Beetje stomme vraag: voor/nadelen groter leeftijdsverschil

A

Anoniem

Guest
Ja dames, vast een stomme vraag...
Ik ben al 9mnd bezig zwanger te worden van de tweede, en ben er de laatste tijd meer mee bezig dan mij lief is. Ik wilde graag twee kids kort op elkaar, maar dat lukt dus niet meer. Omdat ik toch wel graag een tweede wil ben ik mijn grenzen aan het verleggen: als er iets meer leeftijdsverschil tussen zit is dat vast ook erg leuk! Wat is jullie positieve/negatieve ervaring met een groter leeftijdsverschil?
Ik wil proberen de druk van het zwanger worden er een beetje af te halen, ik ben ervan overtuigd dat lichaam en geest invloed op elkaar hebben iig bij mij. Maar dat is verdorie niet makkelijk... Tips?
Begrijp me niet verkeerd: Ik ben super gelukkig met man en dochter! En over het   evt. gemis van een tweede kom ik vast wel overheen. Ik ben niet van plan om de medische molen in te gaan. Nu ik niet 'snel' zwanger ben geworden is mijn grens (voor haar tweede verjaardag een tweede kindje) heel erg verlegd. Waar het eindigt weet ik niet, dat zien we dan wel.
Groetjes, Esther.

Hallo Esther

Wat vind jij niet een te groot verschil? En waarom binnen 2 jr? Tussen onze kids zit
2 jr 7 mnd en het gaat perfect. De oudste snapt het (bijna) helemaal.

En uit ervaring: Tussen mijn broertje en mij zit 2 jr 9 mnd. Nou ik heb weinig last
gehad van het 'grote' leeftijdsverschil. We waren altijd bij elkaar. We hebben net als
alle broertjes en zusjes onderling ruzie gehad. Totdat hij ongeveer 8 was en ik 11.
Toen hebben we zo;n mega ruzie gehad, dat was direct ook de laatste.
Later gingen we samen opstap.   Hij was 14/15 ik 17/18 (ja hij mocht eerder op stap dan dat ik mocht)   En toen ik 20 was hij dus 17 zijn we samen 15 dagen naar Kreta geweest.
Dus mij hoor je niet klagen. Ik heb een super broertje!!

gr diana

Hoi Esther,

Helemaal geen stomme vraag hoor!! Er is voor elk leeftijdsverschil wel iets te zeggen denk ik......... En zoals je nu zelf helaas merkt valt een kindje nou eenmaal niet te plannen. Zodra je in de situatie zit waarin je zit, is het goed. Of er nou 13 maanden tussen je eerste en je tweede zit, of 6 jaar. Een kindje zo gewenst is altijd welkom!!

Succes met zwanger worden en vergeet niet te genieten  van dat mooie meisje dat er al is......!!

Liefs
Susan

ps, hier een leeftijdsverschil van 2, 5 jaar wat ik ideaal vind. Maar als het nóg maanden had geduurd, was het ook goed geweest. Het is toch niet anders......

Ook hier zit er bewust 2 jr 7mnd tussen. Ik wilde echt van Jorick zijn eerste dingentjes genieten, maar was Milan later gekomen was het ook goed geweest. Kinderen zijn niet te plannen, je neemt ze niet je krijgt ze. Bij sommige meiden is het korte leeftijdsverschil gepland en bij de ander is het ze overkomen. Mijn vriendin bijvoorbeeld heeft 7 jr over haar eerste zwangerschap gedaan. Toen haar dochtertje geboren werd zei ze direct dat ze niet meer aan de pil zou gaan omdat het toch eeuwen duurde voordat ze weer zwanger was. Maar ok, het is niet te plannen en dus prompt was ze zwanger van de tweede. Tussen de oudste en de baby zit net geen 2 jaar tussen (4daagjes verschil) Zij vind het heerlijk beide kindjes lekker nog thuis. Ik zou er zelf er niet voor kiezen.

Je moet doen wat het beste bij jullie past. Ik vind het bijv heerlijk dat Jorick al zindelijk is en dat hij zichzelf al heel goed kan redden. Ook vind ik niet dat het echt een groot leeftijdsverschil is.

Hopelijk kun je het een beetje van je afzetten, en ben je snel zwanger van de 2e..

Groetjes Jolanda

Hoi

Misschien moet je wat minder denken in "plannen".
Ik snap dat je bepaalde verwachtingen hebt, dat heeft iedereen.
Maar een kind wordt je gegeven, daar valt nu eenmaal weinig aan te plannen.

Ieder leeftijdsverschil heeft zijn voor en nadelen.

Mijn kinderen zijn 7 jaar ,5 jaar en 1 jaar...
Het is zo gewoon gelopen in mijn leven en het is goed zo.
En ik kan het weten....alles heeft voor en nadelen...kort of lang  na elkaar

Daar hoef je je echt niet druk over te maken.
Als er op een gegeven moment zo'n klein wurmpie in je handen ligt, zal het je echt een worst wezen hoeveel leeftijdsverschil er tussen zit hoor.

Succes met zwanger worden.....want dat is wel heel spannend....

groetjes Pas

Dag meiden,
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ben idd mijn best aan het doen om het roer om te slaan van "Ik wil graag snel een tweede" naar "Ik zal wel zien wat er komt en wanneer".   Maar die omslag is er net nog maar een paar dagen dus nog wel even wennen... Ik heb vorige maand ovulatie-testen gekocht, daar heb ik nu wel een beetje spijt van. Ik denk dat ik ze in de kast laat liggen...
Bedankt voor jullie reacties en om mij te helpen weer met beide voeten op de grond te komen staan.
Groetjes, Esther.

Hey!

Ik heb de ovulatie-testen gebruikt om te kijken hoe het zat met vruchtbare dagen. Ik  heb namelijk een cyclus van om en nabij de 46 dagen.... Dus we hadden geen idee wanneer we vruchtbaar waren en of er uberhaupt wel iets gebeurde. Dus ze kunnen ook wel handig zijn hoor! Ik had testen voor 1 maand, alleen om inzicht te krijgen.... En ik ben er blij mee geweest want we waren wel zwanger gelijk die maand! ( Bleek ook wel dat we "verkeerd" vreeën hoor, op de verkeerde dagen, en voor zover je het verkeerd kunt doen begrijp me niet verkeerd.) Uiteindelijk was ik zwanger na 6 of 7 maanden.

-X- Marieke

Hoi esther,

Goed dat je er bij neelegt, geniet van je meisje en dan komt het vast allemaal wel goed. Ieder leeftijdsverschil heeft zijn voor en nadelen. Kort op elkaar, speelmaatjes, langer van elkaar af meer vrijheid. Ik moet zeggen mij maakt het niet uit. Helaas zit het er voor mij ook echt nog niet in, dus dat maakt het makkelijker.
In mijn eigen jeugd had ik een broertje met 2 jaar verschil en een zusje met 7 jaar verschil. We speelden allemaal met elkaar, maar het meeste toch wel met mijn zusje.

Ik kan alleen zeggen geniet!

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan