Beetje rare vraag

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden,

Ik heb een beetje rare vraag.  

Ik hoor van alle kanten dat 1 van de eerste zwangerschapskwaaltjes pijnlijke opgezette borsten is. Nou ben ik 13w 2d zwanger en heb ik daar absoluut geen last van. Ik ben al 2 keer bij de gyneacoloog geweest, en ben toch duidelijk zwanger, maar vind dit toch wel raar. Is dit abnormaal, of komt dit vaker voor. Ik hoorde ook dat je borsten zoveel groeien rond deze periode van mijn zwangerschap, maar dat is ook niet het geval..... Moet ik me zorgen gaan maken, of krijg ik het vanzelf wel??? wie heeft hier ervaring mee??

Liefs Nathalie

Hoi,

Ik hoor bij de groep waar ze pijnlijk zijn en enorm groeien maar ik hoor van vriendinnen wisselende verhalen, en dat verschilt dan ook weer per zwangerschap. Je moet het zien als misselijkheid, de een heeft nergens last van maar dan ben ik wel weer mee gezegend. Het kan nog best komen maar het hoeft niet.
Succes.

Hoi Nathalie,

Ik ben nu 35 weken zwanger van de 2de. Ik kan je vertellen dat ik bij de eerste ook geen pijnlijke borsten had. In die zwangerschap heb ik ook maar weinig kwaaltjes gehad, niet misselijk en moe. En dan ook geen pijnlijke borsten.
Nu had ik dat allemaal wel, wel pijnlijke borsten. En vresselijk moe, dit is nooit overgegaan, ookal zeggen ze dat de middelste 3 maanden veel energie heb, nou ik dus niet.
Mijn vk zegt dat je bij een 2de of meerdere zwangerschap meer last heb van kwaaltjes. Bij mij is dat ook inderdaad zo.

Dus niks aan de hand denk ik. Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap zult hebben.

Groetjes Ris

Hoi Nathalie,

Eerst natuurlijk gefeliciteerd!. Jij bent ook een jonge moeder zoals ik. Ik kom zelf uit jaar 1985. Maar bij ieder verschilt het. Mijn borsten deden eerst ook niet echt pijn, later rond mijn 12ste week a 13ste week deed het pijn.

Nouw ik hoor nog wel van je groetjes,

Eunice

hoi

dit is mijn 3de zwangerschap en heb alle kwaaltjes   pijnlijke borsten die nu al na 19 weken 2 maten groter zijn    tot 14 weken was ik ziek en daarna nam dat af en veel bandenpijn .

terwijl bij de eerste had ik dat allemaal niet en me borsten groeide weinig   dus maak je geen zorgen dit is gewoon normaal   je kan eigelijk wel zeggen dat je een bofkont   bent want het lijkt me heerlijk hahaha maar kan me ook indenken dat het je onzeker maakt,

maar als de gyn   zegt alles is ok   dan is dat ook zo en geniet er maar lekker van

dus meis gefeliciteerd meis

groetjes petra

Bij mij waren ze behoorlijk pijnlijk  en waren ze ook binnen no time een hele cup groter dan normaal. Maar ik heb begrepen dat het niet bij iedereen zo is.

Volgens mij zijn ze alleen gevoelig op het moment dat ze 'groeien', want toen ze geen pijn meer deden bleven ze ook dezelfde maat.
Het was trouwens ook geen aanhoudende pijn, maar je moest absoluut van mijn tepels afblijven.

Volgens mij zegt het ook weinig als ze geen pijn doen. Het is volgens mij net als met misselijkheid. De een hangt alleen maar boven de toiletpot en een ander heeft eigenlijk nergens last van.

Hallo!!

Ik heb ook een beetje een raar vraagje, alhoewel ik geleerd heb dat rare vragen niet bestaan, alleen rare antwoorden...

Ik weet pas een week dat ik zwanger ben, maar gisteren viel me op dat ik enorm grote tepels heb... nu al... en volgens 'predictor. nl' ben ik pas twee weken zwanger..

Herkend iemand dit, of is mijn lichaam in de war?!

Danielle (een nieuweling hier)

Maak je maar geen zorgen hoor. Pijnlijke borsten is echt geen must.
Ik ben nu 37w en heb nooit last van mijn borsten gehad en op al die tijd zijn ze ook maar 1 maatje gegroeid.

Probeer maar lekker te genieten van je zwangerschap!

Groetjes,

Erika

Terug
Bovenaan