Beetje stomme vraag: voor/nadelen groter leeftijdsverschil

ppffoooeee het lijkt me heel moeilijk als je iets zo graag wilt en dat het dan helaas niet lukt... heb bewondering voor hoe je houding hierin is!

ik kom zelf uit een gezin met een oudere zus (2 jaar, 3 maanden  verschil) en een jonger zusje (3 jaar, 3 maanden  verschil), het heeft weinig uitgemaakt met wie ik speelde (hoewel dit natuurlijk de "geijkte" leeftijdsverschillen zijn)

hoop dat je je gedachten iets kunt verleggen en dat het heel snel lukt!

liefs Jenneke mv Ivar

Hoihoi,

gekke vragen bestaan toch niet!!!!

Ik wilde weer zwanger worden toen Isa 1 jaar was maar toen kreeg Jack een naar ongeluk..
Isa en Meike schelen 2,2 jaar dus moest ik wel een plakje aan de wagen en een fietskar want dat was toch wel makkelijk. Een dubbele wagen vond ik overdreven voor hier (korte loopafstanden). Isa vond alles wel best een heel positieve ervaring dus..

Ik weet van anderen met minder maanden ertussen die vonden het wel wat zwaarder omdat die meer afhankelijk zijn.....

Ach voor alles is wat te zeggen.

Ik scheel met mijn zus 1,9, ook prima..

Maar voor jezelf en je omgeving laat het los want er teveel mee bezig zijn helpt niet en kan irritatie opwekken.

Liefs Renske

Hoi!!
Tussen onze meiden zit bijna 3,5 jaar verschil, niet bewust maar ja, sommige dingen kun je nu eenmaal niet plannen.
Ik vond dit best wel jammer en nog steeds wel eens maar het heeft ook voordelen, Roos was al best zelfstandig en begreep ook  veel (wat rustiger spelen als Linde dronk en sliep etc...) En nu Roos sinds een half jaar op school zit hebben Linde en ik heel veel tijd met z'n tweetjes en dat is ook wel erg gezellig.
Probeer je inderdaad niet teveel te focussen op je zwangerschap, maar dat is wel makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk.
Het is dan toch iedere maand weer een teleurstelling.
Ik  weet wel van mezelf dat toen ik er  echt niet mee bezig was ik er ineens achterkwam dat ik bijna 2 weken overtijd en dus zwanger was.
Dus het is het proberen waard!!! Probeer je op iets anders te richten, ga een leuke cursus met je kleintje doen en geniet van wat je al hebt.  
Veel succes!!!

liefs Daniëlle.

Hé wat is het heerlijk om hierover iets te lezen, ik kom van het forum voorjaar 2006 moeders maar daar is het zeer rustig vandaar dat ik hier even kom lezen...
Mijn zoontje is nu 19 maanden oud en ik ben al maanden aan het twijfelen over een tweede. Het probleem bij mij is dat ik het in het eerste jaar na de bevalling moeilijk heb gehad met alles zo ´n beetje....ik twijfelde over alles, liep de   hele dag te  denken of ik het wel goed deed en daarbij was ik ook nog eens depressief.
Ik  geef het sinds een maand pas toe dat ik mij  zo slecht heb gevoeld.
Vanaf dat mijn zoontje zo ´n 14 maanden is kan ik weer genieten. Hij is behoorlijk druk maar dat is ook wel weer gezellig. Ik ben ook steeds aan het dubben over het ideale leeftijdsverschil maar zoals ik hier lees  bestaat  een ideaal leeftijdsverschil niet. Het is gewoon HOE je het zelf  ziet.
Ik zie alles ineens heel helder en  ik denk dat ik maar eens aan de klus moet!
groetjes en veel succes allemaal met jullie kindjes en/of  zwangerschappen (in ontwikkeling haha!)  

Terug
Bovenaan