Beetje tegenstrijdig

A

Anoniem

Guest
Beste meisjes,

Ik wil eigenlijk graag even mijn verhaal kwijt tegen iemand omdat ik nu bezig ben met afvallen terwijl ik eigenlijk niets liever wil dan zwanger raken (en dus dikker worden).
Een aantal jaar geleden ben ik via weight watchers in totaal 18 kilo kwijtgeraakt. In de loop van de tijd zijn er weer veel kilootjes aan blijven plakken. Ik vond het ook telkens niet nodig om er iets aan te doen want ik wil toch zwanger raken dus waarom al die moeite doen.
Later las ik in het boekje van Mariel Croon; Tips voor kinderwensers, dat een BMI van boven de 27 een slechte invloed kan hebben op het zwanger worden; en als je eenmaal zwanger bent, op het zwanger blijven. Mijn BMI is 29,7. Te hoog dus.
En dan nu het goede nieuws: ik ben alweer 5 kilo kwijt in de afgelopen weken!!!!!

Het is wel frustrerend: we zijn al in ronde 12 en het wil maar niet lukken. Nu moet ik ook eerst nog die lijdensweg van het afvallen door om mijn kansen te vergroten. Zo frustrerend!
Een collega van me heeft wel mijn horoscoop getrokken voor 2006 en 2007 en daaruit blijkt een miskraam en zwangerschap in 2006 en een gezinsuitbreiding in 2007 (nou maar hopen dat het hier niet om een pup gaat....)
Ik heb dus goede hoop; ben bezig met ovu-testen om mijn eisprong te bepalen. De sterren staan gunstig; zou het dan deze keer gaan lukken????
Het is een beetje een warrig verhaal en het slaat misschien nergens op maar ik lees al zo lang en zo veel mee dat ik nu mijn diepste zielroerselen ook wel eens ter beoordeling wil voorleggen.

Groetjes,
M3

hallo,
allereerst wat rot dat je er al 12 rondes vreselijk op hoopt en dat het nog nietr raak is , dat op zich lijkt me al erg ,
verder denk ik misschien wat luchtig over het zwanger worden , het gaat niet allemaal vanzelf maar of er wat overgewicht zo veel mee te doen heeeft
?
ik persoonlijk denk niet dat het zo ernstig is dit omdat er ik weet niet hoeveel in nederland boven bmi zitten.
en verder , tja hoe ontzettend veel mensen hebben al de 1e ronde geluk? en hoeveel worden er wel niet ongewenst zwanger??
en tja ik kan me het lijnen wel voorstellen hoor   als je zwanger wil worden zou ik ook denken dat ik wel ging afvallen als de kleine geboren was want dan moet er toch nog wat extra af
verder wil ik je heel veel succes wensen en als het binnenkort niet raak is ga dan eens langs de ha want je bent dan toch al over t jaar bezig
veel liefs tamaar

Hoi M3

Wat goed dat jer aan het afvallen bent om zwanger te worden!

Het klopt hoor wat je gelezen hebt, als je overgewicht hebt is je kans op een zwangerschap kleiner. Vraag me niet hoe en waarom maar het is wel zo (ken zelf nml ook iemand die in hetzelfde pakket als jij zit).

Ik wens je veel succes met het afvallen en ik hoop snel een positieve test uitslag voor je!!

Liefs Jessy

ps van veel klussen kan je ook lekker afvallen hihi    

Hoi M3

Wat goed dat jer aan het afvallen bent om zwanger te worden!

Het klopt hoor wat je gelezen hebt, als je overgewicht hebt is je kans op een zwangerschap kleiner. Vraag me niet hoe en waarom maar het is wel zo (ken zelf nml ook iemand die in hetzelfde pakket als jij zit).

Ik wens je veel succes met het afvallen en ik hoop snel een positieve test uitslag voor je!!

