van zeggen, want dat vind ik niet normaal.
Ms inderdaad maar beter dat je naar een ander kinderdagverblijf gaat kijken.
Sterkte ermee!

Terug
Bovenaan