Liefs Jessy

ps van veel klussen kan je ook lekker afvallen hihi    

Ik ken het verhaal wel een beetje. Ik ben niet te dik maar er zouden toch wat kilootjes af kunnen. Ik ben 1.62 en weeg 64,5 kilo, zit dus een beetje op het randje

Ik houd van lekker eten en weet dat ik me eigenlijk in moet houden maar dan denk ik ja ik kan nu wel een hoop gaan doen maar als ik zwanger wordt, dan kan ik beter daarna weer goed aan de lijn gaan.

Ik denk dat je een beetje een middenweg moet vinden. Ik denk niet dat je te veel moet afvallen maar dat je je eetpatroon probeert aan te passen. Het boodschappenboekje van de WW als handleiding dat je bewust eet (wel of niet vet, controle houdt dmv de punten) Maar te sterk dieten (lees uithongeren)  is volgens mij ook niet goed.

enne 5 kilo dat is toch al heel wat! Daar mag je best trots op zijn. Er zijn maanden dat mij dat niet lukt (altijd dus)

groetjes
talke

euh, Talke,

Ik ben 1,62 en 10 kilo zwaarder; 64,5 is mijn streefgewicht!
Wat lief jullie reacties!!
Ik ken jullie allemaal hoor en leef ook erg met jullie mee. Ben alleen een beetje lui met reageren (ook om er niet al te veel mee bezig te zijn dus).
Tamaar, de HA is eigenlijk niet echt een optie; ik heb al 3 kinderen (de eerste na 11 maanden proberen en de volgende 2 na 2 maanden raak) dus het moet 'gewoon' kunnen denk ik. Ik zie de MMM niet zo zitten eerlijk gezegd...
Ik houd jullie op de hoogte van de lijnperikelen.
En verder wil ik ook jullie alle geluk van de wereld toewensen!
Succes...

Groetjes,

M3

Hum, das niet zo mooi van de BMi boven de 27. Dan kan het zwanger worden dus ook wel zo goed als vergeten dit jaar. Mijn BMI is namelijk 28.
Rottige gewicht ook!!!
Sorry hoor meiden, ik ben er gewoon gefrustreerd door.

Diegene die wel aan het afvallen zijn: hartstikke goed en veel succes!!

Liefs, Nadine.

Hoi M3,Talke en Tamaar!

Zo,zitten we alweeer in een zelfde schuitje,ik heb ook last van wat overgewicht.
Maar eigenlijk schaam ik me er wel voor,maar kan de moed niet ook nog opbrengen om af te gaan vallen.Ik ben 2 jaar geleden ook 15kg afgevallen met ww,en volgens mij alles weer erbij....
Ik heb van eerdere reacties begrepen dat het wel voor problemen kan zorgen bij het zwanger raken,mijn ervaringen zijn anders,mijn zus en een nichtje van mij hebben alletwee best veel overgewicht(meer dan mij)  en hebben alletwee zonder veel moeite 2 gezonde kinderen gekregen.
Ik kan me zeker voorstellen dat het gezonder is als je wat lichter bent,maar ik heb ook nu zoiets,eerst het een dan het ander.
En Talke,misschien heb je gelijk wat je schreef in een reactie op mijn berichtje,zou het zo moeten zijn dat ik eerst in verwachting raak en daarna een baan vind...dat zou super zijn!!
En Tammaar en M3,ook al vinden jullie dat jullie misschien niet zo vaak reageren...ik vind het geweldig dat jullie er zijn!!(inderdaad veel nieuwe meiden hier...maar dat houd ons ook jong..haha)
En wat de "voetbalmannen" betreft,we hebben het nog niet zo zwaar als bv Sylvie Van der Vaart,hier zou ik dus voor geen goud mee willen ruilen!!

Heel veel liefs,Swinnie

Oh,ja,M3,ik heb mijn nod 12 september.Dus het wachtbankje begint al aardig vol te raken..haha,met de vollere dames erop!!

Terug
Bovenaan